انواع بازی برای کنترل خشم کودکان 3 تا 11 سال

انواع بازی برای کنترل خشم کودکان 3 تا 11 سال

انواع بازی برای کنترل خشم کودکان 3 تا 11 سال : شاید برای شما عجیب باشد اما با کمک برخی بازی ها می توان عصبانیت کودکان را کنترل کرد برای معرفی این بازی ها و اسباب بازی ها با ما همراه باشید.

انواع بازی برای کنترل خشم کودکان 3 تا 11 سال

والدین می توانند مهارت های کنترل پرخاشگری در کودکان را از دوران کودکی به کودک خود آموزش دهند بسیاری از متخصصان از بازی برای کنترل خشم کودکان استفاده می کنند.

عصبانیت کودک مانند یکی از احساسات طبیعی در انسان است حتی گاهی اوقات خشم برای بقا ضروری است. بروز خشم در زمان و مکان مناسب به فرد کمک می کند تا عواطف خود را متعادل نگه دارد و با تخلیه عاطفی سلامت روان او را حفظ کند.

اما نحوه ابراز خشم بسیار مهم است آموزش مهارت های کنترل خشم به کودکان عمدتاً از طریق بازی انجام می شود. تشویق شوند.

انواع بازی برای کنترل خشم کودکان 3 تا 11 سال

چه بازی هایی برای کنترل خشم کودکان مفید است؟

حباب بازی برای کنترل خشم کودکان

بازی حباب یکی از بازی های ساختن و خراب کردن است برای ساختن حباب، کودکان باید نفس های آهسته، طولانی و آهسته بکشند و این به آرامش کودک کمک می کند این بازی برای کودکان 3 تا 5 سال مناسب است.

انواع بازی برای کنترل خشم کودکان 3 تا 11 سال

خمیر بازی برای کنترل عصبانیت کودکان

یکی از بهترین بازی ها برای تربیت و آموزش کودکان گل بازی و خمیر بازی است. متاسفانه این روزها والدین فرزندان خود را به دلیل مشکلات سلامتی از فوتبال منع می کنند.

اما اگر نکات بهداشتی را رعایت کنید خاک رس بازی و خمیر بازی هم برای رشد خلاقیت کودک و هم برای رهایی عاطفی و کنترل خشم موثر است.

بهتر است در این بازی از قالب های آماده استفاده نکنید تا کودک بتواند به راحتی و بدون هیچ کمکی احساسات خود را بیان کند. این بازی برای سنین 3 تا 11 سال مناسب است و به کاهش پرخاشگری در کودکان کمک می کند.

بیشتر بخوانید: معرفی چند مورد بازی برای استعداد و مهارت در کودکان

بازی برای کنترل خشم کودکان: پاره کردن روزنامه

چند روزنامه باطله در اختیار فرزندتان قرار دهید و به او بگویید که هر وقت عصبانی شد و خواست واکنش نشان دهد، تا جایی که می تواند روزنامه هایش را پاره و تکه تکه کنید.

انواع بازی برای کنترل خشم کودکان 3 تا 11 سال

بادکنک برای خشم برای کنترل پرخاشگری در کودکان

این بازی بیانگر مستقیم خشم است کودک با نفس های سنگین و عمیق به داخل بادکنک می تواند انتقال خشم خود را به داخل بادکنک احساس و مشاهده کند. والدین باید به او بفهمانند که نفس هایش همراه با عصبانیت، بادکنک را پر می کند.

سپس از او بخواهید بادکنک خود را بپرد او خشم خود را بدون آسیب رساندن به کسی تخلیه کرده است. همچنین کودک می تواند با تخلیه بادکنک و تماشای آن تخلیه خشم را مشاهده کند.

انواع بازی برای کنترل خشم کودکان 3 تا 11 سال

بازی کوبیدن پا برای کنترل عصبانیت کودکان

در این بازی کودک اجازه دارد به هر شکلی که می خواهد به زمین بزند باید سعی کنید سلامت کودک را به خطر نیندازید و یا روی پای او کفش بپوشید یا این کار را روی زمین نرم انجام دهید به او بگویید که عصبانیتش با هر لگد از پاهایش بیرون می آید و روی زمین می آید.

بیشتر بخوانید:طرز برخورد درست با کودک بی ادب چگونه باید باشد؟

انواع بازی برای کنترل خشم کودکان 3 تا 11 سال

بازی لاک پشت ماورا برای کنترل خشم کودکان

این بازی مبتنی بر داستان درمانی است و به کودک می گوییم که در گذشته لاک پشتی بوده که مثل شما عصبانی شده و پرخاشگری نشان داده است.

تا اینکه یک روز پدربزرگش او را صدا می کند و الگوهایی را به او یاد می دهد. پس از توضیح داستان به توضیح مراحل آن می پردازیم.

در مرحله اول به کودک یاد می دهیم که وقتی عصبانی می شود صحنه را ترک کند. سپس کمی فکر کنید و خود را آرام کنید.

بازی لاک پشت ماورا برای کنترل خشم کودکان

در مرحله دوم به او یاد می دهیم که چند نفس عمیق بکشد.

در مرحله سوم می تواند دستش را روی شکم بگذارد و نفس خود را به مدت 3 ثانیه حبس کند و با 3 شمارش هوای ریه هایش را خالی کند.

در مرحله چهارم کودک باید به این فکر کند که در آن لحظه چه کاری می توانسته انجام دهد و در مرحله آخر کودک به گروه برمی گردد.

در مرحله دوم به او یاد می دهیم که چند نفس عمیق بکشد.

عروسک های بادی برای کنترل عصبانیت کودکان

این عروسک ها معمولا به شکل حیوانات مختلف تولید می شوند، در برابر ضربه مقاوم هستند و برای گروه های سنی بالای 2 سال اسباب بازی مناسبی هستند.

عروسک های بادی برای کنترل عصبانیت کودکان

اسباب بازی قصر عروسک برای کنترل عصبانیت کودک

انواع قلعه های عروسکی که معمولاً نمای کوچکی از یک خانه مسکونی دارند، دارای عروسک های کوچک و سایر وسایل خانه هستند که کودک را در موقعیت ایفای نقش قرار می دهند.

با توجه دقیق به دیالوگ های کودک با عروسک ها می توان افکار درونی و سرگرمی های کودک را به طور کامل درک کرد.

اسباب بازی قصر عروسک برای کنترل عصبانیت کودک

عروسک های مدل حیوانات برای کنترل عصبانیت کودک

این عروسک ها به شکل حیوانات اهلی، حیوانات وحشی، آبزیان و … هستند علاوه بر افزایش دانش کودکان در مورد حیوانات، آنها را وادار می کند احساسات خود را در هنگام شکار (حمله شیر به گوسفند) تصور کنند و آرام آرام ذهن کودک را درگیر محیط هایی مانند جنگل و مزارع می کند.

عروسک های مدل حیوانات برای کنترل عصبانیت کودک

دارت مغناطیسی برای کنترل عصبانیت کودکان

این بازی که در دسته اسباب بازی های ورزشی قرار می گیرد علاوه بر تقویت فرآیند هدف گیری در کودکان و هماهنگی عضلات دست و چشم، زمینه ای را برای پرتاب هدفمند برای کودک ایجاد می کند و در واقع نوعی درمان (جایگزین) برای رفتار پرخاشگرانه کودک مانند پرتاب فراهم می کند.

دارت مغناطیسی برای کنترل عصبانیت کودکان

خمیر بازی و گل بازی برای کنترل عصبانیت کودک

در این بازی ها از انگشتان کودک برای ساختن طرح یا شکل استفاده می شود و علاوه بر آرامش دادن به کودک، مهارت های مربوط به سمت راست مغز را تقویت می کند.

اگرچه برخی از والدین مخالف این دسته از اسباب بازی ها یعنی اسلحه و تفنگ هستند اما نمونه های ایمن برای رهایی عاطفی و افزایش تحرک کودکان توصیه می شود مخصوصا تفنگ های آب پاش که فضای بسیار شاد و پرنشاطی را برای تابستان کودکان فراهم می کند.

خمیر بازی و گل بازی برای کنترل عصبانیت کودک

با حباب سازهای ساده خشم کودک را کنترل کنید

این اسباب‌بازی‌های ارزان و کارآمد با تمرکز بر تنفس و شمارش، برای آرام کردن کودکان عصبانی بسیار مفید هستند، به خصوص که می‌توان از کودکان خواست حباب‌های تولید شده را بشکنند و در نتیجه احساسات منفی خود را رها کنند.

این دسته از اسباب بازی ها شامل تور دروازه و پرتاب توپ به انگشت نرم و به سبک فوتبال است که با توجه به مهارت ها و توانایی ها و علایق رشدی کودکان می توان از آنها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: شناخت والدین سمی و آشنایی با مشکلات آنها

طبل و زنگ برای کنترل عصبانیت کودک

ایجاد سر و صدا برای برخی از کودکان نیز جذاب است به خصوص کودکانی که در هنگام عصبانیت تمایل به ایجاد سر و صدا و جیغ زدن دارند. با این اسباب بازی های پر سر و صدا می توان آنها را به شکل مثبت تری دید.

پارک هایی با تاب، سرسره و وسایل بازی ایمن نیز می توانند انرژی زیادی را در حین بازی آزاد کنند و آنها را آرام تر و منطقی تر کنند.

البته گاهی این اسباب بازی ها اگر به خوبی از سوی والدین هدایت شوند و سرنخ های لازم برای آرامش کلامی و رفتاری کودک به او داده شود، می تواند برای کنترل عصبانیت کودک مفید باشد.

طبل و زنگ برای کنترل عصبانیت کودک

به عنوان مثال، وقتی کودکی در حال پا زدن است، می‌توانیم به او بگوییم که اگر به این توپ شلیک کنید تا کجا پیش می‌رود، سپس با کمک کودک، چند روزنامه زباله را در یک توپ مچاله کنید و به او بدهید تا پرتاب کند.

نحوه دعوت کودک به شرکت در بازی یا تشویق و کنجکاوی او در مورد بازی های فردی و گروهی از جمله این اقدامات است.

وظیفه والدین برای کنترل خشم کودکان

نکته بسیار مهم در استفاده از بازی ها برای کنترل خشم کودکان این است که کودک موضوع را به تنهایی یاد نمی گیرد بلکه کاملا به آموزش والدین وابسته است.

بنابراین والدینی که در روش‌های آموزشی تبحر ندارند و نمی‌توانند یا نمی‌خواهند زمانی را برای آموزش این مهارت‌ها به فرزندان خود اختصاص دهند، نمی‌توانند در آینده از آنها انتظار رفتار منطقی و معقول داشته باشند.

به کودک بیاموزید ابتدا سعی کند محیط را ترک کند و منتظر بماند تا آرام شود همچنین لازم است والدین در این بازی ها احساس خشم را برای کودک توضیح دهند

و در طول بازی ها به او نشان دهید که چگونه عصبانیت از سر و بدنش تا نوک انگشتانش می آید و با کاری که انجام می دهد از بدنش خارج می شود کنترل خشم مهارتی است که اگر به درستی یاد گرفته شود، زندگی سالم و بدون دردسر را در آینده تضمین می کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *