چگونه پارکت را برش دهیم؟

  • توسط مریم
  • ۱۱ ماه پیش
  • 0
چگونه پارکت را برش دهیم؟

چگونه پارکت را برش دهیم؟

چگونه پارکت را برش دهیم؟ :اگر میخواهید پارکت ها را برش دهید و نمیدانید که چگونه باید این کار را انجام دهید این مطلب برای شماست.

نحوه برش کفپوش وینیل ورق

با کمی کار آماده سازی، برش ورق وینیل یک فرآیند سریع و آسان است.

ورق وینیل را آماده کنید

قبل از قرار دادن ورق در اتاق، از یک نوار اندازه گیری، یک خط گیره گچی و یک چاقوی کاربردی استفاده کنید تا آن را به ابعاد اتاق به اضافه 3 اینچ در هر طرف ببرید.

هشدار
استفاده از تیغه‌های چاقوی کاربردی بسیار خطرناک‌تر از استفاده از تیغه‌های تیز است.

ورق وینیل را عادت دهید

ورق وینیل را در اتاق پهن کنید و اجازه دهید به مدت 24 تا 72 ساعت یا هر زمانی که توسط سازنده مشخص شده است بماند تا با آن سازگار شود. اگر اتاق دارای گرمای کف است، آن را قبل از موعد خاموش کنید و تا پس از نصب آن را خاموش کنید.

چگونه پارکت را برش دهیم؟

گوشه ها را تسکین دهید

اولین برش ها در هر گوشه خواهد بود. این به وینیل اجازه می دهد تا با جلوگیری از جمع شدن در گوشه، به دیوارها نزدیک تر شود. برای انجام آن، این مراحل را دنبال کند:

گوشه را بگیرید و هر طرف را تا حد امکان نزدیک به دیوار فشار دهید تا نقطه ملاقات آنها در گوشه اتاق قرار گیرد.
از یک چاقوی تیز استفاده کنید تا یک برش از گوشه اتاق به سمت بالا به سمت گوشه وینیل ایجاد کنید. اکنون هر طرف باید بدون انباشته شدن مواد در گوشه، روی دیوارهای مربوطه قرار گیرد.

برش اطراف اشیاء

اگر اتاق شما دارای اجسام بیرون زده مانند لوله است، برای برش ورق وینیل اطراف آنها این روند را دنبال کنید:

وینیل را محکم روی جسم و کف اطراف فشار دهید.
یک برش از کف به سمت بالا و مستقیماً در وسط وینیل در جایی که با جسم برخورد می کند، ایجاد کنید و اجازه دهید وینیل در هر طرف شیء بیفتد.
برش‌های کوچک V شکل در اطراف جسم ایجاد کنید، از خط وسط شروع کنید و تا پشت جسم ادامه دهید.
هنگامی که ورق محکم در اطراف جسم قرار گرفت، اطراف محیط را برش دهید تا مواد اضافی از بین برود.

محیط را برش دهید

هنگامی که ورق وینیل تا حد ممکن محکم روی زمین و دیوارها قرار گرفت، وقت آن است که مواد را از اطراف جدا کنید. با کار کردن یک دیوار در یک زمان، این روند را دنبال کنید:

چگونه پارکت را برش دهیم؟

یک تخت 2×4 را روی دیوار بکشید تا مواد را محکم به شکاف فشار دهید.
2×4 را بردارید و با یک چاقوی کفپوش وینیل یا یک چاقوی تیز ابزار، ورق را از قسمت تا شده در مواد روی دیوار ببرید.
اگر تصادفاً برش مواد را نزدیک‌تر از 1/4 اینچ به دیوار گذاشت، از یک لبه مستقیم برای برش آن استفاده کنید تا زمانی که فاصله 1/4 اینچی بین کفپوش و دیوار ایجاد شود.

دریچه های کف را قطع کنید

پس از اینکه وینیل به زمین چسبانده شد و زمان خشک شدن داشت، دوباره وارد اتاق شوید تا دریچه های کف را جدا کنید. محل هر دریچه را پیدا کنید و روی وینیل فشار دهید تا محل آن را تأیید کنید. با شروع از وسط دریچه، از یک چاقوی کمکی برای برش به سمت هر گوشه استفاده کنید. بعد، به سادگی مواد اضافی را در امتداد لبه های دریچه برش دهید.

نحوه برش تخته های وینیل و کاشی های وینیل

بیشتر تخته‌های وینیل و کاشی‌های وینیل را می‌توان با استفاده از یک چاقوی کاربردی برش داد، درست مانند وینیل ورق. برای کاشی های وینیل نازک، یک چاقوی کاربردی تیز مستقیماً مواد را برش می دهد. برای کفپوش تخته ای وینیل، یک چاقوی کاربردی مواد را نمره می دهد و به شما این امکان را می دهد که آن را روی اسکلت بچسبانید.

چگونه پارکت را برش دهیم؟

برای کسانی که به استفاده از چاقوی کاربردی اطمینان ندارند، برش کفپوش وینیل موجود است. تکرارهای مختلفی از این ابزار وجود دارد، اما همه آنها طراحی مشابهی دارند که شامل یک تیغه ثابت است که با یک دسته بلند به مواد وارد می شود. می توانید مستقیماً وینیل نازک را برش دهید یا از آن برای نمره دادن به تخته های وینیل ضخیم تر استفاده کنید. اگر نمی توانید خرید یک برش وینیل را توجیه کنید، به سادگی آن را در فروشگاه سخت افزاری نزدیک خود اجاره کنید.

بیشتر بخوانید: اصول تمیز کردن پارکت چوبی در خانه 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *