دلیل قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی چیست؟

دلیل قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی چیست؟

دلیل قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی چیست؟ فلاش تانک یکی از پرکاربردترین قطعات لوله کشی در ساختمان است. انواع فلاش تانک توکار و روکار در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری نصب می شوند. استفاده مداوم از این دستگاه باعث سایش زودرس برخی از قطعات می شود.

دلیل قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی چیست؟

رفع مشکل قطع نشدن سیفون توالت فرنگی یکی از تعمیرات مکرر در منازل است که بهتر است راه حل آن را بدانید تا خودتان بتوانید مشکل را حل کنید. در این مقاله سعی شده است تمامی نکاتی که برای تعمیر جریان دائمی آب توالت ضروری است را برای شما شرح دهیم.

با انجام مواردی که به شما آموزش خواهیم داد، به احتمال زیاد نیازی به لوله کش نخواهید داشت سیستم داخلی توالت فرنگی بسیار ساده است و به راحتی می توانید خودتان توالت فرنگی را عیب یابی، تعمیر و حتی نصب کنید.

دلیل قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی چیست؟

نشت توالت یکی از رایج ترین مشکلات

رایج ترین مشکل توالت ها این است که فلاش مخزن توالت دائما کار می کند و آب را انتقال می دهد اصولاً این مشکل به این دلیل است که آب وارد مخزن توالت می شود اما در مخزن نمی ماند و تخلیه می شود و به همین دلیل است که مخزن توالت فرنگی دائماً کار می کند دلیل اصلی این امر این است که فلاپ توالت فرنگی فرسوده شده و کف مخزن توالت را کاملا بسته نمی کند و آب از آن خارج می شود.

دلیل قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی چیست؟

نشت کردن توالت فرنگی

هنگامی که فلاپر به درستی بسته نشود یا تغییر شکل داده شود، مخزن توالت نمی تواند پر شود و آب دائما جریان می یابد و هرگز پر کردن مخزن را تمام نمی کند این مشکل باعث هدر رفتن دائمی آب و افزایش قبض آب شما می شود وقتی متوجه شدید که آب سیفون توالت از فلپر قطع نمی شود، ساده ترین و سریع ترین راه برای رفع آن تعویض فلاپ توالت است.

تعویض و نصب فلاپر فقط 5 دقیقه طول می کشد و نیازی به قطع آب یا جدا کردن قسمت های دیگر توالت نیست. در ادامه این مقاله نحوه تعویض و نصب فلپر جدید را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: چگونه گرفتگی توالت را خوب باز کنیم؟

دلیل قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی چیست؟

فلاپر چگونه باعث می شود آب شستشوی توالت متوقف شود؟

فلاپ توالت در پایین مخزن توالت قرار دارد وظیفه فلپر این است که شیر خروجی آب را ببندد تا آب از مخزن توالت خارج نشود مگر اینکه دکمه سیفون را فشار دهید.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید با فشار دادن دکمه سیفون اهرم متصل به فلپر و دکمه سیفون فلاپر را به سمت بالا می کشد و دریچه تخلیه باز می شود.

اگر فلاپر آسیب دیده، جلبک بسته، تاب‌خورده یا فرسوده شده است، باید تعمیر یا تعویض شود. باید تعویض شود زیرا فلاپ خراب یا فرسوده باعث قطع نشدن آب سیفون توالت می شود و باعث می شود سیفون مدام کار کند، مدام پر و خالی شود و یا صدای چکه و جاری شدن آب به گوش برسد.

تعویض و تعمیر فلاپ توالت فرنگی

ابتدا درب مخزن توالت را بردارید در مرحله بعد اگر مشکلی ندارید که دست خود را در آب داخل مخزن قرار دهید، می توانید بدون خالی کردن مخزن این کار را انجام دهید.

در غیر این صورت شیر ورودی آب مخزن توالت را ببندید و سیفون را خالی کنید و سپس فلاپ را تعویض کنید توصیه می کنیم دریچه ورودی آب را زیاد باز و بسته نکنید زیرا بعد از هر 9 یا 10 بار انجام این کار شیر خراب می شود و باید شیر را نیز تعویض کنید.

تعویض و تعمیر فلاپ توالت فرنگی

تعویض فلاپر توالت

فلاپر پلاستیکی در پایین مخزن قرار دارد و توسط یک زنجیر به دکمه سیفون متصل می شود دست خود را در مخزن قرار دهید و فلاپر را بررسی کنید. فلاپر را پاک کنید و سوراخ را با یک دستمال تخلیه کنید تا هرگونه کثیفی یا جلبک از بین برود. مطمئن شوید که فلاپ و سایر قسمت ها تمیز هستند.

پس از تمیز کردن، فلاپر را تعویض کرده و سیفون را تست کنید اگر نشتی فلاش مخزن توالت رفع شد، کار شما تمام شده است. اما اگر مشکل ناشی از آلودگی و جلبک نیست و فلاپر تغییر شکل داده یا فرسوده شده است، باید آن را تعویض کنید.

در این صورت باید یک فلاپر جدید برای ترمیم نشتی توالت تهیه کنید. گاهی اوقات این مشکل پیش می آید که فلاپر جدید کمی با فلاپر قدیمی متفاوت است و باید فلاپر جدید را کمی برش دهید تا به درستی در سوراخ جا بیفتد.

تعویض فلاپر توالت

توالت فرنگی چیست و چه کاربردی دارد؟

توالت فرنگی یکی از ضروری ترین وسایل حمام خانه های امروزی است. وجود توالت خوب برای همه مردم یک نیاز غیرقابل انکار است.

شیر ورودی یا فلاپر یا هر قسمت دیگری از توالت فرنگی می تواند از نظر رنگ و ظاهر متفاوت باشد زیرا توسط شرکت های مختلف تولید می شود. وقتی تصمیم به تعمیر سیفون توالت گرفتید، بهترین راه این است که قطعه مناسب را تهیه کنید.

پیشنهاد می کنیم قطعه قدیمی را بردارید و با خود به فروشگاه ببرید و مشابه آن را تهیه کنید تا از مشکلات بعدی در امان بمانید. بعد از اینکه از ابعاد و اندازه فلپر جدید مطمئن شدید آن را در جای خود نصب کنید.

اگر شیر ورودی آب را بسته اید آن را باز کنید و بگذارید مخزن توالت پر شود و آن را امتحان کنید اگر مخزن پر است و آب دیگر وارد مخزن نمی شود به شما تبریک می گوییم زیرا مشکل قطع نشدن سیفون توالت فرنگی را به درستی حل کرده اید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *