آموزش تمیز کردن رنگ از روی کاشی

  • توسط مریم
  • ۹ ماه پیش
  • 0
آموزش تمیز کردن رنگ از روی کاشی

آموزش تمیز کردن رنگ از روی کاشی

آموزش تمیز کردن رنگ از روی کاشی : جداکردن رنگ از روی کاشی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. در این مطلب نکات مهم دراین باره را بخوانید.

نحوه پاک کردن رنگ از روی کاشی ها با پاک کننده رنگ

تجهیزات محافظ بپوشید

عینک محافظ، دستکش لاستیکی و ماسک گرد و غبار خود را بپوشید. برخی از حلال های مورد استفاده در محصولات پاک کننده رنگ تجاری باعث تحریک یا سوختن پوست می شوند، بنابراین مهم است که تماس با آنها را محدود کنید.

منطقه را تمیز کنید

یک سطل تمیز را با محلول تمیزکننده 50-50 سرکه سفید و آب پر کنید. یک پارچه یا پارچه تمیز را در محلول خیس کنید و ناحیه را پاک کنید تا سطح آن خنثی شود.

آموزش تمیز کردن رنگ از روی کاشی

پاک کننده رنگ را در یک منطقه کوچک آزمایش کنید

قبل از اینکه پاک کننده رنگ را روی تمام سطحی که رنگ را از آن پاک می کنید بمالید، آن را در ناحیه ای نامحسوس روی کاشی آزمایش کنید.

با استفاده از یک پارچه تمیز، پاک کننده رنگ را همانطور که در بسته بندی توصیه شده است، بمالید و بگذارید برای مدت زمان توصیه شده – بین 15 دقیقه تا چند ساعت بماند.

پاک کننده رنگ را روی کاشی های رنگ شده اعمال کنید

اگر کاشی به خوبی با پاک کننده رنگ برخورد می کند، آن را روی کاشی هایی که می خواهید رنگ را از آن پاک کنید، اعمال کنید. از یک پارچه تمیز برای اعمال محصول روی کاشی ها استفاده کنید. بگذارید مدت زمان توصیه شده روی بسته بندی بماند.

خراش دادن رنگ کردن کاشی

هنگامی که رنگ پاک کن برای مدت زمان توصیه شده نشست، از یک خراش پلاستیکی برای خراش دادن رنگ شل شده از روی کاشی استفاده کنید و آن را در زاویه 45 درجه نگه دارید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که تمام رنگ از روی کاشی ها پاک شود.
منطقه را تمیز کنید
وقتی تمام رنگ از روی کاشی ها پاک شد، محل را تمیز کنید. یک سطل تمیز را با آب گرم صابون پر کنید و با استفاده از یک پارچه تمیز کاشی ها را با محلول تمیز کننده تمیز کنید.

نحوه پاک کردن رنگ از کاشی با حرارت

اگر مقدار رنگی که باید از روی کاشی‌ها پاک کنید بسیار زیاد است (برای پاک کردن آن خیلی زیاد است) اما نمی‌خواهید از مواد شیمیایی استفاده کنید، می‌توانید از سشوار یا تفنگ حرارتی برای شل کردن رنگ استفاده کنید.

دستکش، عینک و ماسک محافظ خود را بپوشید.

هر بار در یک منطقه کوچک کار کنید، کاشی ها را با سشوار یا تفنگ حرارتی در حالی که به طور مداوم ابزار را حرکت می دهید، گرم کنید تا از سوختن نقطه ای جلوگیری شود. این کار را تا زمانی ادامه دهید که رنگ شروع به بلند شدن و نرم شدن کند.
برای خراش دادن رنگ از روی کاشی از یک سوهان پلاستیکی که در زاویه 45 درجه نگه داشته شده است استفاده کنید، از یک لبه بیرونی شروع کنید و به سمت مرکز کاشی حرکت کنید.
کاشی ها را با پارچه مرطوب شده با آب پاک کنید.
مراحل بالا را تا زمانی که تمام رنگ پاک شود تکرار کنید.

آموزش تمیز کردن رنگ از روی کاشی

نحوه پاک کردن رنگ از روی کاشی با یک چاقو

اگر می خواهید از شر پاشیده شدن تصادفی رنگ روی کاشی خلاص شوید، این روش را امتحان کنید. شما باید بتوانید به آرامی قسمت های کوچک رنگ را با استفاده از یک چاقوی کاربردی از روی کاشی ها بلند کنید.

با آزمایش این روش در یک منطقه نامحسوس شروع کنید. چاقوی کاربردی را در زاویه 45 درجه نگه دارید و با حرکات کوتاه و ملایم رنگ را با دقت خراش دهید. اگر رنگ بدون تاثیر بر لعاب کاشی جدا شد، به مرحله بعد بروید. اگر آسیب قابل مشاهده ای وجود دارد، یا اگر رنگ جدا نمی شود، به جای آن از روش دیگری پیروی کنید.
به استفاده از ضربه های کوتاه و ملایم ادامه دهید تا رنگ را بتراشید تا زمانی که تمام آن پاک شود.
یک پارچه تمیز را با آب خیس کنید و کاشی ها را پاک کنید.

نحوه پاک کردن رنگ از کاشی با سرکه سفید

سرکه سفید یک اسید ملایم و ابزار تمیز کننده همه کاره است که می تواند رسوبات و کثیفی را در اکثر سطوح از بین ببرد. همچنین یک ابزار مقرون به صرفه و غیر سمی برای استفاده در مواقعی است که نیاز به پاک کردن رنگ از روی کاشی دارید. این روش برای ریختن یا چکه های کوچکتر رنگ بهترین است.

یک کاسه یا سطل بزرگ را با سرکه سفید پر کنید. یک پارچه تمیز اضافه کنید و بگذارید خیس بخورد.
پارچه خیس شده را بردارید و روی کاشی رنگ شده قرار دهید. بگذارید دو تا سه ساعت بماند.
هنگامی که رنگ نرم شد، از یک سوهان پلاستیکی برای خراش دادن رنگ با زاویه 45 درجه استفاده کنید، مراقب باشید که دوغاب خراشیده نشود. این کار را تا زمانی که تمام رنگ پاک شود تکرار کنید.
یک پارچه تمیز را با آب خیس کنید و کاشی ها را پاک کنید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: نحوه تمیز کردن رنگ خشک شده روی چوب

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *