چگونه تخلیه سینک آشپزخانه را نصب کنیم؟

چگونه تخلیه سینک آشپزخانه را نصب کنیم؟

چگونه تخلیه سینک آشپزخانه را نصب کنیم؟ : اگر به این فکر می کنید که آیا میتوانید به تنهایی و بدون کمک یک فرد متخصص تخلیه سینک را نصب کنید این مطلب برای شماست تا هر آنچه نیاز دارید فرا بگیرید.

ارتفاع خروجی تخلیه را بررسی کنید

قبل از برداشتن سینک قدیمی و خرید سینک آشپزخانه جدید، بهتر است ارتفاع بازوی تله سینک قدیمی را بررسی کنید. بازوی تله قطعه افقی بین خم تله U شکل (تله P) و لوله تخلیه شاخه در دیوار است. این به یک اتصال سه راهی بهداشتی در زهکشی شاخه متصل می شود و برای زهکشی مناسب باید به سمت سه راهی در حدود 1/4 اینچ در هر پا شیب داشته باشد.

چگونه تخلیه سینک آشپزخانه را نصب کنیم؟

از کف یا پایه کابینت تا مرکز بازوی تله اندازه گیری کنید. اگر ارتفاع بیش از 16 اینچ باشد، ممکن است متوجه شوید که یک سینک جدید شیب رو به پایین لازم را برای بازوی تله نمی دهد.

در صورت لزوم، خروجی تخلیه را پایین بیاورید

اگر متوجه شدید که خروجی تخلیه موجود به اندازه کافی پایین نیست که بتواند عمق سینک جدید را در خود جای دهد، شما (یا یک متخصص) باید دیوار را باز کنید و موقعیت سه راهی بهداشتی متصل به لوله تخلیه را در دیوار پایین بیاورید. این می تواند تا حدودی کار پیچیده ای باشد که نیاز به بریدن قسمت پشتی کابینت و سطح دیوار دارد.

مثال ما یک مورد در این مورد است – سینک جدید فضای کافی را برای اتصال یک مجموعه تخلیه استاندارد به خروجی تخلیه در دیوار باقی نمی گذارد (عکس سمت چپ). بنابراین، اتصال سه راهی بهداشتی به عنوان خروجی تخلیه پایین آمده است (عکس سمت راست). به خاطر داشته باشید که ارتفاع تخلیه باید فضای کافی برای برداشتن تله و تمیز کردن آن داشته باشد.

چگونه تخلیه سینک آشپزخانه را نصب کنیم؟

اگر نیاز به پایین آوردن سه راهی بهداشتی در زهکش انشعاب دارید، بهتر است قبل از چسباندن و محکم کردن دائمی اتصالات، منتظر بمانید تا سایر قسمت‌های فاضلاب آزمایش شوند. شل گذاشتن یراق آلات به شما اجازه می دهد تا مقداری جا را تنظیم کنید.

قبل از ادامه مراحل بعدی، سینک قدیمی را بردارید و سینک جدید را در کانتر نصب کنید. نصب ما شامل یک سینک ظرفشویی دو لگنه با یک دفع زباله است که در حوضچه مناسب نصب شده است.

دستگاه دفع زباله و صافی را نصب کنید

ابتدا سطل زباله را در سمت مورد نظر سینک نصب کنید، زیرا بیشترین فضا را اشغال می کند.

چگونه تخلیه سینک آشپزخانه را نصب کنیم؟

بعد، یک صافی سبد را روی حوضچه سینک باقی مانده نصب کنید. همچنین این زمان خوبی برای نصب سایر اجزای زیر سینک مانند فیلتر آب یا دستگاه پخش کننده آب گرم است. هنگام اتصال لوله های تخلیه، باید اطراف این اتصالات کار کنید.

دم تخلیه و لوله زباله پیوسته را نصب کنید

دم تخلیه یک لوله مستقیم عمودی کوتاه است که صافی سینک را به یک اتصال سه راهی متصل می کند. خروجی جانبی روی اتصال سه راهی لوله زباله پیوسته از محل دفع زباله (یا حوضچه سینک دیگر) را می پذیرد، در حالی که خروجی پایین به سمت تله تخلیه ادامه می یابد.

با استفاده از یک مهره لغزنده (و واشر لغزنده، در صورت لزوم)، قطعه دم را به طور موقت روی صافی سینک نصب کنید. با استفاده از یک مهره لغزنده و واشر، انتهای خمیده لوله زباله پیوسته را به طور موقت به خروجی تخلیه زباله وصل کنید. اجازه دهید انتهای مستقیم لوله از پشت دم عمودی روی حوض سینک امتداد یابد. شیب لوله باید کمی به سمت پایین به سمت قسمت انتهایی باشد.

چگونه تخلیه سینک آشپزخانه را نصب کنیم؟

اتصال سه راهی را تا قسمت دم و لوله ضایعات نگه دارید و خطوط برش را روی هر دو لوله علامت بزنید، جایی که آنها در اتصال سه راهی قرار می گیرند. اکنون با استفاده از کاتر لوله پی وی سی یا اره برقی، قسمت دم و لوله زباله پیوسته را به طول برش دهید.

دم و لوله ضایعات پیوسته را به همراه سه راهی مجدداً نصب کنید و اتصالات را محکم نگه دارید. قطعات را در صورت لزوم تنظیم کنید، مطمئن شوید که بازوی ضایعاتی پیوسته دارای گامی به سمت پایین به سمت اتصال سه راهی است.

مهره های لغزنده را با انبرهای کانالی کمی بیشتر ببندید. اینها نیازی به سفت شدن بیش از حد ندارند. در صورت استفاده از نیروی بیش از حد ممکن است نخ های پلاستیکی آسیب ببینند.

توجه: اگر سینک شما دارای یک حوضچه باشد، نیازی به اتصال سه راهی در انتهای دم نخواهد داشت – قسمت دم مستقیماً به سمت تله تخلیه هدایت می شود. اگر یک سینک دو لگنه دارید اما هیچ یک از سینک ها دارای زباله نخواهند بود، اتصال سه راهی روی دم یک حوضه نصب می شود و خروجی جانبی سه راهی لوله زباله پیوسته از حوضه دوم را می پذیرد.

تله تخلیه را وصل کنید

مجموعه تله تخلیه شامل یک خم تله U شکل و یک بازوی تله J شکل است. خم تله بر روی پایین اتصال سه راهی دم قرار می گیرد، در حالی که بازوی تله به سمت خروجی تخلیه در دیوار کشیده می شود.

خم تله و بازوی تله را با یک مهره لغزنده و واشر به هم وصل کنید. یک مهره لغزنده را بر روی انتهای مستقیم بازوی تله بشویید. خم تله را به سمت بالا فشار دهید، در حالی که بازوی تله را به سمت خروجی تخلیه در دیوار بکشید.

چگونه تخلیه سینک آشپزخانه را نصب کنیم؟

قطعات تله را در صورت نیاز تنظیم کنید تا مستقیم ترین مسیر را از سینک تا خروجی تخلیه ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که بازوی تله یک زاویه کمی به سمت پایین به سمت خروجی تخلیه داشته باشد.

اگر بازوی تله خیلی بلند است و متناسب با فضا نیست علامت بزنید و برش دهید، سپس مجموعه P-trap را دوباره نصب کنید. تمام مهره های لغزنده را با انبردست از نوع کانالی ببندید. باز هم، بیش از حد سفت نکنید.

بررسی کنید که لوله زباله پیوسته و بازوی تله در جهت جریان آب کمی به سمت پایین شیب دارند، سپس تمام اتصالات تخلیه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که محکم هستند.

نشت را بررسی کنید

آب را در هر دو حوض سینک بریزید و نشتی در هر اتصال لوله را بررسی کنید. هر اتصالی را که نشتی دارد سفت کنید. آزمایش نهایی را با پر کردن هر حوض سینک انجام دهید و اجازه دهید به سرعت تخلیه شود و در زیر نشتی را بررسی کنید.

چگونه تخلیه سینک آشپزخانه را نصب کنیم؟

نشتی جزئی اتصالات مهره های لغزنده غیر معمول نیست. رفع این مشکل معمولاً به تنظیمات جزئی نیاز دارد. اگر سفت کردن اولیه نشتی را متوقف نکرد، مهره را باز کنید، واشر را تغییر مکان دهید و مهره را دوباره سفت کنید، مطمئن شوید که رزوه متقاطع نیست.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: چگونه سینک آشپزخانه را نصب کنیم؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *