نحوه اندازه گیری پنجره برای خرید پرده

نحوه اندازه گیری پنجره برای خرید پرده

نحوه اندازه گیری پنجره برای خرید پرده : یادگیری نحوه اندازه‌گیری پرده‌ها به درستی می‌تواند فضای داخلی خانه شما را با پنجره‌های حرفه‌ای بهبود بخشد. پرده ها می توانند نور را فیلتر کنند یا کاملاً مسدود کنند، حریم خصوصی را به اتاق اضافه کنند، پژواک را خنثی کنند، و اگر به درستی نصب شوند، فضای داخلی شما را بزرگتر از آنچه هست نشان می دهند.

نکته کلیدی برای نصب صحیح پرده ها، درک نحوه اندازه گیری پنجره ها از قبل و سپس خرید پرده ها و میله های پرده جدید است. برای اندازه گیری دقیق پنجره ها و خرید پرده های مناسب هر بار مراحل زیر را دنبال کنید.

نحوه اندازه گیری پرده ها

خرید میل پرده مناسب برای آویزان صحیح پرده های شما بسیار مهم است. در حالی که شما احتمالاً تصور می‌کردید که میله پرده باید حداقل به اندازه عرض خود پنجره باشد، ممکن است اندازه‌گیری میزان عرض میل پرده دشوارتر باشد.

یکی از ترفندهای بزرگ دیگر برای آویزان کردن پرده، تعیین طول مناسب است. این به این دلیل است که دشوار است بدانید که پرده‌ها را تا چه اندازه باید آویزان کرد و چگونه باید با کف برخورد کنند. در حالی که، در نهایت، این در نهایت به اولویت می رسد، چند قانون طراح برای طول پرده وجود دارد.

عرض میله را تعیین کنید

پنجره را از سمتی به سمت دیگر اندازه گیری کنید، در صورت وجود، تراش آن را نیز در نظر بگیرید. وقتی پرده‌ها را به کناری می‌کشید، اگر فضایی را که پرده‌های دسته‌دار هنگام انتخاب طول میله پرده اشغال می‌کنند در نظر نگرفته باشید، نور پنجره را مسدود می‌کنند.
16 تا 24 اینچ را به اندازه گیری خود اضافه کنید، سپس میله ای را انتخاب کنید که تا عرض تعیین شده شما گسترش یابد. این کار باعث می‌شود که پنجره بزرگ‌تر به نظر برسد و تا آنجا که ممکن است نور هنگام باز شدن پرده‌ها آشکار شود.

نحوه اندازه گیری پنجره برای خرید پرده

اندازه گیری عرض پرده

عرض پنجره را اندازه گیری کنید.

مقدار فضایی را که برای امتداد میله از کنار پنجره انتخاب کرده اید، در نظر بگیرید – سپس آن را به عرض کلی پرده ها اضافه کنید.
از خود بپرسید که می خواهید پرده ها در حالت کاملا بسته چه شکلی باشند. اگر می‌خواهید که همچنان دسته‌دار و بافتی به نظر برسند، پانل‌های پرده پهن‌تری را انتخاب کنید. اگر می خواهید آن ها صاف و صاف به نظر برسند، پرده هایی متناسب با عرض تعیین شده خود بخرید.

نحوه اندازه گیری پنجره برای خرید پرده

ارتفاع میله را تعیین کنید

بزرگترین نهی در پرده های آویزان، قرار دادن میله بسیار نزدیک به بالای پنجره است. این باعث می شود اتاق کوچکتر و چرتکه به نظر برسد و سقف ها کوتاه تر به نظر برسد. از طرف دیگر، افزایش فاصله بین میله پرده و پنجره می تواند اتاق را بزرگتر نشان دهد (در حد منطق).

نحوه اندازه گیری پنجره برای خرید پرده

اگر سقف های استاندارد 8 فوتی دارید، میله پرده را تا سقف ببرید. اگر سقف های شما دارای قالب تاج هستند، میله را درست زیر قالب تاج نصب کنید.

اگر سقف بلندی دارید، یک نقطه 12 تا 14 اینچی بالاتر از بالای پنجره را برای نصب میله پرده انتخاب کنید.

طول مورد نظر را تعیین کنید

هنگامی که مشخص کردید که میله پرده خود را کجا نصب کنید، می توانید انتخاب کنید که پرده ها چقدر طول دارند. این با نحوه برخورد پرده ها با کف مشخص می شود

نحوه اندازه گیری پنجره برای خرید پرده

اندازه گیری طول پرده

به طور کلی، باید از بالای میله تا طول دلخواه خود را اندازه بگیرید. اما این بستگی به هدر دارد، که در سبک‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند بر طول کلی پرده و نحوه آویزان شدن یا برخورد آن با کف تأثیر بگذارد. هدر را در اندازه گیری های پرده خود قرار دهید. هدرهای رایج عبارتند از:

گرومت ها: طول را از بالای گرومت تا طول دلخواه بالای زمین اندازه گیری کنید.
زبانه ها: طول را از بالای زبانه تا طول مورد نظر بالای زمین اندازه گیری کنید.
جیب میله ای: با جیب ها، نیازی به محاسبه طول اضافی ندارید.
پرده پلیسه: از قسمت زیرین حلقه آویزان شده از میله به سمت پایین تا طول دلخواه خود اندازه بگیرید.

 

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید:راهنمای انتخاب پرده برای نشیمن

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *