چگونه یک در را ضد صدا کنیم؟

  • توسط مریم
  • ۱۰ ماه پیش
  • 0
چگونه یک در را ضد صدا کنیم؟

چگونه یک در را ضد صدا کنیم؟

چگونه یک در را ضد صدا کنیم؟ : همه ی ما احتیاج داریم که زمانی که در اتاقمان هستیم صدای مزاحم باعث مزاحمت و از بین رفتن آرامشمان نشود و گاهی این صدا نیز از در وارد اتاقمان می شود. اگر میخواهید درب اتاقتان را ضد صدا کنید این مطلب برای شماست.

چگونه یک عایق صدا اضافه کنیم؟

صدا از درهایی با جرم ناکافی، به ویژه درهای داخلی توخالی عبور می کند. راه حل این است که یک لایه توده متراکم در قسمت داخلی درب اضافه کنید.

پتوهای عایق صدا یا جذب صدا، ورق های پارچه ای مشبک بافته شده بلندی هستند که مخصوص عایق صوتی دیوارها و درها هستند. پتوها از قلاب‌ها یا قلاب‌هایی آویزان می‌شوند که امکان برداشتن و تعویض پتو را فراهم می‌کنند.

چگونه یک در را ضد صدا کنیم؟

اندازه گیری فاصله سوراخ ها

فاصله بین سوراخ های بالای پتو عایق صدا را اندازه بگیرید.

اندازه گیری ها را به درب منتقل کنید

متر نوار را در بالای در قرار دهید و فاصله سوراخ ها را به درب منتقل کنید. برای حفظ سطح سوراخ ها، از سطح حباب استفاده کنید. با مداد علامت گذاری کنید.

سوراخ ها را دریل کنید

در محل های مشخص شده را سوراخ کنید. از اندازه مته ای که توسط کیت آویز پتو مشخص شده است استفاده کنید.

آویزهای دیواری را اضافه کنید

چوب لباسی ها را به آرامی به دیوار یا در بزنید.

پتو عایق صدا را نصب کنید

در حالی که پتوی عایق صدا را در جای خود نگه داشته اید، گیره ها را در سوراخ ها پیچ کنید.

چسباندن پتو به در با نوار قلاب و حلقه گزینه دیگری است. ترکیبی از پتو و آب بندی به احتمال زیاد بهترین نتیجه را به شما می دهد.

چگونه شکاف های اطراف در را ببندیم

درها با شکاف احاطه شده اند، به علاوه شکاف های پنهانی در پشت تریم درب وجود دارد. صدا از شکاف ها عبور می کند. راه حل این است که این شکاف ها را پر کنید.

شکاف های اطراف در را با یک جاروب در پایین و نوار هوا در بالا و کناره ها ببندید. عایق صوتی اضافی درب را می توان با برداشتن روکش درب و پر کردن شکاف ها با درزگیر یا فوم عایق به دست آورد.

نوار فوم را اضافه کنید

با استفاده از قیچی یا یک چاقوی ساده، سه طول از نوارهای فوم یا لاستیکی هوا را برش دهید: دو تا برای طرفین و یکی در قسمت بالایی. با باز بودن در، پوشش های محافظ را از پشت نوار هوا بردارید. نوار هوا را روی قسمت داخلی درب بمالید.

یک قطعه وینیل را به پایین در اضافه کنید

یک درب لاستیکی، وینیل یا نئوپرن را به پایین درب پیچ کنید. جارو درب ممکن است به قسمت داخلی در در پایین متصل شود. سایر جاروهای درب زیر لبه پایینی در می لغزند.
نکته
برای آب بندی کف درب کاملاً هوابند، کف درب اتوماتیک را نصب کنید. این دستگاه 200 تا 250 دلاری در بسته شدن درب، یک مهر و موم نئوپرن را روی زمین پایین می آورد. وقتی در را باز می کنید به طور خودکار بالا می رود.

قاب درب داخلی را مهر و موم کنید (اختیاری)

لبه درب را باز کنید. درزگیر یا فوم عایق با انبساط کم را در شکاف بین چارچوب در و سردر در بالا و بین چارچوب در و ناودانی های دو در چهار در طرفین فشار دهید. تریم را با میخ های پایانی یا میخکوب برقی جایگزین کنید.
نحوه نصب درب با هسته جامد
صدا آزادانه از درهای توخالی عبور می کند. درهای داخلی توخالی، استاندارد در بسیاری از خانه ها، از چوب فشرده نازک و جدا کننده مقوای لانه زنبوری ساخته می شوند. راه حل این است که درب داخلی توخالی را با درب داخلی با هسته جامد جایگزین کنید.

جایگزینی درب توخالی با درب هسته معدنی جامد، جذب صدا را تا حدود 37 درصد افزایش می دهد. 1 یک دیوار داخلی استاندارد با دو ورقه دیوار خشک، ناودانی و بدون عایق دارای رتبه صدای STC 36 است. نصب تخته خرده چوب یا هسته جامد معدنی درب اصلی درب را با دیوارها مقایسه می کند

دال درب را سفارش دهید

بر اساس اندازه گیری درب موجود، دال درب هسته جامد را سفارش دهید یا خریداری کنید.

درب موجود را بردارید

با بازکردن لولاهای در و چارچوب در، درب موجود را جدا کنید.

مکان‌های لولای جدید را علامت‌گذاری کنید

درب قدیمی و درب جدید را کنار هم نگه دارید. آنها را به هم بچسبانید. لبه لولا باید به سمت بالا باشد. از مکان های لولای درب قدیمی برای علامت گذاری محل لولاها در درب جدید استفاده کنید.

لولاهای جدید را خم کنید

با چکش و اسکنه، محل های لولا را در درب هسته جامد برش دهید. اسکنه را با دقت بچرخانید تا از برش بیش از حد در مواد جلوگیری کنید. قسمت بالای لولاها باید با لبه در همسطح باشد.

لولاهای جدید را نصب کنید

لولاهای جدید را در جای خود پیچ ​​کنید.

درب جدید را نصب کنید

در را در جای خود بلند کنید و لولاها را به سوراخ های پیچ لولای موجود روی قاب درب پیچ کنید. در این مرحله از یک دستیار کمک بگیرید زیرا درهای هسته جامد سنگین هستند.

نحوه اضافه کردن پانل درب آکوستیک

صدا به طور مستقیم از طریق درهای داخلی یا خارجی منتقل می شود. هنگامی که پتوهای عایق صدا گزینه ای نیستند، پانل های درب صوتی یا عایق صدا راه حلی هستند. پتوهای دیواری عایق صدا دسترسی درب را مختل می کند. پانل های درب آکوستیک ندارند.

پانل های درب آکوستیک به اندازه درب مناسب هستند. برش ها و شکاف ها امکان دسترسی به دستگیره در و لولاها را فراهم می کند. پانل های آکوستیک درب مقداری صدای بیرونی را جذب می کنند، اما ارزش بیشتری در کاهش صدای داخل اتاق دارند.

چگونه یک در را ضد صدا کنیم؟

نکته
برخی از پانل های آکوستیک درب مغناطیسی هستند. با تست کردن آن با آهنربای یخچال، مطمئن شوید که درب شما فولادی است.

پانل درب را خشک کنید

پانل درب آکوستیک را روی قسمت داخلی در نگه دارید. دقت کنید که از همه طرف به طور مساوی فاصله داشته باشد. ابعاد پانل را به آرامی روی درب علامت بزنید.

چسب را آماده کنید

پوشش محافظ را از پشت چسب جدا کنید. برخی از پانل‌های درهای آکوستیک ممکن است دارای پشتی چسب نباشند، بنابراین شما باید یک چسب جداگانه اعمال کنید.

پانل در را اعمال کنید

پانل درب آکوستیک را روی درب بمالید و در خطوط فاصله مشخص شده قبلی باقی بماند. پانل را با دست صاف کنید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید:

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *