نحوه استفاده از تینر رنگ | رقیق کننده رنگ

نحوه استفاده از تینر رنگ | رقیق کننده رنگ

نحوه استفاده از تینر رنگ | رقیق کننده رنگ : اگر در کار با رنگ ساختمانی مبتدی هستید و نمیدانید چگونه باید از تینر استفاده کنید این مطلب برای شماست.

نحوه استفاده از رقیق کننده رنگ برای تمیز کردن ابزارهای نقاشی

یک ظرف را با تینر رنگ پر کنید

یک سطل یا ظرف کوچک برای نگه داشتن تینر رنگ تهیه کنید تا به راحتی برس ها، غلتک های رنگ و پارچه ها را فرو ببرید. از ظرف پلاستیکی استفاده نکنید، زیرا رقیق کننده رنگ ممکن است پلاستیک را از بین ببرد و از داخل ظرف نشت کند.

برس ها و غلتک های رنگ را تمیز کنید

برس ها و غلطک ها را داخل ظرف با تینر رنگ قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که از وسایل ایمنی مناسب، از جمله دستکش استفاده می کنید، سپس قلم مو یا غلتک را بگیرید تا به پاک کردن رنگ کمک کنید زیرا رقیق کننده رنگ آن را تجزیه می کند.

قلم مو و غلتک را با آب گرم و صابون تمیز کنید تا باقیمانده رقیق کننده رنگ از بین برود، سپس ابزار رنگ آمیزی را بشویید و خشک کنید.

قوطی های رنگ، سینی های رنگ و سایر اشیاء را تمیز کنید

از یک پارچه یا پارچه خشک برای تمیز کردن آشفتگی دو طرف قوطی های رنگ، ته سینی رنگ یا هر چیز دیگری که برای استفاده با تینر رنگ ایمن است، اما داخل ظرف قرار نمی گیرد، استفاده کنید.

نحوه استفاده از تینر رنگ | رقیق کننده رنگ

نحوه استفاده از رقیق کننده رنگ برای از بین بردن رنگ

رقیق کننده رنگ مناسب را برای مواد انتخاب کنید

رقیق‌کننده‌های رنگ مختلف برای استفاده روی مواد خاصی در نظر گرفته شده‌اند، بنابراین یافتن رقیق‌کننده رنگ مناسب برای سطح هدف مهم است. طیف گسترده ای از گزینه های موجود از جمله محصولاتی که برای چوب سخت، دیوار خشک، آلومینیوم، فولاد و غیره ساخته شده اند وجود دارد. با توجه به مواد، نوع صحیح را انتخاب کنید.

تینر رنگ را اعمال کنید

از یک برس رنگ ارزان قیمت برای اعمال یک لایه نازک تینر رنگ روی قسمت کوچکی از دیوار، سقف یا هر سطح دیگری استفاده کنید. دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید و اجازه دهید رقیق کننده رنگ برای مدت زمان مورد نیاز بماند. معمولاً حدود 20 دقیقه طول می کشد تا رنگ نرم شود.

رنگ را حذف کنید

پس از اجازه دادن به رقیق کننده رنگ برای نرم شدن رنگ، استفاده از یک لیسه رنگ پلاستیکی برای خراش دادن رنگ از روی سطح مواد باید نسبتاً آسان باشد. اگر تمام رنگ با خراش پلاستیکی جدا نشد، ممکن است نیاز به استفاده از تینر رنگ اضافی داشته باشید. فقط مطمئن شوید که از رقیق کننده رنگ زیاد استفاده نکنید، زیرا می تواند به مواد متخلخل مانند چوب نفوذ کند.

رقیق کننده رنگ را پاک کنید

هنگامی که رنگ پاک شد، با استفاده از آب تمیز و پارچه یا پارچه، قسمتی را که تینر رنگ زده شده است پاک کنید. این به محافظت از سطح چوب یا فلز و آماده سازی آن برای رنگ آمیزی مجدد کمک می کند.

نحوه استفاده از رقیق کننده رنگ تا رنگ نازک

یک رقیق کننده رنگ مناسب انتخاب کنید

تینرهای رنگ با توجه به هدفشان انواع مختلفی دارند، بنابراین لازم است یک محصول رقیق کننده رنگ مناسب با نوع رنگی که استفاده می کنید پیدا کنید. قبل از انتخاب محصول، اطلاعات سازنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تینر رنگ برای رنگ مناسب است.

رقیق کننده رنگ را اندازه و مخلوط کنید

برای نازک شدن رنگ، لازم است تینر رنگ را با رنگ مخلوط کنید، اما اگر نسبت رنگ به تینر رنگ نادرست باشد، ممکن است رنگ را خراب کند. معمولاً نسبت 3:1 یا 4:1 رنگ به تینر رنگ برای رقیق کردن رنگ همه منظوره مناسب است، مانند رقیق کردن رنگ برای بارگذاری یک اسپری رنگ، اما همیشه برای بدست آوردن مخلوط مناسب به توصیه های سازنده مراجعه کنید.

مقدار کمی رنگ و تینر رنگ را با هم ترکیب کنید تا یک دسته آزمایشی ایجاد کنید. از چهار قسمت رنگ و یک قسمت تینر رنگ برای شروع استفاده کنید و ببینید که آیا این نسبت ویسکوزیته رنگ ایده آل را ایجاد می کند یا خیر. در صورت لزوم مقدار تينر رنگ را اضافه يا كم كنيد تا مخلوط مناسبي حاصل شود. هنگامی که نسبت صحیح را به دست آوردید، می توانید مقدار بیشتری رنگ را با هم مخلوط کنید. همچنین حتما از ظرف مناسبی برای اختلاط استفاده کنید که در اثر خواص خورندگی تینر رنگ آسیبی نبیند.

مخلوط را تست کنید

مقدار کمی رنگ را روی سطح مورد نظر بمالید یا آن را در یک اسپری رنگ قرار دهید تا ویسکوزیته، ظاهر و چسبندگی را آزمایش کنید. رنگ باید به طور کامل سطح را بپوشاند و نباید بیش از حد جاری شود یا چکه کند. اگر رنگ هنوز خیلی غلیظ به نظر می رسد، مقدار کمی تینر رنگ اضافه کنید و آزمایش را تکرار کنید تا از نتایج راضی شوید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: تفاوت رنگ ساختمانی براق و مات چیست؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *