استفاده از خمیر بندکشی به جای ملات دوغاب!

استفاده از خمیر بندکشی به جای ملات دوغاب!

استفاده از خمیر بندکشی به جای ملات دوغاب! چسباندن کاشی و سرامیک یکی از ارکان اصلی کاشی کاری می باشد و علاوه بر پرکردن فضای خالی بین درزهای کاشی و سرامیک می تواند زیبایی، آب بندی و … بیشتری ایجاد کند.

استفاده از خمیر بندکشی به جای ملات دوغاب!

ملات نانو ضد آب برای بندکشی کاشی و سرامیک

امروزه با توجه به تولید و عرضه انواع مواد تسمه کشی جدید، استفاده از بندکشی های سنتی به روش دوغاب کاری منتفی و غیر منطقی است. یکی از بهترین مواد موجود برای بندکشی کاشی و سرامیک خمیر چسباننده ضد آب است که از رزین های اکریلیک و پرکننده های معدنی فرموله شده و بر اساس فناوری نانو تولید شده است.

خمیر بندکشی محصولی آماده برای استفاده بدون نیاز به افزودن هیچ گونه حلال، آب، سیمان یا پودرهای میکرونیزه است.

استفاده از خمیر بندکشی نسبت به روش های مرسوم قدیمی بسیار آسان است و به راحتی با کاردک یا قلم مو در درزهای کاشی و سرامیک اجرا می شود و علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب به طبقات پایین، از ایجاد لجن بین آن ها نیز جلوگیری می کند. درزها و بند ها که ذاتاً محل مناسبی برای رشد میکروبها، قارچ ها و حشرات موذی هستند، می شود

استفاده از خمیر بندکشی به جای ملات دوغاب!

خمیر بندکشی واترپروف چیست؟

خمیر بندکشی در رنگ های متنوع فرموله و تولید می شود. ملات های سنتی در برابر مواد شوینده و آب ضعیف هستند و ملات بندکشی به مرور زمان شسته و از بین می رود، ولی خمیر بندکشی نانو در برابر آب و مواد شوینده مقاومت بالایی دارد و حداقل 5 برابر ملاتهای سنتی بندکشی، دوام دارد.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن بندکشی جرم گرفته کاشی

مکانیسم اثر بندکشی نانو برای کاشی و سرامیک چیست؟

اکثر فرمول تولید خمیر توری رزین اکریلیک است که پس از توری و خشک شدن کاملا ضد آب می باشد و علاوه بر آن خاصیت ارتجاعی بالای خمیر توری پس از خشک شدن باعث می شود بین توری ها ملات با خاصیت ارتجاعی تشکیل دهد. و در صورت جابجایی و سر خوردن بین کاشی ها از استحکام کافی برخوردار باشد.

مکانیسم اثر بندکشی نانو برای کاشی و سرامیک چیست؟

خواص و اثرات خمیر عایق رطوبتی نانو

عایق رطوبتی 100% نوارها، عدم نیاز به تهیه مواد اولیه در حجم زیاد، عملیات باندبندی بسیار تمیز و با دقت بالا، مقاومت عالی در برابر یون های خورنده، قابلیت تولید در رنگ های متنوع، چسبندگی عالی به لبه های کاشی و سرامیک و سطوح زیرین

انعطاف پذیری و کشش بالا، زمان کار بالا نسبت به سایر مواد تسمه کش، محصول آماده مصرف بدون نیاز به افزودن مواد اضافی، یکنواختی و درخشندگی بالا، بدون ترک و شکستگی، مقاوم در برابر اسیدها، بازها و مواد شوینده خانگی، مقاوم به اشعه UV خورشید

کاربردهای خمیر عایق رطوبتی نانو کاشی و سرامیک چیست؟

ترمیم درزهای آسیب دیده کاشی و سرامیک ناشی از نظافت با مواد شوینده و جوهر نمک، پرکردن ترک های سطوح ناشی از نشست ساختمان، مسدود کردن مسیر حیوانات موذی در منازل، مناسب برای نصب سرویس بهداشتی، مناسب برای قالب گیری اشیا و مجسمه ها.

کاربردهای خمیر عایق رطوبتی نانو کاشی و سرامیک چیست؟

خمیر چسب ضد آب چیست و چه کاربردی دارد؟

قابل اجرا بر روی دیوار و کف، مناسب برای چسباندن سنگ و آجر مصنوعی، مناسب برای چسباندن انواع کاشی، سرامیک و گرانیت، قابل چسباندن به سنگ های نمای ساختمان، قابل چسباندن به موزاییک و آجر چسبانده می شود و مشکل خیس شدن توالت در طبقات پایین را بدون تخریب و برداشتن کاشی ها حل می کند.تعمیر ایزوگام تعمیر و بازسازی بندهای قدیمی و پوسیده مناسب برای دوغاب دهی کاشی ها و سنگ های متخلخل

بیشتر بخوانید: چگونه درز کاشی حمام و دستشویی را ترمیم کنیم؟

مصرف خمیر عایق رطوبتی نانو

مقدار خمیر آب بندی مصرفی با توجه به مساحت سطح مورد استفاده و ابعاد کاشی ها تعیین می شود اما برای محیطی با کاشی های سایز متوسط، هر 1 کیلوگرم محصول، 3 تا 4 متر مربع فضا را آب بندی می کند.

روش استفاده از خمیر عایق رطوبتی نانو برای کاشی و سرامیک چیست؟

ابتدا باید تسمه های کهنه و پوسیده را خراشید و با کاردک یا جسم نوک تیز خالی کرد. در صورت وجود کثیفی، چربی و لکه های شل در فضای خالی بین درزها، باید با فشار آب و برس، درزها را کاملاً از هرگونه کثیفی تمیز کرد.

ابتدا بندهای قدیمی و پوسیده توسط کاردک و یا شیء نوک تیز تراشیده و خالی شود. در صورت وجود آلودگی و چربی و نقاط سست در فضای خالی بین درزها ، توسط اعمال فشار آب و فرچه ، درزها کاملا از هرگونه آلودگی زدوده شوند.

روش استفاده از خمیر عایق رطوبتی نانو برای کاشی و سرامیک چیست؟

ایمنی خمیر بندکشی نانو

این ماده یک ماده سمی و خطرناک برای محیط زیست نیست استفاده از دستکش پلاستیکی مناسب الزامی است. در صورت تماس با چشم، حداقل 15 دقیقه با آب تمیز بشویید در صورت تماس با پوست، بلافاصله شستشو دهید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *