نحوه جدا کردن چسب از روی چوب

  • توسط مریم
  • ۹ ماه پیش
  • 0
نحوه جدا کردن چسب از روی چوب

نحوه جدا کردن چسب از روی چوب

نحوه جدا کردن چسب از روی چوب : جداکردن چسب از روی چوب می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. در این مطلب نکات مهم دراین باره را بخوانید.

چگونه لکه های چسب را از چوب پاک کنیم

چسب اضافی را خراش دهید

از یک کارت اعتباری قدیمی یا یک کالای پلاستیکی مشابه با سطح سخت برای خراش دادن چسب اضافی استفاده کنید. همچنین می توانید از یک لیسه کش با تیغه تیز برای لکه های چسب بزرگتر یا چاقوی تیغ اگر چسب قبلاً خشک شده است استفاده کنید. ممکن است مجبور شوید چسب را چند لایه بتراشید، پس مراقب باشید که به لایه نهایی چسب نزدیکتر شده و به خود چوب نزدیک می شوید.

نحوه جدا کردن چسب از روی چوب

پولیش مبلمان را اعمال کنید

برای از بین بردن لکه، براق کننده مبلمان بزنید. پولیش را مستقیماً روی باقی مانده چسب اسپری کنید و به آرامی آن را با یک پارچه بمالید. ممکن است به برداشتن چسب یا چسباندن آن کمک کند و کار شما تمام خواهد شد.

نحوه جدا کردن چسب از روی چوب

چوب را پاک کنید

پس از برداشتن لکه، سطح را با یک پارچه پاک کنید.

نحوه جدا کردن چسب از روی چوب

چگونه لکه های چسب را با پاک کننده لاک ناخن پاک کنیم

اگر لاک مبلمان در از بین بردن باقی مانده ها موثر نبود، از پاک کننده ناخن بر پایه استون یا مالش الکل استفاده کنید. این ممکن است به ویژه در مورد لکه های حاصل از چسب فوق العاده مفید باشد.

یک گوش پاک کن پنبه ای را به پاک کننده ناخن آغشته کنید و به آرامی آن را روی باقی مانده ها بمالید. باقی مانده مرطوب شده را با ناخن یا چاقوی کره به آرامی خراش دهید. مراقب باشید در هنگام تراشیدن به چوب آسیب نرسانید.

نحوه از بین بردن لکه های چسب و چسب با حذف مواد معدنی

روش حذف بر پایه مواد معدنی گزینه دیگری برای خلاص شدن از بقایای چوب است. مقدار کمی روغن معدنی روی چسب ریخته شده بریزید و آن را با یک پارچه تمیز بمالید. اگر فقط مشروبات الکلی معدنی دارید، آنها را به نسبت 1 به 1 با روغن زیتون ترکیب کنید تا مخلوطی به دست آید قبل از اینکه کمی آن را روی نقطه چسب بزنید.

چگونه لکه های چسب را با سمباده پاک کنیم

اگر روش‌های فوق مؤثر نیستند، رویکرد تهاجمی‌تری را در نظر بگیرید. سنباده زدن چوب لکه دار ممکن است برای از بین بردن لکه موثر باشد.

یک کاغذ سنباده بسیار ریز به دلیل اینکه برای لمس کردن چوب استفاده می شود، کمتر به سطح چوب آسیب می رساند. با کاغذ سنباده 600 شروع کنید. باقی مانده را سنباده بزنید تا سنباده با چوب همسطح شود. اگر 600 گریت موثر نیست، به کاغذ سنباده 1200 گریت بروید که گزینه ای با دانه بندی ریزتر است. هنگامی که کاغذ سنباده لکه را از بین برد، یک روکش ساتن یا براق مات بمالید تا درخشش به چوب بازگردد.

نکات اضافی برای رسیدگی به لکه های چسب روی چوب

برای محافظت از مبلمان چوبی خود در حین تعمیر، ساخت و ساز یا کاردستی، یک لایه کاغذ محافظ بگذارید. روزنامه های قدیمی، یک پارچه قطره ای، یا پوشش پلاستیکی به طور موثر چسب و چسب را از مبلمان چوبی دور نگه می دارند.

قبل از امتحان کردن هر محصول تجاری، مخصوصاً محصولاتی که کمتر با آنها آشنا هستید، محلول را روی یک ناحیه کوچک و نامحسوس از چوب آزمایش کنید. به یاد داشته باشید که بسیاری از مبلمان و کفپوش های چوبی دارای روکش سطحی هستند، مانند لاک یا پلی اورتان، به این معنی که شما چسب را از روکش جدا می کنید، نه خود چوب را. از استفاده از محصولی که حاوی تینر رنگ به عنوان پاک کننده چسب چوب است خودداری کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *