نحوه انتخاب یک اگزوز فن حمام

  • توسط مریم
  • ۱۱ ماه پیش
  • 0
نحوه انتخاب یک اگزوز فن حمام

نحوه انتخاب یک اگزوز فن حمام

نحوه انتخاب یک اگزوز فن حمام : اگزوز فن حمام هوای تمیز داخل حمام را فراهم می کند. در این مطلب نکاتی که باید برای انتخاب آن در نظر بگیرید آمده است.

انواع اگزوز فن حمام

بین یک فن اگزوز و فن تهویه تفاوت وجود دارد. یک اگزوز فن هوا را بیرون می کشد و یک پنکه تهویه هوای تازه را به داخل می آورد. اگر باید یک اگزوز پنکه حمام را تعویض کنید، بهترین گزینه این است که از آن نوعی استفاده کنید که از قبل در محل نصب شده است. چهار نوع اگزوز فن حمام عبارتند از:

پایه سقفی: اگزوز فن حمام سقفی محبوب ترین نوع اگزوز فن حمام است. با اتصال به مجرای اگزوز بالای حمام کار می کند.
پایه دیواری: زمانی که پایه سقفی کاربردی نباشد از پنکه دیواری استفاده می شود. پنکه دیواری مستقیماً در فضای باز بدون نیاز به کانال اگزوز دریچه می‌شود.
Inline: یک فن اگزوز داخلی در یک مکان دور نصب شده است و به کانال در اتاق زیر شیروانی ضربه می زند. یک کوره در سقف حمام نصب شده است که سیستم را به هم متصل می کند.
پایه پنجره: اگرچه به اندازه انواع دیگر محبوب نیست، یک پنکه حمام روی پنجره را می توان درست مانند یک تهویه مطبوع نصب شده روی پنجره قرار داد.

نحوه انتخاب یک اگزوز فن حمام

اندازه استاندارد فن

فن های هواکش حمام بر حسب میزان هوایی که می توانند حرکت کنند، برحسب فوت مکعب در دقیقه یا CFM درجه بندی می شوند. اندازه استاندارد فن برای حمام هایی که 100 فوت مربع یا کمتر هستند اعمال می شود. قانون کلی این است که شما به حداقل 1 CFM در هر فوت مربع از مساحت اتاق نیاز دارید.

برای تعیین متراژ مربع حمام، طول را در عرض ضرب کنید. به عنوان مثال، اگر حمام شما شش فوت عرض و نه فوت طول دارد، متراژ مربع آن 54 است. بنابراین، باید دارای پنکه حداقل 54 CFM باشد. اما قبل از شروع خرید، باید چند نکته را در نظر بگیرید.

ابتدا بهتر است اندازه پنکه را کمی بزرگ کنید. به عنوان مثال، در نمونه 54 فوت مربعی ما، نصب یک فن 60 CFM برای اندازه گیری خوب ایده خوبی است.
ثانیاً، اگر حمام شما دارای وان جت یا اتاق یا طاقچه جداگانه است، ممکن است بیش از یک پنکه بخواهید.
حداقل اندازه مجاز پنکه 50 CFM است، بنابراین اگر حمام شما، برای مثال، تنها 42 فوت مربع است، همچنان به یک فن 50 CFM نیاز دارید.
هنگام تعیین اندازه یک فن هواکش، فاکتوری که باید در نظر گرفته شود اندازه و طول کانال است. اکثر 50 فن CFM با یک کانال گرد 4 اینچی به خوبی کار می کنند. اما وقتی وارد فن های CFM بالاتر می شوید، اندازه کانال باید به یک کانال گرد 5 یا 6 اینچی افزایش یابد. طول دویدن و همچنین تعداد اتصالات و زانوها نیز بر میزان هوایی که مجرای شما می تواند به طور موثر حمل کند تأثیر می گذارد.

نحوه انتخاب یک اگزوز فن حمام

فرمول‌های پیچیده‌ای برای محاسبه اندازه کانال مناسب برای طول‌ها و پیکربندی‌های مختلف وجود دارد، اما دستورالعمل‌هایی که به همراه فن ارائه می‌شوند، الزامات را توضیح می‌دهند. فقط مطمئن شوید که فضای کافی برای کانال کشی در ناحیه ای که فن را نصب می کنید وجود دارد. تلاش برای وارد کردن هوای بیش از حد از طریق یک مجرای کم اندازه باعث می شود که فن بیش از حد سخت کار کند و تهویه کافی را فراهم نمی کند.

سایز بندی برای حمام های بزرگ

برای حمام های بیش از 100 فوت مربع، پنکه های اگزوز را می توان با توجه به تعداد وسایل موجود در اتاق اندازه گیری کرد. برای محاسبه با استفاده از این فرمول، رتبه‌بندی‌های CFM مورد نیاز را برای همه وسایل اضافه کنید:

وان حمام: 50 CFM
وان جت شده: 100 CFM
دوش: 50 CFM
توالت: 50 CFM
به عنوان مثال، اگر حمام شما فقط شامل دوش و توالت است، به یک فن 100 CFM نیاز دارد، در حالی که حمام با وان جت، توالت و دوش نیاز به یک فن 200 CFM دارد.

یکی دیگر از روش های محاسبه با سه مرحله برای اتاق های بزرگ با سقف های بلند (بیش از 8 فوت) مفید است. در این روش، فوت مربع را در ارتفاع سقف ضرب کنید، بر 60 (دقیقه در یک ساعت) تقسیم کنید، سپس در هشت (تعداد تبادل هوای توصیه شده در ساعت) ضرب کنید. به عنوان مثال، برای اتاقی که 120 فوت مربع مساحت دارد و سقف آن 10 فوت است:

120 × 10 = 1200
1200 تقسیم بر 60 = 20
20 x 8 = 160 CFM

نحوه انتخاب یک اگزوز فن حمام

رتبه بندی صدای فن

هنگامی که اندازه پنکه مناسب را برای حمام خود انتخاب کردید، رتبه بندی صدا را در نظر بگیرید، همانطور که با رتبه بندی هر پنکه نشان داده می شود. (رتبه بندی Sone معیاری برای سنجش بلندی صدا است.) یک پنکه آرام ممکن است سرمایه گذاری ارزشمندی باشد، به خصوص در حمامی که دوست دارید آرامش و آرامش ایجاد کنید. هرچه عدد سونه کمتر باشد، صدای فن در هنگام کار کردن کم‌تر خواهد بود. رتبه بندی sone “1” بی صداترین پنکه ای است که می توانید بخرید. در اینجا سایر رتبه بندی های سون در مقایسه با سایر صداها وجود دارد:

رتبه 1-sone برابر با زمزمه یا زمزمه یخچال است (حدود 28 دسی بل)
رتبه 2-sone برابر با صداهای محیط در یک کتابخانه است (حدود 38 دسی بل)
امتیاز 3-sone برابر است با مکالمه کم (تقریبا 44 دسی بل)
امتیاز 4-sone برابر با صدای تلویزیون است (تقریبا 48 دسی بل)
رتبه بندی 5-sone برابر با صدای بارندگی متوسط ​​است (حدود 51 دسی بل)

فن دوم ممکن است مورد نیاز باشد

اگر حمام شما دارای توالت یا دوش است که با در محصور شده است، بهتر است یک اگزوز فن جداگانه برای آن قسمت نصب کنید. اگر فضای بسته کوچک است، یک فن 50 CFM کافی است. در غیر این صورت، از محاسبه مناسب بر اساس اندازه اتاق استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که فن برای انجام کار خود به جریان هوا نیاز دارد.

اگر درب محفظه بسته باشد و هیچ شکافی در پایین در وجود نداشته باشد، فن از هوای “آرایشی” محروم می شود و عملکرد ضعیفی خواهد داشت. اگر شکاف زیر درب در یک محفظه کمتر از 5/8 اینچ است، هنگام استفاده از توالت یا دوش، زمانی که فن هواکش محفظه کار می کند، باید در را کمی باز بگذارید. راه حل دیگر نصب یک درب لووردار است که اجازه جریان هوا را می دهد.

بیشتر بخوانید:آموزش تمیز کردن فن کثیف حمام

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *