چگونه از بوی بد سینک خلاص شویم؟

  • توسط مریم
  • ۱۱ ماه پیش
  • 0
چگونه از بوی بد سینک خلاص شویم؟

چگونه از بوی بد سینک خلاص شویم؟

چگونه از بوی بد سینک خلاص شویم؟ : بوی بد سینک می تواند آزار دهنده باشد. در این مطلب چند ترفند را آموزش خواهید دید.

چه چیزی باعث بوی بد سینک می شود؟

سیستم دفع زباله به گونه ای طراحی شده است که ضایعات غذای نرم و ضایعات مواد غذایی را تجزیه می کند تا بتوان آنها را در زهکشی شستشو داد. این شامل طیف گسترده ای از غذاها، مانند خرده های میوه، گوشت پخته شده، و حتی استخوان های کوچک است. با این حال، اگر محل دفع زباله به طور منظم تمیز نشود، ضایعات مواد غذایی و بقایای مواد غذایی به داخل آن می چسبند.

با گذشت زمان، ضایعات مواد غذایی تجزیه می شوند و بوهای قوی آزاد می شوند. سپس بوی میوه، سبزیجات و گوشت پوسیده از زهکش خارج می شود و به تدریج در هوا نفوذ می کند. حتی پس از شستشوی سریع، ممکن است تکه‌های غذا در سطل زباله باقی بمانند، بنابراین تمیز کردن، بوی‌زدایی و خنثی کردن بوی زباله از اهمیت زیادی برخوردار است.

چگونه از بوی بد سینک خلاص شویم؟

چگونه از شر بوی بد سینک زباله خلاص شویم

هنگام استفاده از سطل زباله، آب سرد را برای کمک به شستن ضایعات مواد غذایی در زهکشی و شستشوی فضای داخلی سطل زباله اجرا کنید. اگر محل دفن زباله شروع به بوی بد کرد، باید اقداماتی را برای تمیز کردن و بو کردن دستگاه انجام دهید.

جوش شیرین و سرکه سفید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تمیز کردن و خوش‌بو کردن سطل زباله، استفاده از جوش شیرین و سرکه سفید است. با اضافه کردن حدود یک چهارم فنجان جوش شیرین به محلول شروع کنید، سپس یک فنجان سرکه سفید اضافه کنید. ترکیب این دو محصول باعث از بین بردن باکتری ها و میکروب های ایجاد کننده بو و همچنین پاکسازی رسوبات معدنی از داخل زهکشی می شود.

حدود پنج تا 10 دقیقه صبر کنید تا جوش شیرین و سرکه سفید ضایعات مواد غذایی را از بین ببرند. پس از گذشت 10 دقیقه، زباله ها را با آب سرد بشویید.

چگونه از بوی بد سینک خلاص شویم؟

نمک و یخ

جاری شدن آب در سطل زباله به روغن کاری تیغه ها و شستشوی باقی مانده مواد غذایی در زهکش کمک می کند. نمک و یخ را می‌توان به‌عنوان روشی برای تمیز کردن و بوی‌زدایی دستگاه دفع، به‌عنوان یک روش مشابه استفاده کرد. نمک هر بو را خنثی می کند، در حالی که یخ به طور فیزیکی آلودگی های چسبیده را از بین می برد. علاوه بر این، یخ می‌تواند به تیز کردن تیغه‌های دفع کمک کند و میزان ضایعات غذایی را که در زباله گیر می‌کند کاهش دهد.

چند تکه یخ را داخل ظرف بریزید، سپس یک مشت نمک اضافه کنید. زباله‌دان را روشن کنید تا تکه‌های یخ بشکند و نمک را در فضای داخلی زباله پخش کنید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید تا بوهای ماندگار از بین برود.

پوست مرکبات آسیاب شده

این ایده خوبی نیست که یک پوست پرتقال کامل را در سینک بیندازید. پوست می تواند تیغه ها را مسدود کند یا مجرای فاضلاب را مسدود کند. با این حال، اگر پوست مرکبات را آسیاب کنید، این می تواند یک روش بسیار موثر برای تمیز کردن و از بین بردن بوی بد زباله باشد. هر مرکباتی را که در دست دارید انتخاب کنید یا اگر بوی خاصی در ذهن دارید، نوع خاصی از میوه را انتخاب کنید.

 چگونه از بوی بد سینک خلاص شویم؟

میوه ها را پوست بگیرید و پوست مرکبات را به قطعات کوچک خرد کنید. دفن زباله را روشن کنید و آب سرد را داخل فاضلاب بریزید. پوست مرکبات آسیاب شده را به آن اضافه کنید. روغن های مرکبات باکتری ها و قارچ های ایجاد کننده بو را از بین می برند و در عوض بوی مرکبات را جایگزین بو می کنند.

پودر شستشو

هر نوع پودر شوینده ای برای دفع زباله مناسب نیست، بنابراین قبل از خرید پودر شستشو برای تمیز کردن و خوشبو کردن سطل زباله، مهم است که در مورد محصول تحقیق کنید تا پودر شستشوی بی خطری برای این منظور پیدا کنید.

پس از یافتن گزینه ایمن، حدود نصف فنجان پودر شستشو را در سطل زباله بریزید. کمی آب سرد اضافه کنید تا به چسبندگی پودر کمک کند، سپس اجازه دهید این ماده حدود 15 دقیقه در محل بماند. بعد، دستگاه دفع را روشن کنید و آب سرد را اجرا کنید. این کار به تمیز کردن تیغه ها، از بین بردن بوی نامطبوع و شستشوی پودر تمیز کننده در زهکش کمک می کند.

برس بطری

روش دیگر برای از بین بردن بوهای وحشتناک، تمیز کردن فیزیکی داخل سطل زباله است. در حالی که هرگز نباید دست خود را به داخل زباله ببرید، می توانید داخل آن را با یک برس بطری بلند و مقداری صابون ظرفشویی مایع تمیز کنید.

ابتدا سیم برق را از برق بکشید یا کلید شکن را برای دفع زباله خاموش کنید. این اطمینان حاصل می کند که هنگام تمیز کردن دستگاه روشن نمی شود. در مرحله بعد، کمی صابون ظرفشویی مایع را روی برس بطری قرار دهید، سپس برس بطری را در محل دفع قرار دهید. با استفاده از برس، داخل سطل زباله را بشویید و ضایعات مواد غذایی را از بین ببرید.

پس از شستشوی داخل سطل، آب سرد را روشن کنید تا زهکشی آبکشی شود، سپس سطل را به برق بزنید یا کلید قطع کننده دستگاه را روشن کنید. بسته به مدل، ممکن است لازم باشد قبل از استفاده از دفع زباله، دکمه بازنشانی را که در پایین زباله‌دان قرار دارد فشار دهید تا کلید مدار داخلی را بازنشانی کنید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید:چگونه سینک و لوله آن را خوشبو کنیم؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *