نحوه پرورش درخت سیب لودی

  • توسط مریم
  • ۹ ماه پیش
  • 0
نحوه پرورش درخت سیب لودی

نحوه پرورش درخت سیب لودی

نحوه پرورش درخت سیب لودی : درخت سیب لودی یک نوع پرطرفدار از درخت سیب است. در این مطلب نحوه رشد این درخت را خواهید اموخت.

مراقبت از درخت سیب لودی

مانند بسیاری از درختان میوه دیگر، نهال های لودی روی پایه جوانه می زنند. هنگام کاشت، مطمئن شوید که پیوند بالای سطح خاک باقی می‌ماند و دماها خنک است اما در پیش‌بینی بلندمدت بدون یخ‌زدگی پایدار.

قبل از کاشت باید ریشه ها را در یک سطل آب خیس کنید. هنگام حفر چاله، آن را حدود دو برابر پهنای و عمق ریشه نگه دارید. سپس ادامه دهید و حفره های هوا را باز کنید و درخت را به خوبی آبیاری کنید. یک درخت لودی جوان ممکن است در چند سال اول نیاز به چیدن و شکل دهی داشته باشد.

درختان با اندازه استاندارد 6 تا 10 سال طول می کشد تا میوه بدهند. واریته نیمه کوتوله 4 تا 6 سال طول می کشد و واریته کوتوله در 3 تا 4 سال میوه می دهد. درختان سیب لودی تمایل به باروری متناوب دارند که به این معنی است که هر سال بیشترین میوه را تولید می کنند. آنها به عنوان درختان سیب بسیار پربار در نظر گرفته می شوند، بنابراین می توانید هر 2 سال یک بار انتظار برداشت فراوان داشته باشید.

نحوه پرورش درخت سیب لودی

مطمئن شوید که به مراقبت از درخت سیب خود ادامه دهید، زیرا برای نگهداری همه میوه های سنگین به درختی سالم با داربست قوی نیاز دارید.

سیب لودی در اواخر ژوئن و اوایل ژوئیه برداشت می شود، یعنی زمانی که میوه های بزرگ و زرد مایل به سبز در اوج طعم خود هستند. از آنجایی که پوست آن در سمت نازک تر است و منافذ کمی دارد، طعمی شیرین و ترش دارند.

چندین بیماری وجود دارد که می تواند درختان سیب را تحت تأثیر قرار دهد، اما خبر خوب این است که درختان سیب لودی هم مقاوم به گال و هم به سفیدک پودری در نظر گرفته می شوند.

نور

درخت سیب لودی زمانی بهترین رشد را خواهد داشت که در مکانی کاملا آفتابی کاشته شود.

خاک

هنگام کاشت درخت سیب لودی، حتماً از خاک لومی با زهکشی خوب استفاده کنید. مانند اکثر درختان سیب، pH خاک باید بین ۶ تا ۷ باشد.

اب

درخت سیب لودی باید به طور منظم آبیاری شود، به خصوص در سه سال اول پس از کاشت.

دما و رطوبت

درخت سیب لودی از نظر سرما مقاوم است، اما همیشه در تابستان میوه می دهد.

نحوه پرورش درخت سیب لودی

کود

سیب های اولیه برای درخت لودی به کود کم نیتروژن نیاز دارند. فرآیند کود دهی می تواند دو سال پس از کاشت آغاز شود.

کود را به طور مساوی در خاک اطراف پایه تا حدود 2 فوت بریزید و مطمئن شوید که آن را حدود 6 اینچ از تنه دور نگه دارید.

این فرآیند را می توان پس از سه ماه تکرار کرد و پس از رسیدن به سن دو سالگی درخت باید در یک دایره سه فوتی در اطراف درخت اعمال شود.

انواع درخت سیب

برخی دیگر از انواع محبوب درخت سیب عبارتند از:

گلدن دلیشز
کورتلند
طلای زنجبیل
آزادی
پائولارد
ننه اسمیت
جاسوس شمالی
رم
برداشت زود هنگام سیب
هارالرد
کارناوال
آزادی
فانوس دریایی
شرکت، پروژه
هارالرد
ماکون
کورتلند
گالا
ترد عسل
قرمز

هرس

شما می خواهید اکثر درختان سیب را در اواخر زمستان یا اوایل بهار هرس کنید، به طوری که بریدگی ها در برابر سردترین دمای زمستان بدون محافظت باقی نمانند.

هرس برای درختان سیب مهم است زیرا به ایجاد یک ساختار اساسی برای درخت و همچنین یک داربست محکم برای تحمل وزن میوه های سنگین کمک می کند. به طور کلی، درختان سیب هرس شده نیز تمایل به تولید میوه بیشتری دارند.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: آیا میدانید کود مناسب برای درخت نارنگی چیست؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *