نحوه رشد و مراقبت از گیاه فیلودندرون برزیلی

نحوه رشد و مراقبت از گیاه فیلودندرون برزیلی

نحوه رشد و مراقبت از گیاه فیلودندرون برزیلی : این گیاه بسیار شبیه به گیاه پوتوس با برگ های قلبی شکل است که میتوانید در هوای متعادل آن را به خوبی رشد دهید. در این مطلب تمام نکات پرورش این گیاه را خواهید خواند.

نور

فیلودندرون برزیلی می تواند در طیف وسیعی از شرایط نوری زنده بماند، اما تنوع خود را در نور روشن و غیر مستقیم به بهترین شکل نشان می دهد. شرایط کم نور باعث می شود که تنوع رنگ شروع به برگشت کند و ممکن است منجر به رشد ساق پا شود. همچنین باید از قرار دادن فیلودندرون برزیل خود در معرض نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی خودداری کنید زیرا این کار می تواند برگ ها را بسوزاند.

خاک

مخلوط خاک لومی و با زهکشی خوب که کمی اسیدی است برای این آروید گرمسیری (گیاهی از خانواده Araceae) ایده آل است. در حالی که philodendron Brasil می تواند در یک مخلوط استاندارد گلدان داخلی زنده بماند، در ترکیبی که برای آرویدها طراحی شده است، رشد می کند. سعی کنید 1 قسمت خاک گلدان، 1 قسمت پرلیت و 1 قسمت پوست ارکیده را مخلوط کنید تا مخلوطی با زهکشی خوب که فیلودندرون برزیل شما دوست داشته باشد.

اب

بین دو آبیاری اجازه دهید 2 تا 3 اینچ بالای خاک خشک شود و سپس به خوبی آبیاری کنید. Philodendron Brasil به آبیاری بیش از حد حساس است و هرگز نباید برای مدت طولانی در خاک خیس بماند.

نحوه رشد و مراقبت از گیاه فیلودندرون برزیلی

دما و رطوبت

فیلودندرون برزیل که بومی جنگل های بارانی گرمسیری آمریکای جنوبی است، در شرایط گرم و مرطوب بهترین رشد را دارد. آنها در داخل خانه در سطوح معمولی دمای خانه و رطوبت به خوبی رشد می کنند، اگرچه تامین رطوبت بیشتر در برزیل باعث رشد بزرگتر و شدیدتر می شود. این فیلودندرون ها به سرما مقاوم نیستند و هرگز نباید در دمای کمتر از 55 تا 60 درجه فارنهایت رها شوند.

کود

در طول فصل رشد، فیلودندرون برزیل از کاربردهای منظم کود مایع متعادل سود می برد، اگرچه بدون کود نیز به رشد خوب خود ادامه خواهد داد. کود را یک بار در ماه های بهار و تابستان با رعایت دستورالعمل های محصول در مورد مقدار و کاربرد کود دهید و در پاییز و زمستان با وارد شدن گیاه به خواب کوددهی را به طور کامل متوقف کنید.

هرس

تحت شرایط مناسب، philodendron Brasil رشد سریعی دارد و ممکن است برای حفظ اندازه آن در داخل خانه نیاز به هرس داشته باشد. هرس همچنین به تشویق رشد کاملتر و برگهای بزرگتر کمک می کند. هرس باید در بهار یا اوایل تابستان انجام شود، در حالی که فیلودندرون برزیل شما به طور فعال در حال رشد است.

نحوه رشد و مراقبت از گیاه فیلودندرون برزیلی

با استفاده از یک قیچی تمیز و تیز یا قیچی هرس، ساقه هایی را که به خصوص بلند یا سرکش هستند یا شروع به رشد برگ های کوچک کرده اند، هرس کنید. قلمه های ساقه را کنار بگذارید تا بتوانید از آنها برای تکثیر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت گیاه پوتوس و فیلودندرون چیست؟

تکثیر فیلودندرون برزیل

مانند بسیاری از گیاهان در جنس فیلودندرون، فیلودندرون برزیل را می توان با قلمه های ساقه تکثیر کرد. تکثیر یک راه عالی برای شروع گیاهان جدید یا ایجاد گیاه پرتر با ریشه زدن قلمه ها و سپس کاشت مجدد آنها در گلدان اصلی است. در اینجا نحوه تکثیر فیلودندرون برزیل در چند مرحله ساده آمده است:

با استفاده از یک جفت قیچی تیز یا قیچی هرس، قلمه های ساقه 4 تا 5 اینچی را از فیلودندرون برزیل خود بردارید. اطمینان حاصل کنید که هر قلمه حداقل چهار تا شش برگ روی ساقه داشته باشد.
دو تا سه برگ پایینی را از هر قلمه ساقه بردارید تا گره های امتداد ساقه نمایان شوند و دو تا سه برگ روی هر قلمه باقی بمانید.
قلمه ها را در آب قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که گره های در معرض قرار گرفته در حالی که برگ ها بالای آب باقی می مانند، غوطه ور هستند و قلمه ها را در محلی قرار دهید که نور روشن و غیر مستقیم دریافت می کند.
در عرض دو تا چهار هفته شما باید شروع به دیدن ریشه های سفید کوچکی کنید که از گره های زیر آب جوانه می زنند. هنگامی که طول ریشه ها به 1 اینچ رسید، قلمه ها را می توان به خاک منتقل کرد.
قلمه های تازه ریشه دار شده را در ظرفی پر از مخلوط خاک مرطوب و با زهکشی خوب بکارید و آنها را به همان مکانی که در چند هفته گذشته در آن رشد کرده اند برگردانید.
برای دو تا سه هفته اول پس از کاشت، خاک را به طور مرتب مرطوب (اما نه خیس) نگه دارید تا به ریشه های تازه روییده شده کمک کند تا با خاک سازگار شوند.

گلدان

این یک گیاه سریع رشد است که هر یا دو سال یک بار نیاز به گلدان مجدد دارد. در بهار یا تابستان که در حال رشد است، گیاه را مجدداً کاشت کنید که باعث کاهش استرس گیاه می شود. وقتی می بینید که ریشه ها از سوراخ های زهکشی گلدان بیرون می زند، زمان گلکاری مجدد آن فرا رسیده است. فقط یک اندازه گلدان را بالا ببرید، مطمئن شوید که ظرف دارای سوراخ های زهکشی کافی است و آن را پر کنید تا مخلوط گلدان تازه را پر کنید.

نحوه رشد و مراقبت از گیاه فیلودندرون برزیلی

آفات رایج

در حالی که فیلودندرون برزیل مستعد ابتلا به آفات یا بیماری خاصی نیست، مراقب برخی از آفات رایج گیاهان آپارتمانی مانند شپشک آردآلود، فلس، کنه عنکبوتی و پشه قارچی باشید. بازرسی منظم گیاهان از نظر آفات و درمان پیشگیرانه کلید جلوگیری از هجوم است.
مشکلات رایج فیلودندرون برزیل
Philodendron Brasil زمانی که تحت شرایط مناسب رشد می کند، کم نگهداری و بدون مشکل است. با این حال، اگر مشکلی در برنامه آبیاری یا شرایط نوری شما وجود نداشته باشد، ممکن است متوجه برخی از این مشکلات رایج شوید.

پیچ خوردن برگ ها

پیچ خوردن برگ ها نشان دهنده این است که گیاه شما آب کافی دریافت نمی کند. اطمینان حاصل کنید که پس از خشک شدن دو اینچ بالای خاک در حال آبیاری هستید و از قرار دادن گیاه در خاک کاملاً خشک برای مدت طولانی خودداری کنید. گاهی اوقات، اگر فراموش کرده اید گیاه خود را برای مدت طولانی آبیاری کنید، ممکن است ریشه گیاه شما خشک شده باشد، به این معنی که حتی زمانی که اکنون آبیاری می شود، نمی تواند آب را جذب کند. در این صورت، برای نجات گیاه خود باید ریشه ها را مجدداً رشد دهید که با انجام مراحل تکثیر قلمه های ساقه می توان این کار را انجام داد.

 قهوه ای شدن

قهوه‌ای شدن نوک برگ‌ها می‌تواند نتیجه چند چیز مختلف باشد، اما معمولاً این نتیجه از قرار گرفتن فیلودندرون شما در شرایط بسیار خشک است. اطمینان حاصل کنید که دریچه هوا مستقیماً روی برگها دمیده نمی شود و با استفاده از سینی سنگریزه یا مرطوب کننده رطوبت اضافی را برای گیاه خود در نظر بگیرید. قهوه ای شدن نوک ها همچنین می تواند ناشی از نور مستقیم بیش از حد خورشید باشد که منجر به سوختگی برگ ها شده است. در نهایت، قهوه ای شدن برگ ها می تواند در نتیجه عدم آبیاری باشد. اطمینان حاصل کنید که اجازه ندهید برزیل شما بین دو آبیاری بیش از حد خشک شود.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: معرفی 11 گیاه مناسب آپارتمان

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *