9 گیاه خانگی که برای سگ ها سمی هستند

9 گیاه خانگی که برای سگ ها سمی هستند

9 گیاه خانگی که برای سگ ها سمی هستند :گیاهان آپارتمانی اغلب می توانند برای سگ شما خطرناک یا سمی باشند. بسیاری از علاقه مندان به گیاهان آپارتمانی اغلب وقتی می بینند که گیاهان ارزشمندشان توسط سگ هایشان از بین می رود، ناامید می شوند، اما این می تواند منجر به قرار گرفتن آنها در معرض گیاهانی شود که ممکن است آنها را زخمی یا حتی بکشد. مهم است که بدانید از کدام گونه های گیاهی برای جلوگیری از چنین پیامدهایی اجتناب کنید.

انجیر برگ کمانچه (Ficus lyrata)

متأسفیم که آن را برای شما شکستیم، اما یکی از بدنام ترین گیاهان آپارتمانی – انجیر برگ کمانچه – برای سگ ها سمی است. گیاه آپارتمانی به اندازه با تنه نازک و برگ های بزرگ کمانچه ای شکل.

9 گیاه خانگی که برای سگ ها سمی هستند

متأسفانه، مصرف شاخ و برگ انجیر برگ کمانچه می تواند علائم دردناکی از جمله تحریک پوست و گوارشی برای سگ شما ایجاد کند. اگر سگ شما مستعد جویدن گیاهان است، انجیر برگ کمانچه را به خانه خود نیاورید.

فیلودندرون (Philodendron bipinnatifidum)

فیلودندرون یک جنس بزرگ از گیاهان استوایی است که به دلیل شاخ و برگ های خیره کننده و سهولت مراقبت در بین باغبانان سرپوشیده محبوب هستند. انواع محبوب فیلودندرون شامل فیلودندرون برگ قلب، فیلودندرون «براسیل» و فیلودندرون «میکانس» در میان دیگران است.

9 گیاه خانگی که برای سگ ها سمی هستند

در حالی که انواع فیلودندرون برای لمس بی ضرر هستند، اگر بلعیده شوند هم برای سگ ها و هم برای گربه ها سمی هستند. علائم مسمومیت با فیلودندرون عبارتند از: تحریک دهان، تورم، استفراغ، مشکل در تنفس و ترشح بیش از حد آب دهان.

گیاه ZZ (Zamioculcas zamiifolia)

گیاهان ZZ (Zamioculcas zamiifolia) در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند تا حدی به این دلیل که می‌توانند تقریباً در تاریکی کامل زنده بمانند و بنابراین گیاهانی با نور کم بسیار عالی می‌سازند. گیاهان ZZ از ریزوم‌ها رشد می‌کنند، به این معنی که از آبیاری نادر قدردانی می‌کنند و در مجموع آنها را به یک گیاه آپارتمانی کم نگهداری تبدیل می‌کند.

9 گیاه خانگی که برای سگ ها سمی هستند

متأسفانه، گیاهان ZZ در صورت مصرف برای سگ ها و گربه ها سمی هستند و می توانند علائمی مانند مسمومیت با اگزالات کلسیم مانند استفراغ و اسهال ایجاد کنند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا که کاربردهای دارویی مثبت زیادی برای انسان دارد، به طور متناقضی در صورت بلعیده شدن توسط سگ ها می تواند کاملا سمی باشد. آلوئه یک گونه ساکولنت است که بومی آسیای غربی است و در سراسر جهان برای مصارف دارویی و کشاورزی آن کشت می شود. آلوئه یک گیاه نسبتا کم نگهداری است که به راحتی تکثیر می شود و همین امر آن را به یک گیاه آپارتمانی رایج تبدیل کرده است.

9 گیاه خانگی که برای سگ ها سمی هستند

در حالی که آلوئه ورا برای انسان بی ضرر است، اما در صورت مصرف برای سگ ها سمی است و علائمی مانند بی حالی، استفراغ و مشکلات گوارشی ایجاد می کند.

پرنده بهشتی (Strelitzia reginae)

گیاهان پرنده بهشتی (Strelitzia) گیاهان آپارتمانی گرمسیری بومی آفریقای جنوبی هستند. آنها به دلیل شاخ و برگ های بزرگ و گل های نارنجی و آبی خیره کننده که شبیه پرندگان در حال پرواز هستند، به عنوان گیاهان آپارتمانی محبوب شدند. جالب اینجاست که بدنام ترین قسمت گیاه پرنده بهشتی – گل – نیز سمی ترین قسمت آن است.

9 گیاه خانگی که برای سگ ها سمی هستند

علائم مسمومیت با پرنده بهشتی شامل تحریک دستگاه گوارش است که منجر به حالت تهوع و استفراغ و همچنین خواب آلودگی می شود.7 اگر مراقبت های دامپزشکی به موقع انجام شود، ممکن است سگ هایی که از مسمومیت با پرنده بهشتی رنج می برند، بهبودی کامل پیدا کنند.

عصای گنگ (دیفن باخیا)

دیفن‌باخیا که معمولاً به عنوان عصای گنگ شناخته می‌شود، گیاهان استوایی رنگارنگ شگفت‌انگیزی هستند که بسته به تنوع، اندازه آن‌ها از ارتفاع کمتر از یک فوت تا چهار تا پنج فوت متغیر است. چندین کشت‌کننده مختلف دیفن‌باخیا وجود دارد که محبوب‌ترین آنها شامل D. picta ‘Camilla’ و D. amoena ‘Tropic Snow’ است.

9 گیاه خانگی که برای سگ ها سمی هستند

دیفن باخیا اگر بلعیده شود هم برای گربه و هم برای سگ سمی است. علائم مسمومیت با دیفن باخیا شامل تحریک و تورم دهان، ترشح بیش از حد آب دهان، استفراغ و مشکل در تنفس است.

ساگو پالم ( Cycas revoluta)

نخل ساگو بومی مناطق گرمسیری ژاپن است و به شکل بونسای خود به عنوان گیاهان آپارتمانی محبوب است. مشخصه آنها تاجی از برگهای سبز ضخیم نخل است که توسط یک تنه پشمالو پشتیبانی می شود. آنها گیاهانی هستند که رشد آهسته دارند و معمولاً نسبتاً کوچک می مانند، به خصوص وقتی در داخل خانه رشد می کنند.

9 گیاه خانگی که برای سگ ها سمی هستند

نخل ساگو هم برای انسان و هم برای حیوانات بسیار سمی است و در صورت بلعیده شدن باعث نارسایی کبد و حتی مرگ می شود. علائم اولیه مسمومیت با نخل ساگو شامل استفراغ، اسهال و تشنج است. اگر سگی در خانه دارید، نخل ساگو گیاه خانگی مهمی است که باید از آن اجتناب کنید.

پیس لیلی (اسپاتی فیلوم)

این گیاهان گرمسیری که با گل‌های سفید و برگ‌های تیره و براقشان متمایز می‌شوند، گیاهان آپارتمانی فوق‌العاده‌ای را می‌سازند. هنگامی که به درستی از نیلوفرهای صلح مراقبت شود، می تواند تا دو بار در سال شکوفا شود و گل های آن چندین ماه در یک زمان باقی بمانند.

9 گیاه خانگی که برای سگ ها سمی هستند

متأسفانه، زنبق صلح هم برای سگ ها و هم برای گربه ها سمی است، به خصوص گونه «Mauna Loa». این رقم بزرگ که می تواند تا دو فوت رشد کند، باعث تحریک در اطراف ناحیه تماس شده و در صورت بلعیدن باعث استفراغ در حیوانات می شود.

آلوکازیا (Alocasia macrorrhizos)

آلوکازیا سرده ای از گیاهان چند ساله گلدار بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آسیا و استرالیا است. آلوکازیا می تواند گیاهان آپارتمانی با مزاجی باشد که به نور، آب و رطوبت کافی نیاز دارد، اما برگ های خیره کننده آنها باعث محبوبیت آنها شده است.

9 گیاه خانگی که برای سگ ها سمی هستند

متأسفانه آلوکازیا حاوی کریستال‌های اگزالات کلسیم است که آن‌ها را برای سگ‌ها، گربه‌ها و انسان‌ها سمی می‌کند و در صورت بلعیدن می‌تواند باعث تحریک دهان، سوزش لب‌ها و دهان، تورم، استفراغ و مشکل در بلع و تنفس شود.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید:آیا پوتوس برای گربه ها سمی است؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *