چگونه قاب آینه بسازیم؟

  • توسط مریم
  • ۱۱ ماه پیش
  • 0
چگونه قاب آینه بسازیم؟

چگونه قاب آینه بسازیم؟

چگونه قاب آینه بسازیم؟ : ممکن است شما نیز مانند بسیاری از افراد در خانه تان یک آینه بدون قاب داشته باشید و ندانید که چگونه می توانید آن را استفاده کنید. این مطلب برای شماست و ما مرحله به مرحله به شما اموزش میدهیم چگونه یک قاب آینه خوب بسازید.

آنچه شما نیاز دارید

تجهیزات / ابزار

اره فارسی بر
ابزار درزبندی
متر نواری
مداد
سنباده

چگونه قاب آینه بسازیم؟

مواد

تخته های برش (بر اساس آن ابعاد و سبک را تنظیم کنید)
چسب درجه بندی شده برای شیشه
درزبندی قابل رنگ آمیزی (در صورت نقاشی)
لوازم تکمیلی ترجیحی
راگ
نوار نقاش

آینه را اندازه گیری کنید

آینه خود را با استفاده از یک متر اندازه گیری کنید، سپس از این اعداد برای محاسبه میزان تزئین استفاده کنید. ابعاد داخلی قاب باید کمی کوچکتر از آینه باشد تا سطح چسب بر روی قاب ایجاد شود.

چگونه قاب آینه بسازیم؟

بیشتر بخوانید: آموزش بریدن آینه در 6 گام

تخته برش را اندازه گیری کنید

ابعاد برش خود را با توجه به ظاهر دلخواه خود انتخاب کنید و برای بهترین نتیجه با تخته هایی در عرض دو تا چهار اینچ بچسبانید. تریم در طول های مختلف فروخته می شود، بنابراین برش های خود را برای به حداقل رساندن ضایعات در نظر بگیرید.

چگونه قاب آینه بسازیم؟

تخته ها را فارسی بر کنید

با استفاده از میتر باکس یا اره میتر، میترهای 45 درجه را در هر انتها در جهت مخالف برش دهید. ضلع بلند قطعات بالا و پایین باید طول آینه و قطعات جانبی ارتفاع آینه را منعکس کنند. پس از برش، از یک بلوک سنباده برای جدا کردن خراش ها استفاده کنید

چگونه قاب آینه بسازیم؟

چسب را اعمال کنید

با استفاده از یک چسب سنگین که می تواند به شیشه بچسبد، تخته ها را به آینه بچسبانید. با قطعه پایین شروع کنید و یک مهره چسب سخاوتمندانه را در نزدیکی لبه بیرونی تخته بمالید. این کار از انعکاس چسب در آینه پس از نصب تخته ها جلوگیری می کند. تخته را برای مدت زمان مشخص شده در دستورالعمل چسب در جای خود محکم نگه دارید، سپس از نوار نقاش استفاده کنید تا تخته را محکم در جای خود محکم کنید تا کاملا خشک شود.

چگونه قاب آینه بسازیم؟

چسب کناره ها و بالا را اعمال کنید

تکه های کناری را به همان شکل پایین بچسبانید و از لبه های آینه به عنوان راهنما استفاده کنید. برای استحکام بیشتر، می توانید لبه های میتر تخته ها را نیز به هم بچسبانید، مطمئن شوید که چسب اضافی را پاک کنید. قاب را با چسباندن قسمت بالایی در جای خود به پایان برسانید.

چگونه قاب آینه بسازیم؟

عیوب را پر کنید

پس از خشک شدن کامل چسب، نوار نقاش را با احتیاط بردارید و درزهای میتر شل را با درزبندی قابل رنگ پر کنید. پاک کنید و بگذارید خشک شود. اگر از چوب طبیعی که رنگ نمی شود استفاده می کنید از این مرحله صرف نظر کنید.

چگونه قاب آینه بسازیم؟

مرحله آخر

ظاهر تخته ها را به روش دلخواه خود تمام کنید. برای ظاهری روستایی، رنگ لکه ای را انتخاب کنید. اگر می خواهید ظاهر ساحلی سفید رنگی داشته باشید، لاتکس سفید را با آب رنگ آمیزی کنید و به جای قلم مو، یک لایه نازک را با دستمال بمالید. برای داشتن ظاهری تمیز، به سادگی با رنگ مورد نظر خود رنگ لاتکس را رنگ کنید.

در مطلب بعدی نیز بخوانید:  ایده و خلاقیت با جعبه میوه در دکوراسیون خانه

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *