چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟

  • توسط مریم
  • ۱۰ ماه پیش
  • 0
چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟ : تمیز کردن کاغذ دیواری یک کار ماهانه است که دیوارهای شما را بدون گرد و غبار و شاداب نگه می دارد. اگر اجازه دهید کثیفی روزانه کاغذ دیواری را می پوشاند. کاغذ دیواری باید به طور مرتب تمیز شود تا گرد و غبار، ذرات چربی موجود در هوا و اثر انگشت از بین برود. بسته به اندازه اتاق، این کار می تواند 15 دقیقه برای حمام تا 1 ساعت برای یک اتاق خواب با اندازه معمولی با استفاده از ابزارهای روزمره و لوازم تمیز کردنی که احتمالاً از قبل در خانه دارید، طول بکشد.

در اینجا دستورالعمل هایی برای تمیز کردن انواع کاغذ دیواری در چهار مرحله آسان از جمله از بین بردن لکه ها و نقاط سخت وجود دارد.

گرد و غبار سطحی را حذف کنید

هر نوع کاغذ دیواری باید هر ماه با گردگیر میکروفیبر گردگیری شود یا با جاروبرقی با جاروبرقی جاروبرقی شود تا تار عنکبوت، گرد و غبار و خاک سست از بین برود. از بالای دیوار شروع کنید و با حرکات صاف و طولانی به سمت پایین حرکت کنید.

 چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟

محلول پاک کننده را مخلوط کنید

دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با یک گالن آب گرم در یک سطل مخلوط کنید تا کاغذ دیواری وینیل و فایبرگلاس قابل شستشو تمیز شود. خوب هم بزنید تا صابون پخش شود.

 چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟

دیوارها را پاک کنید

یک اسفنج نرم را در محلول تمیز کننده فرو کنید و آن را بچرخانید تا کمی مرطوب شود. از بالای دیوار شروع کنید و در قسمت های یکنواخت به سمت پایین کار کنید. با این کار هر قطره کثیفی که ممکن است رخ دهد می گیرد. سعی کنید کاغذ دیواری را بیش از حد اشباع نکنید یا به شدت تمیز نکنید. اجازه دهید کاغذ دیواری در هوا خشک شود یا از پارچه میکروفیبر برای خشک کردن دیوارها با دست استفاده کنید.

 چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟

از بین بردن لکه ها

از یک پاک کن آدامس هنری استفاده کنید تا به آرامی لکه ها، خاک و اثر انگشت را بمالید. این روش بر روی انواع کاغذ دیواری قابل استفاده است. از یک نقطه مایع ظرفشویی روی یک اسفنج مرطوب استفاده کنید تا لکه های روی کاغذهای وینیل و فایبرگلاس را پاک کنید. محل را با یک اسفنج تمیز آغشته به آب معمولی بشویید و بچرخانید تا کمی مرطوب شود.

لکه های چربی را از بین ببرید: نشاسته ذرت را روی یک مربع از بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی بمالید. بسته بندی را به کاغذ دیواری روی لکه چربی به مدت 24 ساعت بچسبانید. نشاسته ذرت را با یک پارچه نرم پاک کنید و در صورت نیاز تکرار کنید. نصف فنجان سرکه سفید مقطر را با یک فنجان آب گرم روی کاغذ دیواری وینیل یا فایبرگلاس مخلوط کنید. یک اسفنج را به این محلول آغشته کنید و آن را روی محل لکه دار بمالید. با حوله خشک کنید و در صورت نیاز تکرار کنید.

ردهای مداد رنگی را از بین ببرید: از یک چاقوی با لبه های مات یا لبه کارت اعتباری استفاده کنید تا موم اضافی مداد رنگی را به آرامی بتراشید. چند لایه حوله کاغذی سفید را روی علامت ها قرار دهید و با اتو (بدون بخار) روی پایین ترین حالت فشار دهید. موم به دستمال کاغذی منتقل می شود. برای هر علامت با حوله تمیز تکرار کنید.

از بین بردن لکه های کپک: برای لکه های کپک روی کاغذهای وینیل یا فایبرگلاس، یک چهارم فنجان سفید کننده کلر و یک فنجان آب را مخلوط کنید. محلول را با استفاده از یک اسفنج یا سواب پنبه ای روی لکه های کپک بزنید. بگذارید پنج دقیقه بماند، سپس با یک اسفنج آغشته به آب ساده پاک کنید. در صورت نیاز تکرار کنید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: چند نکته ساده برای تمیز کردن کاغذ دیواری

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *