چند ترفند ساده برای فنگ شویی اتاق خواب!

چند ترفند ساده برای فنگ شویی اتاق خواب!

چند ترفند ساده برای فنگ شویی اتاق خواب! اگرچه کمد لباس ها در اتاق خواب ما بسیار کاربردی هستند و بسیاری از لباس ها و وسایل ما را در خود جای می دهند، اما معمولاً توجه زیادی به آن ها نمی کنیم.

فنگ شویی کمد لباس و رعایت اصول فنگ شویی در منزل، علاوه بر جلوگیری از هر گونه بی نظمی در اتاق و منزل، فضایی به دور از هرگونه استرس و آشفتگی روحی را برای ما فراهم می کند. در ادامه قصد داریم در مورد اصول کمد لباس فنگ شویی و نحوه قرار دادن صحیح آن در اتاق بیشتر صحبت کنیم.

چند ترفند ساده برای فنگ شویی اتاق خواب!

اهمیت فنگ شویی کمد لباس چیست؟

فنگ شویی کمد لباس یکی از چیزهایی است که بسیاری از ما آن را نادیده می گیریم و بی اهمیت به نظر می رسیم. کمد لباس یکی از فضاهای اتاق خواب است که دارای قفسه، کف و کشو برای قرار دادن لباس ها و وسایلمان است.

این تعدد وسایل و عدم توجه به نظم داخل آن باعث سردرگمی زیادی می شود از آنجایی که اکثر کمدها درب دارند، همه این آشفتگی ها پشت درهای کمد پنهان می شوند.

چند ترفند ساده برای فنگ شویی اتاق خواب!

اما فنگ شویی به ما هشدار می دهد که هرج و مرج و بی نظمی پنهان در پشت درها نیز تأثیر منفی بر فضا خواهد داشت و نمی توان آن را نادیده گرفت.

به همین دلیل اگر می خواهید اصول فنگ شویی را در خانه خود رعایت کنید و استرس و هرج و مرج را از فضای آن دور کنید، بهتر است از فنگ شویی کمد لباس خود شروع کنید.

بیشتر بخوانید: چطور اتاق خواب کوچک منظمی داشته باشیم؟

چند ترفند ساده برای فنگ شویی اتاق خواب!

اصولی که در کمد لباس فنگ شویی باید رعایت کنیم

کمد لباس فنگ شویی مانند قوانین فنگ شویی و چیدمان اشیا در فضاهای مختلف خانه شامل قوانین و اصول بسیاری از جمله نحوه قرار دادن کمد در اتاق، رنگ کمد، نظم داخل قفسه های آن و … می باشد در ادامه به برخی از این اصول اشاره خواهیم کرد.

چند ترفند ساده برای فنگ شویی اتاق خواب!

چند ترفند ساده برای فنگ شویی اتاق خواب!

1. عدم استفاده از درهای آینه برای کمد لباس

طبق آموزه های یونگ، وجود آینه های بزرگ در اتاق خواب که به عنوان درهای کمد تعبیه شده اند انرژی یانگ را که بر آرامش، صمیمیت در روابط و خواب با کیفیت تأثیر می گذارد.

اگر درهای کمد لباس شما آینه ای است، نیازی به تعویض آنها نیست. می توانید آنها را در شب با پرده یا پارچه هایی با رنگ های آرامش بخش بپوشانید.

عدم استفاده از درهای آینه برای کمد لباس

عدم استفاده از درهای آینه برای کمد لباس

2. وسایل اضافی را دور بریزید

حذف وسایل و لباس های اضافی و بلااستفاده از کمد که باعث آشفتگی بیشتر فضای آن می شود. یکی از اصول اساسی فنگ شویی کمد لباس است.

طبق بررسی های انجام شده، مردم معمولاً تنها 20 درصد از کمد لباس خود را به طور منظم می پوشند و درصد زیادی از لباس های قدیمی دیگر پوشیده نمی شوند.

می توانید با بیرون آوردن همه لباس ها از کمد و بررسی لباس هایی که دیگر نیازی ندارید یا قدیمی هستند خلاص شوید. به این ترتیب بهتر است آنها را بفروشید یا به افراد نیازمند اهدا کنید. این باعث افزایش انرژی مثبت در کمد و اتاق می شود.

وسایل اضافی را دور بریزید

وسایل اضافی را دور بریزید

3. مطابقت رخت آویز با لباس

چیزهای به ظاهر بی اهمیت مانند چوب لباسی نیز می توانند جریان مثبتی در فنگ شویی کمد لباس ایجاد کنند. سعی کنید از چوب لباسی های بادوام برای کت و شلوار و لباس های سنگین استفاده کنید.

برای لباس های نازک و سبک می توانید از چوب لباسی های ظریف تری نیز استفاده کنید. همچنین هماهنگی رنگ و مدل کمدها با یکدیگر می تواند کمد لباس شما را مرتب جلوه دهد.

مطابقت رخت آویز با لباس

4. لباس ها را بر اساس رنگ مرتب کنید

رنگ؛ نقش مهمی در کمد لباس فنگ شویی ایفا می کند به جای اینکه وقتی درهای کمد لباس خود را باز می کنید ترکیبی از رنگ های آشفته و نامتجانس را ببینید.

هنگام چیدمان به هماهنگی رنگ ها با هم توجه کنید لباس ها را از چپ به راست و از رنگ های تیره به روشن کنار هم آویزان کنید. به این ترتیب در فضای کمد لباس خود نظم بصری ایجاد خواهید کرد.

لباس ها را بر اساس رنگ مرتب کنید

5. از جعبه ها و سبدهای هماهنگ و زیبا استفاده کنید

برای اینکه وسایل کوچک و ریز بدون سردرگمی در مکانی خاص قرار گیرند، از جعبه هایی هم اندازه یا سبدهای لباس با ظاهری زیبا برای نظم دادن به این وسایل در کمد لباس استفاده کنید.

مرتب نگه داشتن چیزها و در یک مکان خاص یکی دیگر از اصول فنگ شویی کمد لباس است. این می تواند تأثیر مثبتی بر انرژی های جاری در فضا داشته باشد.

از جعبه ها و سبدهای هماهنگ و زیبا استفاده کنید

سخن پایانی:

همانطور که اشاره کردیم یکی از آموزه های اصلی فنگ شویی کمد لباس رعایت نظم و پرهیز از هرج و مرج است. این باعث می شود انرژی مثبت در تمام قسمت های اتاق شما جریان یابد و حس آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد.

اکنون که بر اساس اصول ذکر شده کمد لباس خود را فنگ شویی دارید، چه احساسی دارید؟ بدون شک با دیدن یک کمد لباس مرتب و هماهنگ احساس بهتر و مثبت تری خواهید داشت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *