نحوه تمیز کردن ظروف آلومینیومی در خانه

نحوه تمیز کردن ظروف آلومینیومی در خانه

نحوه تمیز کردن ظروف آلومینیومی در خانه : تمیز کردن ظروف آلومینیومی، ظروف، سینک ظرفشویی و وسایل تزئینی خانه با پاک کننده های مناسب آسان است. همچنین می‌توانید از محصولاتی استفاده کنید که احتمالاً قبلاً دارید – می‌تواند به سادگی استفاده از محلول سرکه و آب برای از بین بردن رگه‌ها و تغییر رنگ باشد. یاد بگیرید چگونه آلومینیوم را تمیز کنید، آن را از شر واترمارک و کدر شدن خلاص کنید و درخشندگی آن را بازیابی کنید.

دستورالعمل

یک محلول پاک کننده را مخلوط کنید

برای از بین بردن ذرات غذا یا گرد و غبار، آب داغ و چند قطره مایع ظرفشویی را مخلوط کنید. برای از بین بردن تیرگی یا تغییر رنگ، محلول اسیدی ایجاد کنید. 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید مقطر، آب لیمو یا کرم تارتار را به ازای هر لیتر آب داغ مخلوط کنید.

نحوه تمیز کردن ظروف آلومینیومی در خانه

تیرگی را بردارید

برای تمیز کردن فضای داخلی ظروف آلومینیومی، محلول کافی برای پر کردن قابلمه یا تابه در یک اینچ یا بیشتر از لبه آن درست کنید. محلول را روی حرارت بگذارید تا بجوشد و حدود 15 دقیقه بجوشانید. از روی حرارت بردارید و اجازه دهید آب خنک شود.

نحوه تمیز کردن ظروف آلومینیومی در خانه

برای تمیز کردن بیرونی ظروف آلومینیومی، قاب مبلمان فضای باز یا وسایل تزئینی، یک پارچه میکروفیبر را در محلول اسیدی آغشته کرده و بیرون را پاک کنید. برای از بین بردن تغییر رنگ روی هر سطح آلومینیومی، یک لیموی بریده شده را به نمک آغشته کنید و به آرامی محل را بشویید.

خوب آبکشی کنید

پس از رفع کدر شدن، اقلام آلومینیومی را به خوبی آبکشی کنید. برای مبلمان فضای باز، از شلنگ باغبانی برای شستشوی آسان استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن ظروف آلومینیومی در خانه

کاملا خشک کنید

با خشک کردن سطوح آلومینیومی با یک پارچه میکروفیبر تمیز و بدون پرز از ایجاد لکه های آب و رگه ها جلوگیری کنید. پارچه های میکروفیبر ملایم هستند و سطح را خراش نمی دهند.

نحوه تمیز کردن ظروف آلومینیومی در خانه

هر چند وقت یکبار آلومینیوم را تمیز کنیم

بهتر است بعد از هر بار استفاده، ظروف و ظروف آلومینیومی را تمیز کنید. وقتی متوجه شدید کدر تیره شروع به تشکیل می شود، باید تمیز کردن کامل تری انجام دهید. از بین بردن لکه های سبک همیشه راحت تر از لایه های سنگین تر است، بنابراین تمیز کردن معمولی ایده آل است. مبلمان فضای باز را در پایان فصل قبل از نگهداری، تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن ظروف آلومینیومی در خانه

نکاتی برای تمیز نگه داشتن آلومینیوم

برای اینکه قاب های آلومینیومی روی مبلمان فضای باز به بهترین شکل ظاهر شوند، پس از تمیز کردن، یک کت واکس خودرو را با پیروی از دستورالعمل های سازنده اعمال کنید. لایه محافظ به جلوگیری از کدر شدن و لکه های آب کمک می کند.
برای جلوگیری از تغییر رنگ ظروف آلومینیومی، اجازه ندهید برای مدت طولانی در آب صابون خیس شود.
از ماشین ظرفشویی اتوماتیک بگذرید. شوینده های ماشین ظرفشویی اغلب حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند آلومینیوم را تیره کنند.
WD-40 درخشندگی را برای آلومینیوم به ارمغان می آورد، اما این درخشش تنها چند روز دوام می آورد. موم یا پولیش فلزی با ماندگاری بیشتری انتخاب کنید. هرگز از حلال روی ظروف آشپزی یا ظروف استفاده نکنید.

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *