چگونه شیشه های ماشین را تمیز کنیم

چگونه شیشه های ماشین را تمیز کنیم

چگونه شیشه های ماشین را تمیز کنیم : تمیز کردن شیشه های ماشین نه تنها ظاهر خوبی دارد، بلکه برای ایمنی هنگام رانندگی نیز ضروری است. در حالی که کشیدن سریع در پمپ بنزین با یک اسکاج و یک دستمال کاغذی می تواند به طور موقت به شما کمک کند، تمیز کردن کامل شیشه ماشین در خانه با محصولات ساده باعث می شود آنها بدون رگه و درخشان شوند.

نحوه تمیز کردن شیشه ماشین

پاک کننده شیشه

برای پنجره های داخلی یا پنجره های بیرونی کم خاک:

یک فنجان الکل ، یک فنجان آب مقطر و یک قاشق غذاخوری سرکه را در یک بطری اسپری جدید و تمیز اضافه کنید. تکان دهید تا مخلوط شود و بطری را برچسب بزنید.

برای پنجره های بیرونی بسیار آلوده (لکه های حشره زیاد):

یک چهارم فنجان الکل مالشی، یک چهارم فنجان سرکه سفید مقطر، یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و دو فنجان آب مقطر را به یک بطری اسپری اضافه کنید. خوب تکان دهید تا مواد ترکیب شوند، سپس روی بطری را برچسب بزنید.

چگونه شیشه های ماشین را تمیز کنیم

گرد و غبار و گرد و غبار را از پنجره بیرونی پاک کنید

از دستان خود برای جدا کردن برگ ها یا شاخه هایی که در برف پاک کن های شیشه جلو گیر کرده اند یا آب و هوا روی شیشه ها گیر کرده اند، استفاده کنید، سپس از جاروبرقی با شلنگ استفاده کنید تا تا جایی که می توانید زباله های ریز و گرد و غبار را از بین ببرید. در نهایت، از یک پارچه میکروفیبر خشک یا گردگیر یکبار مصرف استفاده کنید تا تا حد امکان آلودگی و گرد و غبار شل را از بین ببرید.

پنجره های بیرونی را تمیز و بررسی کنید

یکی یکی پنجره ها را به آرامی با شیشه پاک کن اسپری کنید و از یک پارچه میکروفایبر برای پاک کردن پنجره بلافاصله پس از پاشش استفاده کنید تا از چکه نریزد یا اجازه دهید پاک کننده روی پنجره خشک شود. برای تمیز کردن خود از حرکت بالا و پایین یا پهلو به پهلو استفاده کنید. مالش دایره ای می تواند رگه هایی را به جا بگذارد.

چگونه شیشه های ماشین را تمیز کنیم

اگر فضولات پرندگان یا حشرات خشک شده وجود دارد، کمی شیشه پاک کن بیشتری اضافه کنید و بگذارید 60 ثانیه یا بیشتر بماند. مقداری فشار به پارچه میکروفیبر وارد کنید تا به از بین بردن آشفتگی کمک کند. همانطور که تمیز می کنید، پنجره ها را از نظر آب و هوای ترک خورده، تراشه ها و ترک ها بررسی کنید و در اسرع وقت آنها را تعمیر کنید.

خشک کنید

از یک پارچه میکروفیبر تمیز و خشک برای خشک کردن هر پنجره بلافاصله پس از تمیز کردن استفاده کنید.

از اسکاج برای از بین بردن رطوبت استفاده کنید. حتماً بعد از هر بار عبور از پنجره، تیغه گیره را خشک کنید.

پنجره های داخلی را تمیز کنید

در قسمت داخلی خودرو، هر وسیله ای را از روی داشبورد و لوازم جانبی مانند آفتابگیر را از روی شیشه ها جدا کنید و از یک پارچه میکروفیبر خشک یا گردگیر برای پاک کردن گرد و غبار استفاده کنید.

چگونه شیشه های ماشین را تمیز کنیم

برای محافظت از داشبورد و سطوح داخلی، به جای اسپری کردن شیشه ها، شیشه پاک کن را روی یک پارچه میکروفیبر تمیز اسپری کنید. قبل از رفتن به پنجره بعدی، هر بار یک پنجره را کاملا تمیز و خشک کنید.

پنجره ها را کمی پایین بیاورید و از بالای پنجره شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید و در طول مسیر هر قطره ای را بگیرید. اگر شیشه بیرونی در بالا هنوز کثیف است، حتماً تمیز کنید و هر پنجره را با حرکت بالا/پایین یا پهلو به پهلو پاک کنید.

کار را با استفاده از یک پارچه میکروفیبر تمیز و خشک به پایان برسانید تا پنجره ها براق شوند.

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *