نحوه رشد و مراقبت از گیاه پوتوس جید یا سبز

نحوه رشد و مراقبت از گیاه پوتوس جید یا سبز

نحوه رشد و مراقبت از گیاه پوتوس جید یا سبز : پوتوس جید گونه ای گیاه پوتوس است که برگ هایی به رنگ سبز تیره دارد که زیبایی آن را دوچندان می کند. این مطلب درارتباط با نگهداری از این گیاهان است.

مراقبت از پوتوس جید

Epipremnum aureum ‘Jade’ مانند سایر گونه های پوتوس، طبیعتی بخشنده دارد. شما باید بتوانید آن را بدون توجه به شرایط نوری در اکثر اتاق های خانه خود پرورش دهید. می توانید به آن اجازه دهید از یک داربست (با پشتیبانی) بالا برود یا در امتداد یک قفسه رشد کند. انگورها تا رشد می کنند تا 30 فوت طول بکشند، بنابراین گهگاه تکان دادن آنها از در هم تنیدگی آنها جلوگیری می کند.

نور

اگرچه پوتوس یشم نور روشن و غیرمستقیم را ترجیح می دهد، اما به خوبی با طیف وسیعی از شرایط نوری سازگار است، حتی برخی افراد آن را در دفاتر با نور مصنوعی و فلورسنت پرورش می دهند. نشستن روی یک پنجره رو به شمال یا در وسط اتاقی با پنجره ای رو به جنوب، احتمالاً منجر به رشد گیاهی با شاخ و برگ های سرسبز می شود. اگر پوتوس یشم خود را در نقطه ای روشن قرار می دهید مراقب برگ های سوخته باشید.

این رقم ممکن است تنوع شاخ و برگ قابل توجه برخی از واریته های پوتوس را نداشته باشد. با این حال، مزیت دیگر این است که برگ های تک رنگ آن ظرفیت فتوسنتزی بیشتری دارند، به این معنی که اگر خانه شما آفتاب محدودتری داشته باشد (که ممکن است منجر به محو شدن تنوع رنگ در انواع دیگر شود) انتخاب ایده آلی است.

خاک

Epipremnum aureum ‘Jade’ در بیشتر خاکهای گلدانی به خوبی عمل می کند، به شرط اینکه زهکشی خوبی داشته باشند. با این حال، یکی از چیزهایی که این گیاه قدردانی نمی کند، پاهای خیس است. در صورت نگرانی، افزودن پرلیت یا پیت ماس ​​(یا کوکوی پایدارتر) می تواند به بهبود زهکشی کمک کند.

نحوه رشد و مراقبت از گیاه پوتوس جید یا سبز

اب

پوتوس یشم برنامه آبیاری با تعمیر و نگهداری بالایی ندارد. یکی از بزرگترین دلایلی که این گیاه به سختی از بین می رود آبیاری بیش از حد است. بنابراین، هرگز پتوس یشم خود را در آب ایستاده رها نکنید. اگر بعد از آبیاری در ظرفی که زیر گلدان ریخته می شود، آب باقی مانده است، مطمئن شوید که بلافاصله آن را تخلیه کنید.

این رقم مقاوم به خشکی ترجیح می دهد دو اینچ بالای خاک در فاصله بین آبیاری، به خصوص در شرایط کم نور، کاملاً خشک شود.

اگر مطمئن نیستید که چه زمانی آبیاری کنید، مراقب باشید که برگها شروع به افتادن کرده اند (اما چروک نمی شوند). حتی در تابستان، ممکن است فقط یک بار در هفته نیاز داشته باشید و در زمستان به میزان قابل توجهی کمتر.

دما و رطوبت

این گیاهان از زندگی در خانواده های گرم بین 65 تا 80 درجه فارنهایت لذت می برند. در ماه های زمستان، دمای حدود 60 درجه فارنهایت ایده آل است، اما هر چیزی کمتر از 50 درجه فارنهایت مشکل ساز است.

بیشتر اوقات، پوتوس یشم با سطوح استاندارد رطوبت خانه کنار می آید. اگرچه این گیاهان گرمسیری عاشق رطوبت بالا هستند، اما هنوز هم می توانند در اتاق هایی با رطوبت کم زنده بمانند. آنها گیاهان مناسبی برای حمام ها و آشپزخانه های مرطوب هستند – حتی اگر اتاق ها نور زیادی نداشته باشند. فقط این گیاهان حساس به سرما را در زمستان از پنجره های کشنده و دریچه های گرمایش دور نگه دارید.

کود

پوتوس های یشم تغذیه کننده های سنگینی نیستند و می توانند بدون کود زنده بمانند اگر آنها را در یک مخلوط خاک خوب قرار دهید. اما، برای تقویت قوی‌ترین رشد و شاخ و برگ‌های سبز عمیق، می‌توانید هر دو ماه یک بار کود گیاهی نیمه‌قوی و متعادل یا یک امولسیون ماهی ارگانیک تهیه کنید.

هرس

این گیاهان کم تعمیر و نگهداری نیاز چندانی به تمیز کردن ندارند. با این حال، ممکن است بخواهید در بهار درختان انگور را کوتاه کنید، اگر برای فضای زندگی شما طولانی شد. از بین بردن برگ های زرد یا انگورهای کمتر سالم کمک می کند تا انرژی به قوی ترین انگورها هدایت شود و رشد جدید را تشویق می کند.

نحوه رشد و مراقبت از گیاه پوتوس جید یا سبز

تکثیر پوتوس جید

این گونه گیاهی را نمی توان با بذر رشد داد. اگر می خواهید گیاهان جدیدی را به مجموعه خود اضافه کنید یا به دوستان خود هدیه دهید، خوب است بدانید که پوتوس یشم به راحتی از قلمه های ساقه تکثیر می شود. در اینجا به این صورت است:

یک ساقه سالم انتخاب کنید و از یک چاقوی تیز و استریل یا قیچی برای برداشتن قلمه با حداقل سه برگ استفاده کنید. با زاویه 45 درجه حول یک اینچ زیر برگ پایین برش دهید.
برگ را از پایین جدا کنید (حداقل دو برگ روی قلمه باقی بمانید).
ساقه را در یک لیوان آب ولرم قرار دهید و مطمئن شوید که برگ ها با آب تماس نگیرند.
در طی چند هفته صبر کنید تا ریشه های جدید جوانه بزنند. زمانی که طول آنها حداقل چند اینچ باشد (معمولاً بعد از یک تا دو ماه)، قلمه آماده انتقال به خاک گلدان است که سیستم ریشه قوی‌تری ایجاد می‌کند.
گلدان را در موقعیتی قرار دهید که نور روشن اما فیلتر شده را دریافت کند و خاک را مرطوب اما اشباع نشود.
می توانید مرحله غوطه ور شدن در آب را نادیده بگیرید، اما شروع در خاک گلدان بیشتر طول می کشد و قلمه در آن مراحل اولیه بیشتر در معرض خطر پوسیدگی ریشه خواهد بود.

گلدان

این پرورش دهندگان پر جنب و جوش قدردانی از گلدان بودن زیاد نیستند، بنابراین ممکن است لازم باشد سالیانه آن را دوباره گلکاری کنید. نشانه این که آنها نیاز به گلدان مجدد دارند، افتادگی شاخ و برگ پس از آبیاری منظم است. همچنین می توانید بررسی کنید که آیا ریشه ها از سوراخ های زهکشی ته گلدان رشد می کنند یا خیر.

در ظرفی به اندازه یک یا دو اندازه بزرگتر از گلدان موجود، مجدداً از خاک گلدان تازه و با زهکشی خوب و غنی از مواد آلی استفاده کنید و گلدان دارای سوراخ های زهکشی خوبی باشد.

این گیاه دوست ندارد ریشه هایش بیش از حد به هم بخورد. بهترین زمان برای انتقال پوتوس یشم زمانی است که یک توپ ریشه با خاک اطراف آن ایجاد شده است. به آرامی گیاه را تا حدی از گلدان بیرون بکشید. اگر به نظر می رسد که ریشه ها با خاک کاملاً مشبک شده اند، احتمالاً آماده انتقال به گلدان جدید است. انتقال گیاه با توپ ریشه آن دست نخورده موفقیت پیوند را بهبود می بخشد.

آفات و بیماری های رایج گیاهی

پوتوس یشم هیچ مشکل قابل توجهی با آفات ندارد، اما اگر مقصر بوده اید که گیاه خود را کمی مرطوب نگه داشته اید، مراقب شپشک های آرد آلود (که در گیاهان ناسالم در شرایط راکد رشد می کنند) باشید. استفاده از مخلوط آب صابون زیست تخریب پذیر روی برگ ها می تواند به از بین بردن آنها کمک کند و سپس مراقب باشید که گیاه خود را خیلی مرطوب نگذارید.

نحوه رشد و مراقبت از گیاه پوتوس جید یا سبز

مشکلات رایج با جید پوتوس

یشم پوتوس گیاهان آپارتمانی کم سر و صدایی هستند و مشکلات زیادی را متحمل نمی شوند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما می توانید آنها را نادیده بگیرید. اشتباه گرفتن در مورد آب و روشنایی می تواند منجر به مشکلاتی شود، اما رفع اکثر آنها آسان است.

زرد شدن برگها

برای جلوگیری از زرد شدن غیرجذاب برگها، از دادن آب بیش از حد به گیاه یشم و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب خودداری کنید.

نکات قهوه ای

در حالی که آبیاری بیش از حد مشکل بزرگ تری برای پوتوس یشم است، خشکی طولانی مدت می تواند منجر به قهوه ای شدن لبه های شاخ و برگ شود. به جای اینکه اجازه دهید خاک کاملاً خشک شود، پس از خشک شدن دو اینچ بالا، دوباره آبیاری کنید. با این حال، اجازه ندهید که روت بال به طور کامل خشک شود.

تاک های رشته ای

اگر گیاه شما “پاچه” می شود یا انگورهای رشته ای دارد، معمولاً به این معنی است که آنها در جستجوی خورشید رشد می کنند. گیاه را به منبع نور نزدیک کنید. همچنین اگر طبق برنامه منظم آبیاری نشود یا برای هرس آماده باشد، می‌تواند ایجاد شود. برای معکوس کردن ساق پا، گیاه را در بهار تا پایه آن هرس کنید تا رشد جدید را تشویق کنید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: نحوه رشد و مراقبت از گیاه پوتوس ابلق

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *