نحوه برش دادن شیشه

  • توسط مریم
  • ۱۱ ماه پیش
  • 0
نحوه برش دادن شیشه

نحوه برش دادن شیشه

نحوه برش دادن شیشه : ممکن است فکر کنید برش دادن شیشه می تواند کار پیچیده ای باشد. این مطلب برای شماست تا برش زدن شیشه را فرا بگیرید.

نحوه برش ورق های شیشه ای

با ابزار مناسب، برش ورقه های شیشه ای نازک آسان است و می توان آن را به سادگی ورق زدن و کوبیدن انجام داد. مراحل زیر را دنبال کنید تا ورق های شیشه ای نازک را به طور ایمن و موثر برش دهید.

شیشه را تمیز کنید

تکه شیشه را با شیشه پاک کن و یک پارچه تمیز و بدون پرز کاملا تمیز کنید. روی ناحیه ای که قصد دارید برش را در آن انجام دهید تمرکز کنید تا مطمئن شوید که مسیر امتیازدهی کاملاً عاری از زباله است. بگذارید خشک شود.

نحوه برش دادن شیشه

شیشه را اندازه گیری و علامت گذاری کنید

از یک خط کش لبه مستقیم برای اندازه گیری و علامت گذاری لیوان خود برای نمره گذاری استفاده کنید. خط را با یک مداد روغنی مشخص کنید.

نحوه برش دادن شیشه

شیشه را روغن بزنید

یک خط نازک از روغن برش شیشه را مستقیماً روی علامت قرار دهید.

نحوه برش دادن شیشه

برش خط

با استفاده از خط کش خود به عنوان راهنما – کاتر شیشه را در ابتدای خط روی لبه لیوان قرار دهید و به آرامی و پیوسته آن را به سمت خود بکشید تا خط بکشید و فشار یکسانی را برای کل برش اعمال کنید. به فشار ملایم اما محکم فکر کنید. به جای چند برش کوتاه، از یک حرکت ثابت در کل قطعه استفاده کنید.

نحوه برش دادن شیشه

شیشه را بشکنید

یک تکه چوب خرد شده را زیر شیشه بلغزانید و آن را در مقابل خط نمره قرار دهید، در کنار شیشه ای که می خواهید نگه دارید. با یک دست، فشار محکم اما ملایمی را روی سمتی که قصد حفظ آن را دارید، وارد کنید. با دست دیگر، سمت دور انداخته را فشار دهید تا جدا شود.

نحوه برش دادن شیشه

منطقه را تمیز کنید

پس از اتمام برش شیشه، محل را کاملا تمیز کنید و تمام سطوح را جاروبرقی بکشید تا مطمئن شوید که هیچ خرده شیشه باقی نماند. خرده‌ها می‌توانند میکروسکوپی و تقریباً نامرئی باشند، بنابراین مراقب باشید که هر سطحی تمیز شود.

نحوه برش دادن شیشه

در مطلب بعدی بخوانید: نحوه از بین بردن خش از روی شیشه

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *