نحوه رشد و مراقبت از بونسای افرای ژاپنی

نحوه رشد و مراقبت از بونسای افرای ژاپنی

نحوه رشد و مراقبت از بونسای افرای ژاپنی : بر خلاف برخی دیگر از نمونه های بونسای، بونسای افرای ژاپنی برای مبتدیان عالی است و برای شاد ماندن به مراقبت و مهارت زیادی نیاز ندارد.

یکی دیگر از مزایای بونسای افرای ژاپنی این است که به اندازه سایر انواع بونسای به نور خورشید نیاز ندارد. شاخه های ظریف و ظریف انعطاف پذیر هستند و به راحتی شکل می گیرند و به خوبی به تکنیک های آموزش بونسای کمک می کنند.

نور

بونسای افرای ژاپنی به اندازه برخی از نمونه های بونسای به نور خورشید نیاز ندارد. این باعث می شود آنها برای باغبانانی با حیاط خلوت نیمه سایه دار مناسب باشند.

آنها باید در برابر پرتوهای خشن ظهر محافظت شوند و زمانی که در مکان‌هایی قرار می‌گیرند که صبح و عصر و در طول بقیه روز نور خورشید را دریافت می‌کنند، بهترین عملکرد را دارند. آنها به خصوص در ماه های گرم تابستان که نور زیاد خورشید ممکن است برگ ها را بسوزاند به سایه نیاز دارند.

نحوه رشد و مراقبت از بونسای افرای ژاپنی

خاک

بونسای افرای ژاپنی برای رشد به خاکی با زهکشی خوب و غنی از مواد مغذی با pH بین 5.5 تا 6.5 نیاز دارد.

به طور کلی، استفاده از مخلوط خاک بونسای تجاری در دسترس بهترین است، زیرا آنها به طور ویژه برای حمایت از رشد درختان بونسای فرموله شده اند.

اب

به طور کلی، درختان بونسای برای زنده ماندن نیاز به رطوبت قابل توجهی دارند و افراهای ژاپنی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در طول ماه های بهار و تابستان، این درختان ممکن است نیاز به آبیاری هر روز داشته باشند، اگرچه در ماه های پاییز و زمستان به میزان قابل توجهی به آب کمتری نیاز دارند. خاک باید همیشه در طول بهار و تابستان به طور یکنواخت مرطوب نگه داشته شود، اما هرگز غرق آب نباشد، که می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود.

دما و رطوبت

مانند بسیاری از درختان بونسای، بونسای افرا ژاپنی برای رشد در فضای باز مناسب است و در داخل خانه به خوبی رشد نمی کند.

نحوه رشد و مراقبت از بونسای افرای ژاپنی

اگرچه آنها بومی ژاپن هستند، اما با طیف گسترده ای از آب و هوا در آمریکای شمالی، اروپا، چین و کره سازگار هستند. در حالی که آنها درختانی مقاوم در برابر سرما هستند، فقط می توانند دوره های کوتاه دمای انجماد را تحمل کنند و باید از آب و هوای خشن زمستانی محافظت شوند.

کود

بونسای افرای ژاپنی به کوددهی منظم برای تشویق رشد جدید قوی و مداوم نیاز دارد.

در طول بهار و تابستان، بونسای افرای ژاپنی را یک هفته در میان با کود آلی بونسای یا کود مایع تغذیه کنید. در طول پاییز، به کود بدون نیتروژن بروید و تعداد دفعات تغذیه را کاهش دهید.

تا چند هفته پس از گلدان مجدد بونسای افرا ژاپنی از تغذیه خودداری کنید تا ریشه های ظریف بدون خطر شوک دوباره رشد کنند.

انواع افرا ژاپنی برای بونسای

انواع مختلفی از افرای ژاپنی وجود دارد که برای پرورش و آموزش بونسای مناسب است. در زیر برخی از رایج ترین و محبوب ترین انواع بونسای آورده شده است:

Acer palmatum “Deshojo”
ایسر پالماتوم «آراکاوا»
Acer palmatum ‘Seigen’
Acer palmatum “Katsura”
ایسر پالماتوم «شیشیگاشیرا»

هرس

هرس منظم برای زیبایی و سلامت درخت بونسای ضروری است. در بهار و تابستان، شاخه های جدید باید به طور منظم به عقب برگردانده شوند تا درخت شکل بگیرد و شاخه ها را تشویق کند. برگهای بونسای افرای ژاپنی نیز باید به طور فعال در طول فصل رشد هرس شوند تا کوچک نگه داشته شوند و با شکل کلی درخت مطابقت داشته باشند.

مانند بسیاری از بونسای ها، هرس سنگین شاخه ها یا ساقه های اصلی باید برای اواخر پاییز تا ماه های زمستان ذخیره شود.

نحوه رشد و مراقبت از بونسای افرای ژاپنی

تکثیر بونسای افرای ژاپنی

بسیاری از گونه های بونسای افرا ژاپنی با ظاهر شگفت انگیز پیوند زده شده اند. برداشتن قلمه از درخت افرای ژاپنی یا جمع آوری دانه های آن برای تکثیر، درختی با ویژگی های درخت بونسایی که شما دنبال آن هستید تولید نمی کند. و حتی اگر آماده باشید که شانس خود را با دانه ها به کار بگیرید، حداقل سه سال طول می کشد تا یک نهال جوان به مرحله ای برسد که بتوانید شروع به شکل دادن به آن کنید. بنابراین تکثیر بونسای افرای ژاپنی خود توصیه نمی شود.

گلدان

به طور کلی، مانند بسیاری از بونسای ها، گونه افرای ژاپنی پس از اینکه به خوبی تثبیت شد، نیازی به گلدان مجدد ندارد. وقتی درخت به 10 سالگی رسید، هر سه سال یکبار گلکاری کنید. با این حال، درختان جوان از گلدان مجدد سالانه برای کمک به تازه سازی خاک و هرس ریشه گل سود می برند. استفاده از گلدان های بونسای به دستیابی به زیبایی بونسای کمک می کند و رشد درخت را در طول زمان محدود می کند.

بهترین زمان برای بازسازی بونسای افرای ژاپنی در ماه های بهار درست قبل از باز شدن جوانه ها است. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که درخت قبل از اینکه در ماه های پاییز و زمستان به خواب رود، زمان کافی برای بازیابی از گلدان مجدد دارد.

بونسای افرا ژاپنی ریشه ها را به سرعت و با قدرت رشد می کند و در زمان کاشت مجدد نیاز به هرس ریشه دارد. تا ⅓ ریشه ها را برش دهید، از بیرون شروع کنید و به سمت داخل حرکت کنید. از خرد کردن ریشه های بزرگ و اصلی خودداری کنید زیرا نمی خواهید سیستم اصلی را مختل کنید.

زمستان گذرانی

اگر دمای زمستان در منطقه شما به 25 درجه فارنهایت یا کمتر کاهش یابد، درخت به محافظت در برابر سرما و همچنین بادهای شدید نیاز دارد. آن را در مکانی سرپوشیده در فضای باز قرار دهید. اگر دمای زمستان در منطقه شما حتی پایین تر، زیر 15 درجه فارنهایت، شما همچنین باید ریشه ها را عایق بندی کنید، یا با دفن گلدان در خاک باغچه برای زمستان، یا قرار دادن برخی مواد عایق دیگر مانند پوشش حباب دار یا کرفس در اطراف گلدان. . از آنجایی که درخت به خواب می رود، به آبیاری زیادی نیاز نخواهد داشت. آن را فقط زمانی آبیاری کنید که خاک خشک شود.

آفات و بیماری های رایج گیاهی

بونسای افرا ژاپنی مستعد ابتلا به چند آفات و بیماری های رایج است. بررسی منظم درخت برای نشانه های هجوم بهترین راه برای جلوگیری از آسیب آفات و بیماری ها است. به ویژه، مراقب شته ها، پژمردگی ورتیسیلیوم و سفیدک پودری باشید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: چطور از گیاه بامبو مراقبت کنیم؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *