آموزش تمیز کردن لوازم برقی کوچک آشپرخانه

آموزش تمیز کردن لوازم برقی کوچک آشپرخانه

آموزش تمیز کردن لوازم برقی کوچک آشپرخانه : ممکن است تمیز کردن لوازم برقی کوچکی که دارید کار ساده ای نباشد. ما در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه لوازم برقی خود را تمیز کنید.

قهوه ساز یا اسپرسو ساز

اولین قسمت از مطلب آموزش تمیز کردن لوازم برقی کوچک آشپرخانه به اسپرسوساز اختصاص دارد. چه از قهوه ساز قطره ای، فرنچ پرس، دستگاه اسپرسوساز یا یک قهوه ساز تک غلاف استفاده می کنید، باید به طور مرتب تمیز شود تا هم طعم خوب قهوه داشته باشد و هم برای جلوگیری از رشد باکتری ها. قهوه سازها رطوبت و گرما را با هم ترکیب می کنند و زمینه مناسبی برای رشد باکتری ها و کپک ها هستند.

برای داشتن بهترین طعم (و ایمن‌ترین) قهوه، تمام قسمت‌های جداشدنی قهوه‌ساز باید پس از هر بار استفاده از آن جدا شوند تا تفاله‌ها و روغن‌های قهوه پاک شوند. قطعات را می توان با دست با آب گرم و صابون شست و یا در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار داد. مخازن آب و سینی های چکه را خالی کنید و کمی وقت بگذارید تا قسمت بیرونی سازنده و صفحات گرم کننده را با یک پارچه مرطوب تمیز پاک کنید.

آموزش تمیز کردن لوازم برقی کوچک آشپرخانه

درب مخزن باید بین هر بار استفاده باز بماند تا منطقه کاملاً خشک شود.

مگر اینکه هر بار از آب مقطر استفاده کنید، در نهایت مواد معدنی آب لوله کشی در دستگاه جمع می شود. تمیز کردن آن‌ها ساده است. کافی است مخزن را با مقدار مساوی سرکه سفید مقطر و آب مقطر پر کنید. اجازه دهید محلول حداقل 30 دقیقه در قهوه ساز بماند – یک ساعت بهتر است – و سپس چرخه دم کردن را اجرا کنید.

بعد، دو روند کامل دم کردن را فقط با آب مقطر ساده اجرا کنید و یک قهوه ساز تمیز خواهید داشت که آماده درست کردن قهوه عالی است.

مخلوط کن، غذاساز یا آبمیوه گیری

اگر تا به حال از غذاساز استفاده کرده‌اید، همه چیز را در مورد پاشیدن مواد غذایی و مایعاتی که می‌توانند همه جا بریزند، می‌دانید، به خصوص اگر فراموش کرده باشید که از درب آن استفاده کنید. خوشبختانه تمیز کردن این وسایل آسان است زیرا می توانند بیشتر کار را انجام دهند.

آموزش تمیز کردن لوازم برقی کوچک آشپرخانه

بعد از هر بار استفاده، مخلوط کن یا فنجان آبمیوه گیری را با آب معمولی بشویید. سپس نیمی از آن را با آب گرم و یک یا دو قطره مایع ظرفشویی پر کنید. همه آن را به مدت 15 تا 30 ثانیه بچرخانید. در حالی که لیوان را در سینک خالی می کنید، محلول را روی درب آن بریزید.

در نهایت تیغه ها و قطعات درب دستگاه را جدا کنید. قبل از مونتاژ مجدد آن را به خوبی در آب داغ بشویید و اجازه دهید کاملاً در هوا خشک شود. در نهایت، دستگاه را از برق بکشید و قسمت بیرونی پایه را با یک پارچه تمیز پاک کنید. برای مکان‌هایی که بین دکمه‌ها یا دستگیره‌ها به سختی قابل دسترسی است، از یک مسواک تمیز و نرم آغشته به محلول آب گرم و یک قطره مایع ظرفشویی برای حذف ذرات استفاده کنید. با یک پارچه تمیز آغشته به آب ساده پاک کنید و اجازه دهید در هوا خشک شود.

گریل، پرس پانینی یا وافل ساز

بخشی از جذابیت وافل ساز، گریل برقی یا پرس پانینی سطح نچسب آن است. بنابراین تمیز کردن آن به درستی نه تنها از آلودگی متقابل باکتری های مواد غذایی جلوگیری می کند. اما پایان را برای سالهای آینده حفظ خواهد کرد.

آموزش تمیز کردن لوازم برقی کوچک آشپرخانه

بلافاصله پس از استفاده، دستگاه را از برق بکشید. چندین حوله کاغذی را خیس کنید و از انبرهای فلزی برای نگه داشتن آنها استفاده کنید، همانطور که گریل داغ را پاک می کنید یا فشار می دهید تا ذرات غذا شل شوند. وقتی دستگاه کاملاً خنک شد، یک فنجان آب گرم را با یک یا دو قطره مایع ظرفشویی مخلوط کنید تا یک پارچه تمیز و نرم مرطوب شود. از پارچه برای پاک کردن تمام سطح پخت و پز و هر سطح بیرونی استفاده کنید. در صورت تجمع بیش از حد چربی، از یک مسواک نرم تمیز برای وارد شدن به شکاف استفاده کنید. هرگز از پد شستشو یا ابزار تیز روی سطح نچسب استفاده نکنید. با یک پارچه دیگر آغشته به آب معمولی بشویید، سپس با یک پارچه نرم خشک کنید.

برای وافل سازها، گریل ها یا پرس هایی با صفحات قابل جابجایی و سینی های قطره چکان، در صورت توصیه سازنده، در آب داغ و صابون بشویید یا در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

مایکروویو

ساده ترین راه برای تمیز کردن داخل مایکروویو این است که اجازه دهید کار را انجام دهد. یک ظرف مخصوص مایکروویو را با حداقل یک فنجان آب پر کنید. این کار را تا زمانی که آب در حال جوشیدن باشد عمل کنید. سپس مایکروفر را خاموش کنید. درب را حداقل 15 دقیقه بسته نگه دارید. بخار ذرات غذا را شل می کند و پاک کردن آنها را آسان و بدون نیاز به تمیز کردن پاک می کند.

آموزش تمیز کردن لوازم برقی کوچک آشپرخانه

برای اتمام کار، از یک پارچه نرم آغشته به یک قسمت سرکه سفید مقطر و یک قسمت آب گرم استفاده کنید و تمام سطوح داخلی را پاک کنید. میز گردان شیشه ای را با دست بشویید یا اگر دارید در ماشین ظرفشویی قرار دهید. دسته های بیرونی و صفحه کلید را با دستمال ضدعفونی کننده پاک کنید تا باکتری ها از بین بروند.

اگر دریچه مایکروویو و هود ترکیبی روی اجاق گاز خود نصب کرده اید، فراموش نکنید که هود و فیلتر را به طور مرتب تمیز کنید تا باقی مانده های چربی پاک شود.

میکسر پایه یا قابل حمل

اگر اغلب غذا را آماده می کنید، یک همزن قابل حمل یا ایستاده تقریباً ضروری است. اگر ذرات غذا در تیغه ها یا کوبنده ها گیر کند، خطر به وجود می آید. می توانید یک کاسه را با آب گرم و یک یا دو قطره مایع ظرفشویی پر کنید و به مدت 15 ثانیه همزن را روشن کنید تا غذا شل شود. اما مطمئن ترین راه برای تمیز کردن میکسرها جدا کردن قطعات غیر الکتریکی و شستن دستی در آب گرم و صابون یا قرار دادن آنها – طبق توصیه سازنده – در ماشین ظرفشویی است.

آموزش تمیز کردن لوازم برقی کوچک آشپرخانه

در نهایت، دستگاه را از برق بکشید و بیرون را با یک پارچه آغشته به آب گرم و صابون پاک کنید. با یک پارچه آغشته به آب معمولی بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید. مسواک نرم را بگیرید تا بین هر دکمه یا شکافی که نیاز به توجه ویژه دارد قرار بگیرید. یک مکان خاص برای بررسی زباله های انباشته شده، شیارهای تهویه موتور است. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد باید شفاف باشند.

توستر آون یا توستر

خرده نان و چربی جمع شده می تواند باعث آتش سوزی شود. بنابراین مهم است که فرهای توستر را تمیز کنید و توسترها را مرتباً برش دهید.

پس از هر بار استفاده، وسایل برقی را از برق بکشید و درهای تله را باز کنید یا آن را به صورت وارونه روی سینک یا سطل زباله تکان دهید تا خرده های شل شده پاک شود. برای اجاق‌های توستر، سینی جداشدنی یا قفسه برشته‌کاری را در آب گرم و صابون بشویید، بعد از هر بار استفاده بشویید و در هوا خشک کنید.

آموزش تمیز کردن لوازم برقی کوچک آشپرخانه

حداقل هر هفته، دستگاه را از برق بکشید و از یک پارچه نرم آغشته به آب گرم و صابون استفاده کنید تا فضای داخلی و خارجی را پاک کنید و از عناصر گرمایشی جلوگیری کنید. از یک مسواک نرم تمیز برای رسیدن به شکاف های تنگ استفاده کنید. با یک پارچه آغشته به آب معمولی بشویید و اجازه دهید حداقل 10 دقیقه قبل از استفاده در هوا خشک شود.

درب بازکن برقی

بسیاری از بازکن های برقی قوطی دارای تیغه ای هستند که مکرراً محتویات قوطی را لمس می کند. آلودگی متقابل همیشه یک خطر است، بنابراین تمیز کردن پس از هر بار استفاده بهتر است. دستگاه را از برق بکشید و از یک پارچه تمیز آغشته به آب گرم و صابون برای پاک کردن تیغه و بدنه آن استفاده کنید. هرگز کل دستگاه را در آب غوطه ور نکنید.

آموزش تمیز کردن لوازم برقی کوچک آشپرخانه

هر چند ماه یکبار مکانیسم برش را بردارید و در آب گرم و صابون بشویید. از یک مسواک برای پاک کردن ذرات غذا از شکاف های تنگ استفاده کنید. قبل از مونتاژ مجدد، کاملاً بشویید و در هوا خشک کنید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: نحوه از بین بردن خراش از لوازم برقی نقره ای

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *