نحوه تمیز کردن رنگ از روی بتن

  • توسط مریم
  • ۹ ماه پیش
  • 0
نحوه تمیز کردن رنگ از روی بتن

نحوه تمیز کردن رنگ از روی بتن

نحوه تمیز کردن رنگ از روی بتن : جداکردن رنگ از روی بتن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. در این مطلب نکات مهم دراین باره را بخوانید.

نحوه حذف رنگ از بتن

حذف پاشش رنگ مرطوب

برای پاشش های کوچک، سریع واکنش نشان دهید و از یک پارچه کهنه برای پاک کردن رنگ استفاده کنید. از لبه ها شروع کنید و به سمت مرکز پاک کنید تا از لک شدن و پخش شدن رنگ جلوگیری کنید.
محلولی از یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و یک دوم گالن آب گرم را در یک سطل مخلوط کنید. از یک برس اسکراب سیمی یا سنگین آغشته به محلول استفاده کنید تا هر گونه اثری از رنگ را پاک کنید.
اگر رنگ کمی خشک شده است، یک پارچه قدیمی را با تینر رنگ خیس کنید. آن را روی اسپلتر بگذارید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند. برای پاک کردن رنگ از روی بتن، از یک برس یا برس سیمی استفاده کنید. محل را با آب بشویید.

نحوه تمیز کردن رنگ از روی بتن

پاک کردن پاشیده شدن رنگ خشک شده

برای پاشیدن رنگ‌های قدیمی‌تر و خشک‌شده، با جارو کردن بتن یا استفاده از جاروبرقی برای حذف گرد و غبار و زباله‌های سست شروع کنید.
از یک اسکرابر رنگ فلزی برای از بین بردن هرگونه پاشیده شدن پوسته یا پوسته شدن آن استفاده کنید. دوباره جارو بکشید یا جاروبرقی بکشید.
از یک برس رنگ قدیمی برای پخش کردن رنگ بر پایه روغن روی پاشش ها استفاده کنید. آن را به صورت ضخیم پخش کنید و بگذارید تا زمانی که برچسب محصول نشان داده است (این می تواند 15 دقیقه تا چند ساعت باشد) کار کند.
برای پاک کردن رنگ از یک اسکرابر رنگ فلزی، برس سیمی یا واشر فشار استفاده کنید. اگر از یک سوهان یا برس استفاده می‌کنید، محل را با یک شلنگ به خوبی بشویید.
در صورت نیاز مراحل را تکرار کنید.

نحوه تمیز کردن رنگ از روی بتن

نحوه پاک کردن رنگ از بتن

رنگ شل را خراش دهید

بعد از اینکه هر گونه مبلمان یا لوازم جانبی را از ناحیه بتن جدا کردید، از یک خراش دهنده رنگ فلزی یا برس سیمی برای پاک کردن هرگونه رنگ پوسته شده، خرد شده یا شل استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن رنگ از روی بتن

زباله های سست را حذف کنید

محل را جارو کنید یا از جاروبرقی مغازه برای حذف گرد و غبار و زباله های شل استفاده کنید. اگر سطح بتن گل آلود یا با خاک پوشیده شده است، از شیلنگ یا واشر برقی برای تمیز کردن سطح استفاده کنید. پس از خیس شدن، باید اجازه دهید بتن کاملا خشک شود (چند ساعت) قبل از حرکت به مرحله بعدی.

نحوه تمیز کردن رنگ از روی بتن

تجهیزات محافظ بپوشید

برای محافظت از خود، دستکش و محافظ چشم بپوشید. در حالی که برخی از پاک کننده های رنگ ملایم تر از بقیه هستند، اگر نگرانی دارید، از روپوش محافظ و ماسک تنفسی استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن رنگ از روی بتن

یک پاک کننده رنگ را اعمال کنید

برای رنگ های روغنی، از پاک کننده رنگ روغنی استفاده کنید. برای رنگ اکریلیک لاتکس، از یک بریبر پایه آب یا گیاهی استفاده کنید. اگر نمی دانید از چه نوع رنگی بر روی بتن استفاده شده است، برای بهترین نتیجه، لایه بردار مبتنی بر روغن را انتخاب کنید.

نحوه تمیز کردن رنگ از روی بتن

با پیروی از دستورالعمل های روی برچسب استریپر، یک لایه ضخیم را با یک برس رنگ قدیمی بمالید. اجازه دهید برای مدت زمان توصیه شده، معمولاً چند ساعت کار کند. شما باید شروع به دیدن حباب رنگ دور از سطح بتن کنید.رنگ را خراش دهید
هنگام کار در بخش ها و پوشیدن وسایل محافظ، از یک اسکرابر فلزی یا برس سیمی برای پاک کردن رنگ و پاک کننده رنگ استفاده کنید. داشتن روزنامه های قدیمی یا یک سطل برای نگه داشتن این آشفتگی مفید است.

نحوه تمیز کردن رنگ از روی بتن

بتن را بشویید

کار را با شستشوی محل با شلنگ باغبانی یا واشر فشار به پایان برسانید. پس از این مرحله، می توانید تشخیص دهید که آیا نیاز به تکرار مراحل با یک پوشش دیگر از پاک کننده رنگ دارید یا خیر.

نحوه تمیز کردن رنگ از روی بتن

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: آموزش تمیز کردن رنگ از روی کاشی

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *