نحوه تعمیر شیشه های ترک خورده

نحوه صحیح تعمیر شیشه های ترک خورده

نحوه صحیح تعمیر شیشه های ترک خورده : دیگر نیازنیست شیشه های ترک خورده را دور بیندازید. در این مطلب آموزش کامل نحوه تعمیر شیشه های ترک خورده را ببینید.

منطقه کار را آماده کنید

مقوای تمیز را روی محل کار قرار دهید. در اتاقی با تهویه مناسب کار کنید. از آنجایی که شما فقط حدود پنج دقیقه زمان کار با اپوکسی دارید، مطمئن شوید که همه ابزارهای خود را در نزدیکی خود دارید. تمام ابزارهایی که استفاده می کنید باید یکبار مصرف باشند: سطح کار، دستکش و چوب مخلوط کن.

نحوه تعمیر شیشه های ترک خورده

شیشه را تمیز و خشک کنید

برای اینکه چسب بچسبد، شیشه باید تمیز و بدون باقی مانده باشد. در صورت امکان جدا کردن قطعات شکسته شیشه و تمیز کردن لبه ها ترجیح داده می شود. در غیر این صورت قطعات شکسته را کنار هم بگذارید. بگذارید لیوان کاملا خشک شود.

نحوه تعمیر شیشه های ترک خورده

اپوکسی را آماده کنید

انتهای هر دو سیلندر اپوکسی دو قسمتی را ببندید یا ببرید. اطمینان حاصل کنید که هر دو نازل سیلندر به یک اندازه باز هستند. اپوکسی را روی یک سطح کار تمیز مانند صفحه کاغذی بپاشید و مطمئن شوید که هر دو مایع به یک اندازه اکسترود می شوند. اپوکسی را با چوب چوبی کاملا مخلوط کنید.

اپوکسی را به ترک اضافه کنید

شیشه ای که جدا شده است

اگر دو تکه شیشه از هم جدا هستند، با چوب چوبی مقدار کمی اپوکسی را در امتداد لبه شکسته یکی از قطعات بمالید. در حالی که نوارهای نوار نقاش را به سطح اضافه می کنید، دو تکه شیشه را با دست محکم در کنار هم نگه دارید.

شیشه ای که با هم است

اگر قطعات کنار هم هستند، اپوکسی را به آرامی با چوب وارد شکاف کنید، مثل اینکه نان را کره بزنید. اشکالی ندارد که یک قوز کم اپوکسی باقی بگذارید زیرا به فرآیند برش کمک می کند.

نحوه تعمیر شیشه های ترک خورده

بگذارید اپوکسی خشک شود

اجازه دهید اپوکسی بر اساس دستورالعمل های محصولی که استفاده می کنید خشک شود یا خشک شود. می تواند از دقیقه تا یک یا دو روز طول بکشد تا اپوکسی به طور کامل عمل کند. بسته به چیزی که در حال تعمیر هستید و زاویه شکست، ممکن است لازم باشد قطعات شیشه را در مرحله پخت با استفاده از گیره های سبک وزنی که برای نگهداری مواد شکننده طراحی شده اند، ببندید.

اپوکسی اضافی را برش دهید

زمانی که اپوکسی به طور کامل خشک شد. مقدار اضافی آن را با یک تیغه چاقوی شل یا تیغ برش دهید. تیغه را با زاویه کم (حدود 15 درجه) بلغزانید تا اپوکسی جدا شود. تیغه را از بدن خود دور کنید. تا زمانی که تیغه با سطح شیشه همسطح باشد، اپوکسی نیز در آن سطح باقی می ماند.

نحوه تعمیر شیشه های ترک خورده

شیشه را تمیز کنید

از دستمال کاغذی و پاک کننده شیشه برای تمیز کردن اثر انگشت از روی شیشه و چسب استفاده کنید.

نحوه تعمیر شیشه های ترک خورده

بیشتر بخوانید:نحوه از بین بردن خش از روی شیشه

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *