چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید : اینکه بدانید چگونه می توانید خانه ی خود را به درستی تمیز کنید نکته بسیار مهمی است که باید بدانید. متاسفانه عادت هایی در تمیز کردن منزل وجود دارد که می تواند تاثیر بدی را زیبایی منزل بگذارد. در این مطلب چند نکته را به شما خواهیم گفت.

اجازه میدهید که کاغذها جمع شوند

حتی با وجود صورت‌حساب آنلاین و بانکداری، هنوز کوهی از کاغذ وجود دارد که به خانه‌های ما ختم می‌شود. مجلات، روزنامه ها، مقالات و پروژه های مدرسه؛ آنها تمایل به انباشته شدن دارند. اجازه ندهید که این اتفاق بیفتد.

مکانی را در نزدیکی ورودی منزلتان برای همه پست ها، نشریات و فرم های کاغذی تعیین کنید و یک خردکن یا سطل بازیافت را در نزدیکی خود نگه دارید. حداقل یک بار در هفته، کاغذ ها را مرتب کنید.

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

اسناد مهم مانند رسیدهای مالیاتی را بایگانی کنید. از آثار هنری خاص کودکان عکس های دیجیتال بگیرید یا آنها را برای نمایش قاب کنید. مجلات را با خانه های سالمندان، مدارس به اشتراک بگذارید یا به سادگی مقالات را به صورت آنلاین بخوانید.

حوله‌های خیس و پرده‌های دوش را دسته‌بندی کنید

آیا می خواهید زمان کمتری را در اتاق لباسشویی بگذرانید و کپک را از سطوح حمام پاک کنید؟ پرده های حمام مرطوب و حوله های خیس را روی زمین نگذارید.

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

حتماً چند اینچ فضا در دو طرف پرده حمام بگذارید تا هوا بتواند به گردش درآید و به خشک شدن آن نیز کمک کند. این کار باعث کاهش کپک و رطوبت می شود. حوله های مرطوب روی زمین، بوی کپک را به حمام شما می دهند و همچنین تمایل به جذب آفات دارند.
این یکی از ساده ترین عادت های بد برای ترک است. با بستن پرده دوش بعد از هر بار استفاده، سریعتر خشک می شود و از رشد کپک جلوگیری می کند. با آویزان کردن حوله های مرطوب برای خشک کردن، استفاده دوم یا سوم را خواهید داشت و بار لباس های خود را سبک می کنید.

بیشتر بخوانید: 5 راه کم هزینه برای مرتب کردن حمام

استفاده بیش از حد از محصول پاک کننده

سومین عادت از چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید استفاده بیش از حد از محصول های پاک کننده است. هنگامی که از محصول بیش از حد استفاده می کنید، خطر فعال ماندن باقیمانده و تضاد با سایر محصولات پاک کننده برای تشکیل بخار خطرناک نیز وجود دارد.

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

بری توصیه می کند همیشه از یک محصول در یک زمان، در مقادیر توصیه شده توسط سازنده استفاده کنید، و اگر روی برچسب توصیه شده است، از آبکشی غافل نشوید. به همین دلیل است که باید دستورالعمل ها را بخوانید و همیشه از مقدار توصیه شده یا حتی کمی کمتر استفاده کنید.

تمیز کردن با ابزار کثیف

وقتی از ابزارهای تمیزکننده کثیف استفاده می کنید، چگونه می توانید انتظار نتایج تمیز را داشته باشید؟ اگر ماشین لباسشویی شما بوی ناشی از باکتری های انباشته شده در بقایای مواد شوینده داشته باشد، لباس های شما بدبو می شوند. اگر کیسه جاروبرقی یا فیلتر شما پر از گرد و غبار باشد، دیگر کار خوبی برای مکیدن نخواهد داشت. یک پاک کننده یا اسفنج کثیف به سادگی خاک و باکتری بیشتری را به اطراف فشار می دهد.

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

پس از هر بار استفاده با تخلیه کامل یا شستن در آب داغ و افزودن یک ماده ضد عفونی کننده، زمانی را برای تمیز کردن کامل ابزارها اختصاص دهید. به صورت دوره ای با ابزارهای جدید جایگزین کنید.

استفاده از یک دستمال ضد عفونی کننده برای تمیز کردن کل حمام

دستمال های ضدعفونی کننده یکبار مصرف برای پاک کردن سریع سینک حمام عالی هستند. اما سطح کوچکی دارند و به سختی حاوی مواد ضدعفونی کننده کافی برای تمیز کردن کل حمام است. با رسیدن به توالت و دستگیره ها، ویژگی های ضدعفونی کننده از بین رفته و به سادگی باکتری ها را از یک سطح به سطح دیگر پخش می کنید.

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

برای موثر بودن، دستمال مرطوب باید دارای رطوبت ضدعفونی کننده کافی باشد تا سطح حداقل به مدت چهار دقیقه خیس بماند. برای تمیز کردن کامل، از چند دستمال یا یک پارچه تمیز و محلول ضد عفونی کننده و آب کافی استفاده کنید.

گذاشتن ظروف کثیف در سینک

چقدر بیشتر طول می کشد تا آن لیوان کثیف را به جای سینک در ماشین ظرفشویی قرار دهیم؟ گذاشتن ظروف کثیف در سینک، بستر مناسبی برای رشد باکتری ها و حشرات گرسنه است.

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

به همه افراد خانواده آموزش دهید که یا ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار دهند یا بلافاصله آنها را بشویید.

پوشیدن کفش بیرونی در خانه

هر بار که از بیرون وارد می‌شوید، فقط چند ثانیه برای درآوردن کفش‌هایتان وقت بگذارید، ساعت‌ها از جاروبرقی صرفه‌جویی می‌کنید. ناگفته نماند که باکتری ها و میکروب هایی که از محیط های زندگی دور می مانند.

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

چه ورود از داخل اتاقک یا از درب ورودی باشد، این عادت را برای همه با تهیه یک نیمکت یا صندلی برای برداشتن راحت تر کفش، ساده کنید. یک سینی کفش برای کفش های خیس یا گل آلود و یک سطل برای جمع آوری کفش های هر یک از اعضای خانواده در نزدیکی خود نگه دارید.

نگهداری نادرست محصولات پاک کننده

آیا نیمی از زمان تمیز کردن تعیین شده خود را صرف یافتن پاک کننده ها و ابزار مناسب می کنید؟ این یک عادت بد است که به راحتی قابل تغییر است.

بطری‌های شیشه‌ای شفاف ممکن است در قفسه زیبا به نظر برسند، اما برای همه محصولات مناسب نیستند. “برخی مانند پراکسید هیدروژن یا سفید کننده کلر، زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند، کارایی خود را از دست می دهند. برخی دیگر، از جمله حلال هایی مانند الکل مالشی یا استون، قابل اشتعال هستند، بنابراین باید در ظروف در بسته و دور از گرما و نور نگهداری شوند.”

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

وسایل نظافتی مورد نیاز هر قسمت از خانه را جمع آوری کنید و در نزدیکی آن قسمت نگهداری کنید. پاک کننده های حمام را می توان در یک جعبه پلاستیکی کوچک قرار داد و در قفسه یا زیر سینک قرار داد. اگر حمام در طبقه بالا و پایین دارید، دو سبد لوازم تهیه کنید.

محصولات و ابزارهای گردگیری و تمیز کردن مبلمان را برای لمس سریع کنار هم نگه دارید. و البته، تمام محصولات لباسشویی باید با خیال راحت در اتاق لباسشویی نگهداری شوند.

احتکار مواد غذایی در یخچال

اگر می دانید که خانواده شما از غذاهای باقی مانده متنفرند، پس چرا به خود زحمت دهید آنها را در یخچال نگهداری کنید؟ اگر نمی‌خواهید به سرعت از غذا استفاده کنید، کافی است آن را بیرون بیندازید. نگهداری نادرست مواد غذایی باعث رشد قارچ ها و باکتری ها می شود و تمیز کردن یخچال را به یک کار بسیار بزرگتر از آنچه نیاز است تبدیل می کند.

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

مرتب نکردن تخت خواب

حتی اگر بقیه اتاق خواب مرتب و تمیز باشد، یک تخت خواب بدون مرتبه آن را نامرتب نشان می دهد. فقط مرتب کردن رختخواب هر روز صبح عادتی است که باعث نظم بخشیدن به بقیه اتاق (و شاید کل خانه) می شود.

کار را با انتخاب ملافه هایی که به راحتی روی هم قرار می گیرند، ساده کنید. ساختن یک تخت با روکش ساده و شمع های بالش بسیار ساده تر از تختخوابی با تعداد زیادی بالش شلوغ است.

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

نخواندن دستورالعمل ها

آیا تا به حال مجبور شده اید کاری مانند تمیز کردن کف صابون از کاشی را به دلیل کار نکردن پاک کننده دوباره انجام دهید؟ شاید شما دستورالعمل ها را نخوانده اید.

اکثر پاک کننده ها فوراً کار نمی کنند و به کمی زمان نیاز دارند تا مواد بتوانند خاک را تجزیه کرده و آن را بلند کنند تا به راحتی پاک یا آبکشی شود. 30 ثانیه را صرف مطالعه دستورالعمل ها کنید تا از 30 دقیقه شستشوی اضافی جلوگیری کنید.

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

استفاده از پاک کننده های سخت

درست همانطور که استفاده بیش از حد از پاک کننده می تواند یک عادت بد باشد، استفاده از پاک کننده ای که برای کار خیلی خشن است نیز اشتباه است. اگر نظافت‌کننده مواد را از بین ببرد یا خطراتی برای حیوانات خانگی و خانواده‌تان ایجاد کند، می‌توانید بیشتر از آن ضرر داشته باشید.

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

یک مثال خوب سفید کننده کلر است. در حالی که این ماده ضدعفونی کننده خوبی است، پاک کننده کثیفی نیست و بخارات آن می تواند سمی باشد. همیشه از ملایم ترین محصولات پاک کننده مورد نیاز برای ایجاد نتیجه استفاده کنید.

ماندگاری گرد و غبار هنگام تمیز کردن

با گردگیری قبل از جاروبرقی، مقداری از تلاش خود را صرفه جویی کنید. یک اتاق باید از بالا به پایین تمیز شود تا گرد و غبار روی زمین بنشیند تا جارو شود یا با جاروبرقی پاک شود.

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

اگر از جارو برای تمیز کردن کفپوش خود استفاده کنید، همچنان روش خوبی است و به همین دلیل – گرد و غباری که روی مبلمان شما می نشیند. اما برای کسانی که از جاروبرقی مدرن استفاده می کنند، بهتر است ابتدا گردگیری کنند. خاک را از سطوح جدا کرده و روی زمین قرار دهید و سپس با جاروبرقی پاک کنید.

بیشتر بخوانید: کدام در اولویت است؟ جاروبرقی یا گردگیری ؟

و به یاد داشته باشید که چگونه آن یک دستمال ضدعفونی کننده نمی تواند به طور موثر کل حمام را تمیز کند؟ همین امر در مورد گردگیر یکبار مصرف نیز صدق می کند. اگر مدتی از گردگیری می گذرد، وقتی گردگیری تمیزی که استفاده می کنید خاکستری شد، بردارید. شما دیگر گرد و غبار را به دام نمی اندازید، فقط با یک گردگیر کثیف آن را به اطراف هل می دهید.

تکمیل نشدن وظایف

همه ما دچار وقفه می شویم، اما پس از شروع یک کار سعی کنید آن را کامل کنید. اگر میز اتو را بیرون آورده اید، تا زمانی که اتوکشی تمام نشده است، برای استراحت در شبکه های اجتماعی توقف نکنید.

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

اگر فقط 15 دقیقه برای تمیز کردن فرصت دارید، با از بین بردن آشغال ها و قرار دادن وسایل در جای مناسب شروع کنید. سپس اگر منحرف شدید، می توانید بعداً برای تمیز کردن عمیق تر برگردید.

انتظار تا زمانی که کار تمیز کردن طاقت فرسا باشد

به تعویق انداختن تمیز کردن و صبر کردن تا زمانی که کار طاقت فرسا شود، یکی از سخت ترین عادت های بد برای ترک کردن است. بسیاری از ما نمی توانیم با یک فاجعه روبرو شویم و به سادگی تا زمانی که ممکن است از آن اجتناب کنیم.

چند عادت بد در تمیز کاری که باید بشناسید

اما اگر شما و خانواده‌تان هر روز مقداری نظافت انجام دهید، مانند ماشین ظرفشویی را بارگیری و خالی کنید، یک بار لباس‌ها را کامل کنید، و یک یا دو اتاق را جاروبرقی بکشید، تمیز کردن کل خانه چندان سخت نخواهد بود.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: برنامه ی هفتگی برای نظافت منزل

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *