نحوه تمیز کردن قابلمه های آلومینیومی

نحوه تمیز کردن قابلمه های آلومینیومی

نحوه تمیز کردن قابلمه های آلومینیومی : زمانی که متوجه لکه شدن و تغییر رنگ شدید، وقت آن است که قابلمه ها و تابه های آلومینیومی خود را تمیز کنید. در اینجا نحوه تمیز کردن ظروف آلومینیومی و آنچه باید قبل از شروع کار بدانید آورده شده است.

چگونه قابلمه ها و تابه های آلومینیومی را تمیز کنیم

با یک تمیز کردن معمولی شروع کنید

قبل از شروع به تمیز کردن عمیق قابلمه ها و تابه های آلومینیومی خود، با استفاده از مقداری صابون ظرفشویی و اسفنج یا برس مورد علاقه خود، آنها را مانند معمولی تمیز کنید. آنها را زیر آب گرم بشویید. این تضمین می‌کند که گلدان‌های شما هیچ گونه چربی یا تکه‌های غذایی روی آن‌ها باقی نماند و این مرحله بعدی را کمی آسان‌تر می‌کند.

لوازم خود را جمع آوری کنید

در حالی که قابلمه یا ماهیتابه در حال خشک شدن است، وسایل خود را جمع آوری کنید. شما به پاک کننده ای نیاز دارید که می توانید در انباری خود پیدا کنید – به دنبال کرم تارتار، آب لیمو یا سرکه سفید باشید. اینها به عنوان اسید موجود در محلول پاک کننده شما عمل می کنند و لکه های سخت را از بین می برند.

نحوه تمیز کردن قابلمه های آلومینیومی

قابلمه و تابه خود را پر کنید

در مرحله بعد، قابلمه ها و تابه های آلومینیومی خود را با آب گرم پر کنید و آنها را با فاصله یک تا دو اینچ از بالا پر کنید. بعد، به ازای هر یک چهارم آب، دو قاشق غذاخوری کرم تارتار، آب لیمو یا سرکه سفید اضافه کنید. این بدان معنی است که یک گلدان استاندارد 3 لیتری حدود 2.5 لیتر آب و پنج قاشق غذاخوری سرکه، آب لیمو یا کرم تارتار دارد.

آن را به جوش بیاورید

پس از پر شدن قابلمه ها و ماهیتابه ها، آنها را به جوش آورید و بگذارید 10-15 دقیقه حباب بزنند. قابلمه ها و قابلمه های کوچکتر فقط 10 دقیقه زمان نیاز دارند، در حالی که قابلمه های بزرگتر به 15 دقیقه زمان نیاز دارند. پس از سپری شدن زمان کافی، محلول پاک کننده را بیرون بریزید و اجازه دهید قابلمه ها و ماهیتابه ها برای چند دقیقه خنک شوند.

تمیز کردن داخل تابه ها را به پایان برسانید

هنگامی که قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها دیگر داغ نمی‌شوند، یک اسکراب صابونی دیگر به داخل آن بدهید تا مطمئن شوید که هیچ اثری از محلول تمیزکننده باقی نمی‌ماند. با یک پارچه میکروفیبر خشک کنید. اکنون داخل باید تمیز و درخشان و بدون لکه باشد.

اگر هنوز متوجه چند لکه و تغییر رنگ شدید، با ترکیب یک قسمت از هر کدام، خمیری با جوش شیرین و آب درست کنید. خمیر را روی ناحیه تغییر رنگ داده بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب و صابون بشویید.

قسمت بیرونی قابلمه ها و ماهیتابه ها را تمیز کنید

تمیز کردن بیرون گلدان تضمین می کند که به همان اندازه داخلی آن براق به نظر می رسد. بیرون قابلمه را می‌توان طبق دستورالعمل سازنده برای پولیش نقره‌ای خریداری‌شده در فروشگاه تمیز کرد یا می‌توان آن را با لیمو و نمک خوراکی تهیه کرد.

نحوه تمیز کردن قابلمه های آلومینیومی

برای تمیز کردن قسمت بیرونی قابلمه ها و ماهیتابه ها، یک لیمو را از وسط نصف کنید، سپس آن را به نمک خوراکی آغشته کنید. با استفاده از حرکات دایره ای، به آرامی سطح بیرونی را با لیمو نمکی بمالید تا زمانی که متوجه شوید سطح شروع به روشن شدن می کند. با آب گرم بشویید، سپس با دست با یک پارچه میکروفیبر خشک کنید.

نکاتی برای تمیز نگه داشتن قابلمه ها و تابه های آلومینیومی برای مدت طولانی تری

همیشه قابلمه ها و تابه های خود را بعد از استفاده از آنها تمیز کنید، حتی اگر برای چیزی به ظاهر بی اهمیت مانند آب جوش باشد. هرچه بیشتر به آنها تمیز کردن سریع داده شود، قابلمه ها و تابه های شما کمتر به تمیز کردن عمیق نیاز خواهند داشت. و فراموش نکنید که قسمت بیرونی قابلمه ها و ماهیتابه های خود را نیز با اسفنج صابونی به سرعت عبور دهید.
قابلمه ها و تابه های آلومینیومی خود را در کابینت، کشوهای بزرگ یا انباری نگهداری کنید. نگهداری آن‌ها در فضای باز باعث می‌شود گرد و غبار و چربی به مرور زمان جمع شوند و سریع‌تر کثیف شوند.
هر چقدر هم که وسوسه انگیز باشد، قابلمه و ماهیتابه خود را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. به لطف مواد شیمیایی خشن، دما و مواد ساینده موجود در ماشین ظرفشویی، این می تواند منجر به تغییر رنگ و تاب برداشتن برگشت ناپذیر شود.

بیشتر بخوانید: 5 راه تمیز کردن ماهیتابه و قابلمه

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *