نحوه شستشوی بادگیر

  • توسط مریم
  • ۱۰ ماه پیش
  • 0
نحوه شستشوی بادگیر

نحوه شستشوی بادگیر

نحوه شستشوی بادگیر : بادگیر یک لباس مفید در برابر آب و باد هستند که می توانند از شما در برابر عوامل محافظت کنند، در حالی که سبک و همه کاره هستند. و اگرچه بیشتر بادگیرها کاملاً بادوام هستند و نسبتاً از تجمع گرد و غبار و کثیفی محافظت می شوند، اما هر چند وقت یک بار نیاز به تمیز کردن خوب دارند. در اینجا تمام اطلاعاتی که در مورد نحوه شستن بادگیر نیاز دارید، شامل چند نکته ضروری برای تمیز نگه داشتن آن نیز آمده است.

برچسب مراقبت را بخوانید

قبل از اینکه بادگیر خود را داخل ماشین لباسشویی بیندازید، مطمئن شوید که واقعاً قابل شستشو با ماشین لباسشویی است. به دنبال برچسب مراقبت روی بادگیر خود بگردید (معمولاً در امتداد یک درز به سمت پایین ژاکت است) و نمادها یا هر اطلاعات دیگری روی آن را بخوانید تا اطمینان حاصل کنید که قابل شستشو با ماشین است.

نحوه شستشوی بادگیر

هر گونه لکه را تمیز کنید

اگر بادگیر شما لکه های عمده ای دارد، اکنون وقت آن است که با آنها برخورد کنید. شما نیازی به خرید محصول خاصی برای درمان لکه ندارید، در عوض، کافی است مقدار کمی از مواد شوینده ملایم را روی لکه بمالید و بگذارید پنج تا 10 دقیقه بماند.

نحوه شستشوی بادگیر

بادگیر را در یک کیسه لباسشویی قرار دهید

بادگیرها اغلب از نایلون یا سایر پارچه های مصنوعی ساخته می شوند که به راحتی پاره می شوند و ممکن است دکمه ها و زیپ های زیادی داشته باشند که به راحتی می توانند گیر کنند. برای محافظت در برابر این، بادشکن خود را قبل از راه اندازی ماشین لباسشویی داخل یک کیسه لباسشویی مشبک قرار دهید.

نحوه شستشوی بادگیر

اگر کیسه توری ندارید، می توانید قبل از شروع چرخه بادگیر را نیز به بیرون بچرخانید.

شستشوی ملایم

مقدار لازم شوینده ملایم یا ملایم را اضافه کنید و چرخه ملایم را با آبکشی سرد روی دستگاه خود انتخاب کنید. هر دوی این انتخاب ها تضمین می کند که بادگیر شما بدون آسیب دیدگی تمیز می شود.

نحوه شستشوی بادگیر

بادگیر خود را خشک کنید

به لطف آرایش ضد آب اکثر بادگیرها، احتمالاً پس از خارج کردن آن از ماشین لباسشویی هنوز هم بسیار مرطوب خواهد بود. بهتر است اجازه دهید بادشکن ها روی قفسه خشک کن خشک شوند تا از آسیب حرارتی یا جمع شدن خشک کن جلوگیری شود. روی یک قفسه (دور از نور مستقیم خورشید) آویزان کنید تا از شر آب اضافی خلاص شود، سپس از پوشیدن بادگیر فوق العاده تمیز خود لذت ببرید.

نحوه شستشوی بادگیر

درمان لکه بر روی بادگیر

بادگیر ها نسبتاً بادوام و مقاوم در برابر لکه هستند، اما هنوز هم می توانند هر چند وقت یکبار با یک یا دو لکه مقابله کنند. برای خلاص شدن از شر لکه های بادگیر، از لکه های مورد علاقه خود طبق دستورالعمل آن استفاده کنید یا از شوینده ملایم استفاده کنید، قبل از اینکه بگذارید 10 دقیقه بماند، آن را روی لکه بمالید و سپس بشویید.

نگهداری و تعمیرات بادگیر

بادگیر ها برای بیرون از منزل ساخته شده اند، اما در برابر پارگی و پارگی نیز حساس هستند. از پارگی و پارگی ماشین لباسشویی با شستن آنها در کیسه لباس های مشبک یا داخل آن جلوگیری کنید.

اما اگر بادگیر شما پاره شود، همه چیز از بین نمی رود. از تکه های نایلونی چسب برای رفع سریع آن استفاده کنید و آن را در بالای پارگی قرار دهید تا آن را ترمیم کنید و اطمینان حاصل کنید که بادشکن همچنان ضد آب و مقاوم در برابر باد است. برای رفع واضح تر، از چسب پارچه برای چسباندن پارگی با کمی همپوشانی لبه های باز سوراخ استفاده کنید.

ذخیره سازی بادگیر

وقتی بادگیر خود را نمی پوشید، آن را آویزان کنید. اگرچه بادگیرها را می توان به راحتی در فضاهای کوچک و گوشه ها قرار داد، اما نگهداری طولانی مدت آنها به این روش ایده خوبی نیست، زیرا ممکن است چروک و چروک شوند.

هر چند وقت یکبار بادگیرها را بشویید

بادگیر ها به دلیل آرایششان که اغلب پارچه های مصنوعی و مقاوم در برابر کثیفی مانند نایلون یا پلی استر هستند، نیازی به شستشوی زیاد ندارند. بادگیر خود را فقط زمانی بشویید که متوجه کثیفی یا کثیفی زیاد یا بوی نامطبوع آن شدید.

نکاتی برای شستن بادگیر

اگر مطمئن نیستید که بادگیر خود را می توان در ماشین لباسشویی شست، به جای آن با دست در سینک یا لگن بزرگ بشویید.
بادگیر خود را با چرخه شست و شوی خشن یا آبکشی با آب داغ نشویید، زیرا ممکن است به آن آسیب برساند.
بهتر است بادگیر خود را با هوا خشک کنید. اما اگر وقتتان کم است، می توانید بادگیر خود را در خشک کن با حرارت کم و خنک خشک کنید.

 

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: نحوه شستن کت بارانی + آموزش

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *