چطور زردی ریشه فرش را از بین ببریم؟

چطور زردی ریشه فرش را از بین ببریم؟

چطور زردی ریشه فرش را از بین ببریم؟ دلیل اصلی زرد شدن ریشه فرش این است که پس از شستن فرش، آب کثیف و چرک در آن باقی می ماند و به سمت ریشه حرکت می کند که باعث زرد شدن ریشه فرش می شود.

چطور زردی ریشه فرش را از بین ببریم؟

علت زرد شدن ریشه فرش پس از شستشو

نظافت خانه و به اصطلاح خانه توکانی یکی از مهم ترین رسوم و آداب ایرانیان است که سالی چند بار این کار را انجام می دهند و شستن فرش ها نیز از مهمترین کارهای خانه توکانی است.

اما زرد شدن ریشه فرش پس از شستن یکی از بزرگترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند و نمی دانند برای حل این مشکل چه باید بکنند زیرا تمام زحمات آن به هدر رفته است و با وجود اینکه فرش تمیز شده است. ریشه ها بسیار تغییر رنگ و کثیف هستند.

تصور کنید یک روز تصمیم بگیرید که فرش کثیف را خودتان در خانه بشویید برای این کار باید زمان و انرژی زیادی صرف کنید تا فرش به درستی شسته و سپس خشک شود.

اما بعد از اتمام کار می بینید که ریشه فرش زرد شده است پس حتما در شستشوی فرش نکاتی را رعایت نکرده اید بنابراین قبل از شستشوی فرش ابتدا با دلایل زرد شدن ریشه فرش آشنا شوید تا بهتر بتوانید از این مشکل جلوگیری کنید.

چطور زردی ریشه فرش را از بین ببریم؟

مهمترین دلایل زرد شدن ریشه فرش

علاوه بر تجمع آب کثیف در فرش، دلایل دیگری نیز برای زرد شدن ریشه فرش وجود دارد که عبارتند از:

یکی از دلایلی که باعث زرد شدن ریشه ها می شود استفاده از شوینده های نامناسب برای فرش است باید به این نکته توجه داشته باشید که برای همه فرش ها از مواد شوینده یکسان استفاده نکنید زیرا بافت فرش ها متفاوت است .

و با توجه به نوع بافت فرش باید از مواد شوینده مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال در فرش هایی با بافت نازک تر و ظریف تر باید از مواد شوینده ای استفاده کرد که اسیدیته کمتری دارند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث زرد شدن ریشه فرش می شود این است که ممکن است قبل از شستشو فرش را گردگیری نکرده باشید و همین گرد و غبار پس از شستشو از فرش خارج شده و باعث زرد شدن ریشه فرش شود.

بیشتر بخوانید: چگونه فرش را تمیز نگه داریم؟ 

یا آب فرش پس از شستشو به درستی تخلیه نشده و یا در آبکشی فرش مشکلی به وجود آمده است.
بهترین راه برای از بین بردن آب کثیف و چرک از روی فرش در پایان کار این است که فرش را رول کرده و روی سطح شیبدار قرار دهید تا آب کثیف به تدریج از فرش خارج شود و باعث زرد شدن فرش نشود.

چطور زردی ریشه فرش را از بین ببریم؟

آیا می توان زردی ریشه فرش را برطرف کرد؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به جای فرستادن فرش به قالیشویی، مجبور شوید فرش را در خانه بشویید.

اما پس از اتمام کار و خستگی زیاد و پس از خشک شدن فرش، ناگهان می بینید که ریشه فرش زرد شده و تمام زحمات شما به هدر رفته است.

آیا می توان زردی ریشه فرش را برطرف کرد؟

این زمانی است که نمی دانید علت زرد شدن ریشه فرش چیست و چگونه می توان زردی ریشه فرش را از بین برد. بنابراین ممکن است ناراحت شوید و دوباره سعی کنید فرش را بشویید.

اما باید بگوییم که این موضوع جای نگرانی ندارد و جز در موارد بسیار ضروری نیازی به شستشوی فرش از ابتدا نیست زیرا راه حل های زیادی برای حل مشکل زرد شدن ریشه فرش وجود دارد شما می توانید با رعایت اصول این روش ها انجام دهید. فرش را مانند قبل تمیز کنید و ریشه ها دوباره مانند روز اول سفید می شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه فرش را ضدعفونی کنیم؟

نکته ای که در از بین بردن لکه فرش باید به آن توجه داشته باشید این است که در مواجهه با زرد شدن ریشه هرگز از محلول های اسیدی استفاده نکنید زیرا علاوه بر سفید نشدن ریشه ها به بافت فرش نیز آسیب خواهید رساند.

شما ضربه بزنید همچنین هرگز برای پاک کردن زردی ریشه از آب خیلی گرم یا سرد استفاده نکنید زیرا این دو کمکی به شستن و تمیز کردن ریشه نمی کنند، بلکه برای این کار باید از آب ولرم استفاده کنید.

آیا می توان زردی ریشه فرش را برطرف کرد؟

محلولی از آب، سرکه و نمک برای رفع زردی ریشه فرش

یکی از مهم ترین راه های رفع زردی ریشه فرش، استفاده از محلول بسیار موثر آب، سرکه و نمک است این محلول در سفید شدن مجدد ریشه فرش معجزه می کند و بسیار موثر است.

برای تهیه این محلول یک و نیم پارچ آب را با 2 قاشق سرکه سفید و 2 قاشق نمک کاملا مخلوط کنید و سپس با پارچه آغشته به این محلول ریشه و کل فرش را پاک کنید.

بیشتر بخوانید: هر چند وقت یکبار فرش را جاروبرقی بکشیم؟

رفع زردی ریشه فرش با مواد طبیعی

فقط حواستان باشد که توری را کاملا تخلیه کنید تا فرش بوی سرکه ندهد با این روش لکه های باقی مانده روی فرش پاک می شود و ریشه ها مانند روز اول سفید می شوند.

در واقع شما با یک سنگ به دو پرنده برخورد می کنید. پس از استفاده از این محلول، اجازه دهید فرش در هوای آزاد خشک شود.

رفع زردی ریشه فرش با مواد طبیعی

آموزش مرحله به مرحله شستشوی فرش پلی استر

برای شستشوی فرش پلی استر، ابتدا برچسب مراقبت از فرش را بررسی کنید تا دستورالعمل خاصی برای مراقبت و شستشوی فرش داشته باشید.

با استفاده از محلول آب، جوش شیرین و سرکه زردی ریشه فرش را از بین ببرید

محلول آب، جوش شیرین و سرکه یکی دیگر از راه حل های بسیار موثر در رفع زردی ریشه فرش است.

اگر با استفاده از محلول آب، سرکه و نمک نتوانستید لکه های زرد را از روی فرش و ریشه پاک کنید، می توانید این روش را امتحان کنید که مطمئنا موثر است.

برای تهیه این محلول ابتدا یک و نیم پارچ آب را با ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید و ۲ قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کنید.

این محلول را با توری روی ریشه و لکه های فرش بزنید و همانطور که گفته شد مطمئن شوید که آب توری کاملا جذب شده است با این روش می توانید زردی فرش و ریشه را کاملا از بین ببرید در این روش باید فرش را در هوای آزاد بگذارید تا کاملا خشک شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *