چگونه کاشی ترک خورده را تعمیر کنیم

چگونه کاشی ترک خورده را تعمیر کنیم

چگونه کاشی ترک خورده را تعمیر کنیم :

کاشی کف به دلیل دوام آنها انتخاب می شود که در نتیجه سختی آنها است. با این حال، سختی کاشی چیزی است که آن را در برابر ترک‌خوردگی آسیب‌پذیر می‌کند، که می‌تواند در نتیجه نصب ضعیف و موارد دیگر اتفاق بیفتد. به جای تعویض کاشی های ترک خورده، اغلب می توانید کاشی های ترک خورده را حتی بدون برداشتن کاشی تعمیر کنید.

چگونه یک کاشی ترک خورده را بدون تعویض آن تعمیر کنیم

کاشی آسیب دیده را تمیز کنید

کاشی و محیط اطراف آن را جاروبرقی بکشید، سپس کاشی را با آب و صابون ظرفشویی بشویید و تمرکز خود را روی پاک کردن هرگونه کثیفی، کثیفی یا زباله از روی ترک قرار دهید. محل را کاملاً خشک کنید، سپس یک بار دیگر با استفاده از الکل تمیز کنید تا اطمینان حاصل شود که چربی و کثیفی به طور کامل پاک شده است.

اپوکسی دو طرفه را مخلوط کنید

اپوکسی دو قسمتی را طبق دستورالعمل سازنده مخلوط کنید. برای بسیاری از گزینه‌های اپوکسی دو طرفه، این فرآیند شامل فشار دادن دو قسمت از یک سرنگ دو طرفه یا دو لوله جداگانه روی یک سطح مقوایی، سپس مخلوط کردن با استفاده از یک مورد کوچک و یکبار مصرف مانند یک چوب بستنی است.

چگونه کاشی ترک خورده را تعمیر کنیم

اپوکسی را روی کرک اعمال کنید

از یک چوب بستنی دیگر برای پخش اپوکسی در ترک استفاده کنید. اگر ترک واقعا نازک باشد، خلال دندان ممکن است بهتر عمل کند. مطمئن شوید که ترک را به طور کامل با حدود 1/8 اینچ پوشش در هر طرف ترک پر کنید. سعی کنید اپوکسی را صاف کنید تا کاملاً هم سطح با سطح کاشی قرار گیرد.

بسته به نوع اپوکسی که انتخاب می کنید، زمان کار متفاوت خواهد بود، به این معنی که شما فقط مدت زمان محدودی قبل از شروع عمل آوری اپوکسی دارید. طبق دستورالعمل سازنده، اپوکسی را برای مدت زمان مشخص شده بگذارید تا خشک شود.

اپوکسی را بررسی کنید

هنگامی که اپوکسی خشک شد، با یک چوب بستنی به آن ضربه بزنید تا مطمئن شوید که کاملا سفت شده است.

ترک را رنگ کنید

از یک قلم مو کوچک برای رنگ آمیزی ترک استفاده کنید تا با کاشی مطابقت داشته باشد. اگر کاشی شما دارای تنوع زیادی در رنگ است، استفاده از چندین رنگ رنگ بهترین راه برای بازسازی ظاهر خواهد بود.

چگونه کاشی ترک خورده را تعمیر کنیم

تعمیر را مهر و موم کنید

هنگامی که رنگ خشک شد، آن را با استفاده از یک درزگیر یورتان شفاف بپوشانید تا از آن محافظت کنید و از ماندگاری آن برای سال‌های آینده اطمینان حاصل کنید.

برداشتن و تعویض کاشی های شکسته

اگر تعمیر شما دوام نیاورد یا تشخیص داده اید که کاشی شکسته شما باید برداشته و جایگزین شود، باید یک کاشی جایگزین متناسب با آن تهیه کنید. سپس می توان دوغاب را جدا کرد و کاشی شکسته را جدا کرد. ملات کاشی باید به طور کامل از سطح زیرین جدا شود و برای نصب کاشی جدید جایگزین شود.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشیدآموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *