آموزش گام به گام پیش بند بچه گانه طرح دار

آموزش گام به گام پیش بند بچه گانه طرح دار

آموزش گام به گام پیش بند بچه گانه طرح دار : بچه ها عاشق آشفتگی هستند و در این پیش بند روشن و خندان می توانند جنبه خلاقیت خود را تا جایی که دوست دارند بیان کنند بدون اینکه بعد از آن مجبور باشید ترکیب رنگ/چسب/کیک را از لباس هایشان بشویید. این دوخت شاد نه تنها آنها را تمیز نگه می‌دارد بلکه برایشان جذابیت هم دارد.

این یک الگوی تک اندازه است که برای کودکان یک تا چهار ساله طراحی شده است اما اگر فرزندتان بزرگتر یا بلندتر است، می توانید اندازه را با تطبیق دادن الگوها تنظیم کنید، نام آنها را با استفاده از پارچه ضایعاتی روی جیب بچسبانید.

ما از یک بوم پنبه ای مستحکم برای ساختی مستحکم استفاده کرده ایم که به خوبی شسته می شود، اما می توانید آن را با پارچه روغنی تعویض کنید.

اگر از دوخت این پیشبند بچه گانه لذت می برید الگوهای دیگر ما را برای بچه ها بررسی کنید ما همه چیز را داریم، از نحوه ساخت لباس اژدها تا توپ بچه تکه تکه شده!

آموزش گام به گام پیش بند بچه گانه طرح دار

شما نیاز خواهید داشت

پارچه پنبه ای زرد، 50 سانتی متر
نوار پارچه‌ای پنبه‌ای، 150 سانتی‌متر، عرض 3 سانتی‌متر
پارچه نخی نارنجی، 1 چهارم 
پارچه های ضایعاتی در رنگ های قرمز، آبی، سبز و مشکی
نخ خیاطی زرد

الگوی پیشبند بچه گانه رایگان مرحله 1

با استفاده از الگوها، یک تکه پیش بند اصلی، یک قطعه جیب و یک تکه رو به رو را از پارچه زرد ببرید و یک جای درز 1.5 سانتی متری به اطراف اضافه کنید.

آموزش گام به گام پیش بند بچه گانه طرح دار

گام 2

پارچه پنبه ای را به سه تکه 50 سانتی متری  برش دهید تا بند گردن و دو بند را تشکیل دهید.

مرحله 3

یک لبه بلند جیب را به اندازه 1 سانتی متر به سمت پشت پارچه تا کنید دوباره به اندازه 1 سانتی متر تا کنید، فشار دهید سپس در جای خود بدوزید. با این کار دهانه بالایی جیب شما تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: 20 مدل تزیینی از کیت بافندگی چوبی

مرحله 4

لبه های جیب باقی مانده را به اندازه 1 سانتی متر روی پشت پارچه فشار دهید با استفاده از نمودار الگو به عنوان راهنما، به سمت راست قطعه اصلی پیش بند سنجاق کنید.

دور کناره ها و پایین را به اندازه 0.5 سانتی متراز لبه بدوزید و قسمت بالای جیب را باز بگذارید. اگر می خواهید جیب را به دو قسمت تقسیم کنید، یک خط عمودی اضافی به طول 7 سانتی متر از سمت راست جیب بدوزید.

آموزش گام به گام پیش بند بچه گانه طرح دار

مرحله 5

یک انتهای کوتاه را روی یک تکه پارچه پنبه ای به اندازه 1 سانتی متر تا کنید دوباره به همان سمت به اندازه 1 سانتی متر تا بزنید سپس در جای خود بدوزید. این کار را با یک تکه تار دیگر تکرار کنید.

الگو پیشبند

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت ظروف خمیری به شکل برگ انجیری

مرحله 6

لبه بلند پایین قطعه روبرو را به اندازه 1 سانتی متر به سمت پشت تا کنید فشار دهید، سپس در جای خود بدوزید.

مرحله 7

دو انتهای کوتاه بند گردن را با استفاده از نمودار الگو به عنوان راهنما به سمت راست پیش بند سنجاق کنید و لبه های خام را تراز کنید حلقه بند باید در سراسر جزئیات صورت آویزان شود.

پیشبند بچگانه

پیشبند بچگانه

بیشتر بخوانید: 21 ایده تزئینات کریسمس با بافت مکرومه

مرحله 8

برای ایجاد شکل خورشید هفت مربع 10 سانتی متری سمت راست  از پارچه نارنجی برش دهید. با پشت پارچه رو به رو، یک مربع را در امتداد عرض تا کنید و فشار دهید.

گوشه های تا شده را تا مرکز لبه بلند پایین بیاورید تا شکل مثلثی ایجاد کنید سپس دوباره فشار دهید این کار را با شش مربع باقیمانده پارچه تکرار کنید.

پیشبند بچگانه

پیشبند بچگانه

مرحله 9

همانطور که سمت راست رو به رو است، مثلث ها را در اطراف قسمت بالای پیش بند مانند شکل سنجاق کنید و لبه های را میزان کنید. با قرار دادن یک مثلث در مرکز بالا شروع کنید، سپس از هر طرف خارج شوید بند گردن را در جای خود، 0.5 سانتی متر از لبه بدوزید.

پیشبند بچگانه

مرحله 10

لبه های کوتاه  را با استفاده از نمودار الگو به عنوان راهنما به سمت راست پیش بند سنجاق کنید و لبه ها را تراز کنید.

در حالی که RS رو به رو است و مجدداً لبه های را تراز می کنید، قطعه رو به رو را به قطعه پیش بند سنجاق کنید. اطراف قسمت بیرونی را به اندازه 0.5 سانتی متر از لبه بدوزید و در حین حرکت گره ها را محکم کنید به سمت راست بچرخانید و فشار دهید.

پیشبند بچگانه

مرحله 11

برای لبه‌های پایین و کناره‌های پیش‌بند، لبه‌ها را به اندازه 1 سانتی‌متر به سمت پشت پارچه تا کنید و در جای خود فشار دهید دوباره به اندازه 1 سانتی متر تا بزنید فشار دهید سپس در جای خود بدوزید پیش بند تکمیل شده را فشار دهید تا تمام شود.

پیشبند بچگانه

پیشبند بچگانه

سخن پایانی:

امیدواریم از دوخت الگوی پیش بند بچه گانه رایگان ما لذت برده باشید برای ایده های سرگرم‌کننده‌تر آموزش دو روش ساخت قایق با چوب بستنی این مقاله را هم بخوانید و نظرات و یا پیشنهادات خودتان را برای ما به اشتراک بگذارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *