نحوه تمیز کردن ماژیک دائمی از روی سطوح

نحوه تمیز کردن ماژیک دائمی از روی سطوح

نحوه تمیز کردن ماژیک دائمی از روی سطوح : تمیز کردن لکه های ماژیک دائمی میتواند بسیار چالش برانگیز باشد. اما در این مطلب ما برای شما راهکارهایی را آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

نحوه حذف ماژیک دائمی از دیوارها

برای دیوارهای رنگ شده، می توانید از چند روش برای حذف نشانگر دائمی استفاده کنید.

WD-40: یک پارچه جاذب را روی دیوار زیر لکه نشانگر نگه دارید تا قطرات آن گرفته شود و مستقیماً با WD-40 لکه را اسپری کنید. با یک دستمال تمیز و خشک لکه را پاک کنید. محلولی از مایع ظرفشویی و آب گرم را مخلوط کنید، یک پارچه میکروفیبر را در آب صابون آغشته کنید و دیوار را تمیز کنید تا باقیمانده WD-40 پاک شود.
مالش الکل: پنبه را با الکل مرطوب کنید و لکه را با توپ پاک کنید. همیشه از لبه های بیرونی به سمت مرکز کار کنید تا جوهر پخش نشود. وقتی تمام جوهر تمام شد، دیوار را با یک اسفنج آغشته به آب گرم و صابون تمیز کنید. با یک اسفنج آغشته به آب تمیز بشویید.
جوش شیرین: اگر با لکه روی کاغذ دیواری روبرو هستید، سعی کنید از جوش شیرین استفاده کنید. از سه قسمت جوش شیرین و یک قسمت آب خمیر درست کنید. خمیر را روی لکه نشانگر دائمی بمالید و به آرامی بمالید تا لکه از بین برود. کاغذ دیواری را با یک پارچه تمیز و آب ساده بشویید تا باقیمانده جوش شیرین پاک شود.جوش شیرین و پراکسید هیدروژن نیز روی دیوارهای آجری و سنگی به خوبی کار می کنند. از نصف جوش شیرین و نصف آب خمیر درست کنید. خمیر را با یک برس نرم روی لکه بمالید و به آرامی سنگ را بشویید. اجازه دهید خمیر به مدت پنج تا 10 دقیقه بماند و آجر را با یک پارچه مرطوب بشویید.

نحوه حذف نشانگر دائمی از چوب

برای حذف نشانگر دائمی از سطوح چوبی، سعی کنید از برخی از این وسایل خانگی استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن ماژیک دائمی از روی سطوح

جوش شیرین یا خمیر دندان: خمیری از جوش شیرین و چند قطره آب درست کنید یا از خمیر دندان سفید و بدون ژل استفاده کنید. خمیر یا خمیر دندان را با اسفنج روی لکه نشانگر بمالید و به آرامی به دنبال دانه های چوب بمالید. باقی مانده را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و در صورت نیاز تکرار کنید.
مالش الکل: یک گلوله پنبه را به الکل آغشته کنید و اضافی آن را فشار دهید. لکه جوهر را بمالید و بلافاصله با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید. کار را تا زمانی ادامه دهید که دیگر جوهر به پارچه منتقل نشود. احتیاط کنید، زیرا استفاده بیش از حد از الکل می تواند به لاک روی چوب آسیب برساند.

نحوه حذف ماژیک دائمی از پلاستیک

برای سطوح پلاستیکی سعی کنید از این روش ها استفاده کنید.
مالش الکل: یک گلوله پنبه ای یا حوله میکروفیبر را با الکل مرطوب کنید. علامت جوهر را مالش دهید و جوهر را با یک حوله تمیز پاک کنید. پلاستیک را در آب گرم و صابون بشویید یا با یک اسفنج مرطوب پاک کنید تا الکل از بین برود.
نشانگرهای پاک کردن خشک: روی لکه با یک نشانگر پاک کردن خشک رنگ کنید. اجازه دهید جوهر برای یک دقیقه بماند، سپس به آرامی آن را با یک حوله میکروفیبر پاک کنید. آثار باقی مانده را با مقداری الکل پاک کنید.
پراکسید هیدروژن: یک توپ پنبه ای یا حوله میکروفیبر را با پراکسید هیدروژن مرطوب کنید. علامت جوهر را مالش دهید و جوهر را با یک حوله تمیز پاک کنید. با پاشیدن مقداری جوش شیرین روی لکه برای افزودن یک ساینده ملایم، قدرت پاک کنندگی را افزایش دهید. پلاستیک را در آب گرم و صابون بشویید یا با یک اسفنج مرطوب پاک کنید تا الکل از بین برود.

نحوه تمیز کردن ماژیک دائمی از روی سطوح

نحوه حذف نشانگر دائمی از تخته سفید

اگر به طور تصادفی با استفاده از یک نشانگر دائمی روی تخته سفید نوشتید، این نکات را امتحان کنید.
مالش الکل یا پاک کننده لاک ناخن: یک گلوله پنبه ای یا حوله میکروفیبر را با الکل مالیده یا پاک کننده لاک ناخن مرطوب کنید و نشانگر دائمی را پاک کنید. اگر ناحیه لک شده بزرگ است، لاک پاک کن الکلی یا ناخن را در یک بطری اسپری قرار دهید. از بالای ناحیه شروع کنید، اسپری کنید و پاک کنید تا چکه های آن گرفته شود.
نشانگر پاک کن خشک: روی لکه جوهر دائمی به طور کامل با یک نشانگر پاک کن خشک علامت بزنید. اجازه دهید جوهر برای یک دقیقه بماند، سپس به آرامی آن را با یک حوله میکروفیبر پاک کنید. آثار باقی مانده را با مقداری الکل پاک کنید.

نحوه حذف نشانگر دائمی از فرش

مالش الکل: پنبه را با الکل مرطوب کنید و روی لکه بمالید. بلافاصله با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید. درمان لکه را تا زمانی که دیگر جوهر منتقل نشود ادامه دهید.
پاک کننده لکه فرش تجاری: با پیروی از دستورالعمل های برچسب، لکه را با یک حلال خشک شویی توصیه شده برای فرش درمان کنید. وقتی لکه از بین رفت، از یک پارچه آغشته به آب گرم و صابون برای تمیز کردن فرش استفاده کنید. با دستمال تمیز و مرطوب میکروفیبر شستشو دهید.
نحوه حذف نشانگر دائمی از روی اثاثه یا لوازم داخلی
برای پاک کردن جوهر دائمی از فرش، دستورالعمل های مشابهی را دنبال کنید. مطمئن شوید که الکل مالشی و حلال خشک شویی را روی یک نقطه مخفی تست کنید تا مطمئن شوید که رنگ های داخل اثاثه یا لوازم داخلی خونی ندارند. از اشباع بیش از حد پارچه با هر نوع حلال خودداری کنید.

نحوه حذف نشانگر دائمی از لباس

برای از بین بردن لکه های نشانگر دائمی روی لباس، سعی کنید از الکل مالشی و سفید کننده مبتنی بر اکسیژن استفاده کنید.

یک لایه ضخیم از دستمال کاغذی یا یک پارچه قدیمی زیر جوهر قرار دهید تا به بقیه لباس منتقل نشود.
یک سواب پنبه ای را به الکل آغشته کنید و آن را روی جوهر بمالید.
از قسمت بیرونی لکه به سمت مرکز کار کنید تا از پخش شدن آن جلوگیری کنید. در حین انتقال جوهر با حوله میکروفیبر لکه کنید.
اگر مقداری از رنگ باقی ماند، پودر سفید کننده اکسیژن و آب ولرم را در یک سینک یا وان بزرگ با پیروی از دستورالعمل های روی برچسب محصول مخلوط کنید تا مقدار صحیح سفید کننده به ازای هر گالن آب اضافه شود.
لباس را زیر آب بگذارید و اجازه دهید حداقل چهار ساعت خیس بخورد، بهتر است یک شبه. ناحیه لکه دار را بررسی کنید. اگر رنگ نشانگر باقی ماند، محلول تازه را مخلوط کرده و فرآیند خیساندن را تکرار کنید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: چگونه رد ماژیک را از روی لباس پاک کنیم؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *