نحوه تعویض لوله ضایعات و سرریز وان حمام

نحوه تعویض لوله ضایعات و سرریز وان حمام

نحوه تعویض لوله ضایعات و سرریز وان حمام : گاهی ممکن است آب موجود در وان تخلیه نشود و باعث دردسر شود. این مطلب نکات بسیار مهمی را در این باره در اختیار شما خواهد گذاشت.

دستورالعمل ها

اگر در حال تعویض لوله سرریز روی وان حمام هستید، تمام دستورالعمل های زیر اعمال می شود. اگر برای اولین بار است که یک لوله سرریز را روی یک وان حمام جدید نصب می کنید، مراحل برداشتن را پشت سر بگذارید و با مراحل نصب شروع کنید.

اتصالات تخلیه را جدا کنید

ابتدا اتصالات تخلیه را از پایین وان بردارید. بسته به سبک مونتاژ تخلیه، ممکن است لازم باشد که ابتدا یک شبکه پوششی را باز کنید تا به بدنه تخلیه دسترسی پیدا کنید. سپس از یک آچار تخلیه برای گرفتن اتصالات تخلیه و باز کردن آن از بازوی تخلیه با چرخش در خلاف جهت عقربه‌های ساعت استفاده می‌شود.

نحوه تعویض لوله ضایعات و سرریز وان حمام

صفحه پوشش سرریز را جدا کنید

صفحه پوشش را روی اتصالات سرریز که در دیواره جلوی وان قرار دارد، باز کنید. ممکن است یک یا دو پیچ برای برداشتن در اینجا وجود داشته باشد. صفحه روکش باید به سادگی جدا شود، اما اگر یک واشر لاستیکی وجود داشته باشد، ممکن است سخت شده و برای برداشتن صفحه پوشش نیاز به تلاش داشته باشد.

مجموعه زباله و سرریز را بردارید

از پشت یا زیر وان، مجموعه ضایعات و سرریز را از لوله های تخلیه جدا کنید. گاهی اوقات این کار به آسانی شل کردن مهره‌های لغزنده روی لوله‌های تخلیه و لیز دادن مجموعه آزاد است، اما اگر لوله‌ها با حلال چسبانده شده باشند یا در جای خود لحیم شده باشند، می‌تواند شامل بریدن لوله‌ها با اره برقی یا لوله برش باشد. قبل از هر برشی به این موضوع فکر کنید. برش دقیق نصب لوله جدید زباله و سرریز را آسان تر می کند.

توجه: ممکن است بخواهید در این زمان تله تخلیه زیر وان را عوض کنید. از آنجایی که دسترسی دشوار است، ممکن است آسان‌ترین کار تعویض این قطعه همزمان با کار روی مجموعه سرریز باشد.

مجموعه زباله و سرریز را وصل کنید

مجموعه را در جای خود قرار دهید، به طوری که بالای لوله سرریز با دهانه سرریز روی وان و بازوی افقی تخلیه با دهانه تخلیه در پایین وان هم تراز شود.

بسته به نوع کیتی که استفاده می‌کنید، ایجاد اتصالات ممکن است به اتصالات لغزنده نیاز داشته باشد که در آن مهره‌های لغزنده با انبر قفل کانال محکم می‌شوند. یا ممکن است نیاز به استفاده از چسب حلال برای جوش دائمی اتصالات PVC داشته باشد. اگر اتصالات را با اتصالات لغزنده انجام می دهید، مهره های لغزنده را در این نقطه شل محکم کنید.

نحوه تعویض لوله ضایعات و سرریز وان حمام

اتصالات تخلیه را وصل کنید

برای اتصال اتصالات تخلیه، با استفاده از یک دانه بتونه لوله کش در اطراف فلنج دهانه تخلیه از داخل وان شروع کنید. از زیر وان، واشر لاستیکی را در اطراف قسمت انتهایی تخلیه رزوه دار قرار دهید، سپس قطعه دم را از طریق دهانه تخلیه به بالا بلغزانید.

اتصالات تخلیه را به قسمت انتهایی رزوه دار بازوی تخلیه بکشید، سپس آن را با یک آچار تخلیه محکم کنید. اگر یک کمکی داشته باشید که بازوی تخلیه را از زیر وان در جای خود نگه می دارد، بهترین کار را انجام می دهد، همانطور که اتصالات تخلیه را از بالا سفت می کنید. بتونه لوله کش باید در حین سفت کردن آن از اطراف فلنج لوله تخلیه بیرون بیاید.

صفحه پوشش سرریز را وصل کنید

واشر لوله سرریز را در پشت وان، بین دیواره وان و دهانه لوله سرریز قرار دهید. اگر واشر مخروطی است، قسمت ضخیم تر واشر باید رو به پایین باشد. از داخل وان، صفحه پوشش را روی دهانه سرریز قرار دهید و آن را با پیچ‌های نصب که به دهانه‌های پیچ روی لوله سرریز رزوه می‌شوند، محکم کنید. پیچ ها را محکم ببندید، به طوری که واشر کمی بین دهانه لوله سرریز و پشت وان فشرده شود.

نصب را تست کنید

بتونه اضافی را از اطراف فلنج اتصالات تخلیه پاک کنید. از کمک خود بخواهید در حین تماشای وان، آب را به داخل تخلیه وان بریزد تا مطمئن شوید که زیر وان نشتی ندارد. درب وان را ببندید و وان را با حداقل 3 یا 4 اینچ آب پر کنید و سپس اجازه دهید به سرعت تخلیه شود تا تست حجم خوبی به آن داده شود. اگر مجموعه ضایعات و سرریز شما دارای یک درپوش بازشو و اهرم است، مطمئن شوید که آنها به درستی کار می کنند.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: چگونه لکه های زنگ زدگی را از توالت، وان و سینک پاک کنیم؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *