چطور فرش های سفید را همیشه تمیز نگه داریم؟

چطور فرش های سفید را همیشه تمیز نگه داریم؟

چطور فرش های سفید را همیشه تمیز نگه داریم؟ رنگ سفید یک رنگ آرامش بخش و دوست داشتنی است که اغلب توسط بسیاری از ما انتخاب می شود. برخی از ما دوست داریم با توجه به دکوراسیون منزل یک فرش سفید یا یک فرش روشن بخریم. اما بهتر است بدانیم چگونه از آن مراقبت کنیم تا فرش هایمان ماندگاری بیشتری داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه نگهداری از فرش سفید اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر می خواهید در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید با ما همراه باشید.

چطور فرش های سفید را همیشه تمیز نگه داریم؟

تمیز کردن فرش روشن

اگر عاشق رنگ سفید هستید و می خواهید فرش سفید بخرید، احتمالاً مبلمان سفیدی در خانه خود دارید که می خواهید هماهنگی زیبایی بین فرش و مبلمان خود ایجاد کنید. البته به این نکته توجه کنید که این فرش به عنوان فرش اتاق کودک انتخاب مناسبی نیست; چون زود کثیف میشه

اگر یک فرش سفید در خانه دارید، به خوبی می دانید که تمیز کردن آن چقدر سخت و خسته کننده است علاوه بر این، اگر از فرش های سفید به درستی مراقبت نشود، در دراز مدت ممکن است زرد شوند و کیفیت خود را از دست بدهند.

دانستن روش های استفاده در شرایط مختلف هنگام تمیز کردن فرش سفید بسیار مهم است. در اینجا به برخی از این روش ها اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: چگونه فرش را تمیز نگه داریم؟ 

چطور فرش های سفید را همیشه تمیز نگه داریم؟

از بین بردن کثیفی یا گرد و غبار از روی سطح فرش

تکان دادن فرش سفید بهترین راه برای از بین بردن گرد و غبار و کثیفی سطح و جلوگیری از سایش آن است. مراحل زیر را انجام دهید تا هرگونه کثیفی و گرد و غبار از سطح فرش پاک شود.

✅فرش سفید خود را بردارید، آن را تکان دهید تا گرد و غبار از روی فرش پاک شود.
✅سپس ابتدا گوشه های فرش خود را بگیرید و آن را تکان دهید. همین کار را تا زمانی ادامه دهید که متوجه شوید کثیفی، زباله یا هر گونه زباله دیگری به طور کامل از روی فرش پاک شده است.
✅اگر فرش شما بزرگ است، کمی متفاوت است و باید آن را روی قفسه یا نرده آویزان کنید و با جارو یا چوب های محکم دیگر روی آن ضربه بزنید. این کار را باید در دو طرف فرش انجام دهید.

برای خلاص شدن از خاک عمیق سطح

با جاروبرقی کثیفی های انباشته شده در الیاف را از بین می برد. فرش را به طور کامل جارو کنید تا تمام گرد و غبار از سطح فرش پاک شود.

چطور فرش های سفید را همیشه تمیز نگه داریم؟

برای از بین بردن بو از فرش سفید

آیا می خواهید فرش روشن شما بوی خوش و تازگی داشته باشد؟ جوش شیرین می تواند این کار را انجام دهد! جوش شیرین یک جاذب بو طبیعی است.

مقداری جوش شیرین روی فرش سفید خود بپاشید و بگذارید یک شب یا چند ساعت بماند. در نهایت فرش سفید را جاروبرقی بکشید.

بیشتر بخوانید: چگونه فرش های شگی را تمیز کنیم؟

برای لکه ها

اگر لکه ای روی فرش سفید یا روشن ریخته شد، باید بلافاصله با پاک کردن مایع با یک حوله تمیز، لکه را پاک کنید. سعی کنید تمام رطوبت اضافی فرش را از بین ببرید. برای لکه های خشک شده می توانید از لبه قاشق یا چاقوی بی رنگ استفاده کنید. سپس مقدار کمی ماده شوینده ملایم بردارید و آن را با آب مخلوط کنید.

از یک پارچه یا اسفنج سفید استفاده کنید و محل لکه را با محلول شوینده پاک کنید. از مالیدن زیاد فرش خودداری کنید. زیرا باعث می شود لکه در عمق الیاف فرو رود.

برخی از لکه ها بسیار سرسخت هستند و مواد شوینده می توانند به فرش سفید شما آسیب برسانند. اگر مراحل بالا جواب نداد، می توانید فرش خود را به یک مرکز حرفه ای ببرید.

پس از شستن کل فرش سفید، مقدار کمی آب تمیز روی آن بریزید. این کار تمام مواد شوینده را از بین می برد و از نشستن کثیفی و گرد و غبار روی فرش جلوگیری می کند. در نهایت فراموش نکنید که فرش سفید خود را قبل از بازگرداندن کاملاً خشک کنید. برای این کار آن را آویزان کنید تا کاملاً در هوا خشک شود بدون اینکه لکه ای روی آن باقی بماند.

فرش سفید

نکات نگهداری برای براق شدن فرش های سفید

یک راه عالی برای محافظت از فرش‌های سفید، قرار دادن فرش یا پارچه روی فرش‌هایتان است. به خصوص در مناطق پر تردد. این کار از ورود هرگونه آلودگی به فرش جلوگیری می کند.

هر چه مدت بیشتری برای تمیز کردن لکه های ریخته شده، لکه های غذا یا حتی لکه های حیوانات خانگی روی فرش خود صبر کنید، پاک کردن آنها سخت تر خواهد بود. به همین دلیل است که باید فرش های خود را در اسرع وقت تمیز کنید.

همچنین، به یاد داشته باشید که انواع مختلف لکه ها به روش های مختلفی نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که از روش و محصولات مناسب استفاده می کنید، در غیر این صورت خطر آسیب دائمی به فرش سفید خود را خواهید داشت.

جاروبرقی منظم یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای مراقبت از فرش سفید خود انجام دهید. فرش را حداقل دو بار در هفته جاروبرقی بکشید. البته تعداد دفعات جاروبرقی باید به میزان رفت و آمد روزانه روی فرش سفید شما بستگی داشته باشد.

نکات نگهداری برای براق شدن فرش های سفید

چگونه لکه های سرسخت را از روی فرش سفید پاک کنیم؟

برخی از لکه ها مانند خون، ادرار حیوانات خانگی، قهوه و سس گوجه فرنگی نیاز به روش تمیز کردن تهاجمی دارند. اگر سرکه، مواد شوینده یا جوش شیرین کار نمی کنند، می توانید آمونیاک را انتخاب کنید.

تمیز کردن لکه های سرسخت

یک قاشق غذاخوری آمونیاک را با 1 فنجان آب مخلوط کنید. با استفاده از یک بطری اسپری روی لکه را بپوشانید و مخلوط را با اسفنج روی فرش بمالید. می توانید از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن ناحیه لکه دار استفاده کنید. پس از از بین رفتن لکه، در صورت تمایل می توانید با آب تمیز بشویید.

مزیت فرش سفید این است که می توانید از مواد سفید کننده مانند پراکسید هیدروژن در نظافت خود استفاده کنید.

پراکسید هیدروژن بوی قوی مانند سفید کننده ندارد. می توانید از محلول پراکسید هیدروژن 3% استفاده کنید که در اکثر داروخانه ها موجود است.

برای لکه های سرسخت، می توانید پراکسید هیدروژن را مستقیماً روی لکه بریزید و آن را با اسفنج به فرش بمالید. همچنین می توانید آن را با مقدار مساوی آب و چند قطره مواد شوینده در یک بطری اسپری مخلوط کنید. اگر می خواهید بو را از روی فرش پاک کنید، می توانید ابتدا جوش شیرین را روی لکه بپاشید و سپس مخلوط پراکسید هیدروژن خود را روی آن اسپری کنید.

تمیز کردن لکه های سرسخت

نتیجه نهایی

لکه‌ها روی فرش سفید یا فرش روشن بسیار واضح‌تر از فرش تیره هستند. همچنین این فرش‌ها گردوغبار و حتی موی حیوانات خانگی را راحت‌تر نشان می‌دهند. اگرچه تمیز کردن فرش سفید در بیشتر موارد توسط خودتان در خانه انجام می‌شود، اما نیاز به دانش فراوان در مورد روش‌های تمیز کردن و محصولات مناسب برای این نوع فرش دارد.

اکثر مردم از خرید فرش‌های سفید و سایر اثاثه یا لوازم داخلی و مبلمان سفید اجتناب می‌کنند؛ زیرا نگهداری این وسایل می‌تواند واقعاً سخت باشد. اما با توجه به نکات ذکر شده در بالا، دیگر نیازی نیست که نگران خرید یک فرش سفید باشید.

سخن پایانی:

اگر می‌خواهید فرش سفید شما برای مدت طولانی دوام بیاورد و بدون آسیب بماند، هیچ چیز بهتر از تمیز کردن حرفه‌ای نیست. بهتر است انجام این کار را به مراکز معتبر و فعال در این زمینه بسپارید تا خیالتان بابت کیفیت و دوام فرش راحت باشد.شما همچنین میتوانید با کلیک برروی چطور زردی ریشه فرش را از بین ببریم؟ این مقاله را هم بخوانید و نظرات و یا پیشنهادات خودتان را برای ما به اشتراک بگذارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *