قبل از باسازی آشپزخانه چه کاری باید انجام دهیم؟

قبل از باسازی آشپزخانه چه کاری باید انجام دهیم؟

قبل از باسازی آشپزخانه چه کاری باید انجام دهیم؟ بسیاری از ما در همه جا تصویر آشپزخانه های مختلف از مدل مینیمال آشپزخانه گرفته تا دکوراسیون آشپزخانه مدرن و لوکس را دیده ایم و سعی داریم آشپزخانه منزل خود را به یکی از این مدل ها تبدیل کنیم.

اگر حالا  به نقطه ای رسیده اید که قصد دارید آشپزخانه خود را بازسازی کنید حتما به این نکات که در ادامه به شرح آنها می پردازیم توجه کنید. جزئیات یکی از مهمترین عناصر در بازسازی آشپزخانه است. پس قبل از زدن پتک به آشپزخانه اپن خود به این توصیه ها توجه کنید.

قبل از باسازی آشپزخانه چه کاری باید انجام دهیم؟

نکاتی که قبل از بازسازی آشپزخانه باید بدانید

1- آیا باید بدانید که آیا نیاز به بازسازی آشپزخانه دارید یا فقط کمی آن را مرتب کنید؟

از آنجایی که بازسازی آشپزخانه به زمان، انرژی و هزینه زیادی نیاز دارد باید مطمئن شوید که همه چیز ارزشش را دارد. اگر آشپزخانه برای نیازهای شما کار نمی کند، چه برای پخت و پز یا ذخیره سازی، ارزش بازسازی را دارد.

پاسخگویی به این نیازهای کاربردی اغلب نیاز به بازنگری کامل آشپزخانه و چیدمان آن دارد. از طرفی اگر آشپزخانه شما کاربردی است اما دکوراسیون آن شما را خوشحال نمی کند، تغییر کابینت یا جزیره آشپزخانه ممکن است پاسخگوی نیاز شما باشد.

بیشتر بخوانید: نمونه هایی از دکوراسیون آشپزخانه نقره ای

قبل از باسازی آشپزخانه چه کاری باید انجام دهیم؟

قبل از تصمیم گیری در مورد بازسازی کامل آشپزخانه، با یک طراح داخلی مشورت کنید تا بهترین ایده های حرفه ای را به شما ارائه دهد.

به نظر ما با یک پیمانکار مشورت کنید تا متوجه شوید تغییر کاربری برای شما بهتر است یا تجدید لوازم و تجهیزات مانند کابینت و ….

قبل از باسازی آشپزخانه چه کاری باید انجام دهیم؟

2- هزینه بازسازی آشپزخانه را کاملا در نظر بگیرید

هزینه بازسازی آشپزخانه به متغیرهای زیادی بستگی دارد از اندازه آشپزخانه شما گرفته تا مواد و لوازمی که باید تهیه شوند و حتی شهری که در آن زندگی می کنید.

اگر آشپزخانه شما کوچک است، مواد و لوازم با قیمت مناسب را انتخاب می کنید و بیشتر کار را انجام می دهید.

برعکس، اگر فضای شما بزرگتر است، لوازم برقی درجه یک را انتخاب کنید و برای انجام تمام کارها افراد متخصص را استخدام کنید، این هزینه بسیار مهمتر است. به همین دلیل بسیار مهم است که بودجه و هر هزینه ممکن برای بازسازی آشپزخانه را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: چند مدل دکوراسیون آشپزخانه فانتزی وینتج

قبل از باسازی آشپزخانه چه کاری باید انجام دهیم؟

قطعاً نمی خواهید در نهایت وسط یک آشپزخانه نیمه کاره بایستید و بی پول شوید. به همین دلیل مهم است که قبل از شروع کار مطمئن شوید که بودجه شما تا حد امکان کامل است و تمام هزینه ها را پوشش می دهد.

مسائلی مانند نوع کاشی، کابینت، لوله کشی و… همگی نقش مهمی در هزینه ها دارند و بودجه کامل زمانی برآورد می شود که برنامه ریزی منظم و دقیقی داشته باشید.

نکته مهم دیگر این است که بازسازی چگونه بر چیدمان خانه تاثیر می گذارد اگر دیوارها نیاز به پایین آمدن داشته باشند یا نیاز به کفپوش جدید باشد، می تواند تا حد زیادی بر هزینه و جدول زمانی کار تأثیر بگذارد.

باسازی آشپزخانه

3- در بازسازی منزل به نکات کوچک اما کاربردی توجه کنید

همانطور که هنگام بازسازی آشپزخانه خود به تصاویر آشپزخانه رویایی خود توجه می کنید مهم است که عملکرد را نیز در نظر بگیرید.

واقعاً به این فکر کنید که نیازهای خاص شما چیست چه مقدار زمانی را در آشپزخانه می گذرانید و چه سبک آشپزی را بیشتر دوست دارید و چه ویژگی هایی بهترین عملکرد را در آشپزخانه شما به ارمغان می آورد.

همه این نکات بسیار شخصی و مختص خانواده هستند و فرمول یکسانی نیستند. در اینجا مجموعه ای از بهترین نکات طراحی عملی توصیه شده برای بازسازی آشپزخانه آورده شده است:

✅ظروف و لیوان‌ها را نزدیک ماشین ظرفشویی قرار دهید.
✅سطل زباله و ماشین ظرفشویی را نزدیک سینک قرار دهید.
✅فضای کار کافی را در دو طرف محدوده قرار دهید.
✅به میزان نوردهی فضا توجه داشته‌باشید
✅از میزان فضای لازم برای ذخیره‌سازی مواد اطمینان حاصل کنید.

باسازی آشپزخانه

بیشتر بخوانید: دکوراسیون اتاق به سبک بوهو | سبک بوهو چیست؟

به خاطر داشته باشید که بازسازی کامل آشپزخانه در حالی که هنوز در خانه زندگی می کنید می تواند یک کار دلهره آور باشد. مهم است که در نظر بگیرید که آیا این “آشوب” چیزی است که شما و خانواده تان می توانید آن را مدیریت کنید یا خیر.

سخن پایانی:

اگر علاقه مند به بازسازی آشپزخانه خود هستید، اجازه ندهید این توصیه شما را بترساند. در عوض، از این نکات استفاده کنید تا بتوانید آشپزخانه خود را با دانش و کنترل هر چه بیشتر بر روی نتیجه بازسازی کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *