چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها

چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها

چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها : در فصل زمستان بسیار مهم است که کمد کاپشن ها و کمد ها را تمیز کنید. در این مطلب نکات مهم را ببینید.

کمد را خالی کنید

همه چیز را از کمد بیرون بیاورید. تنها راهی که می توانید آنچه را که در آن وجود دارد ارزیابی کنید، این است که همه چیز را پخش کنید.

چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها

جاروبرقی بکشید و گرد و غبار را از بین ببرید

حالا که کمد خالی است، با جاروبرقی یا تمیز کردن زمین و گردگیری قفسه ها و میله آویز، آن را به خوبی تمیز کنید. تمیز کردن کامل به حذف تخم حشرات، لاروها و مدفوع کمک می کند.

چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها

محتویات کمد را مرتب کنید

در حالی که محتویات کمد روی زمین پخش شده است، شروع کنید به دسته بندی آن به چهار دسته:

به نقطه دیگری برگردید
اهدا کنید
دور انداختن
جایگزینی

چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها

اقلام را به محل مناسب خود برگردانید

این شمع برای همه چیزهایی است که در کمد گیر کرده اند و نباید آنجا باشند. این مکان برای تجهیزات ورزشی، اسباب‌بازی‌ها یا بیل‌های برفی مناسب نیست، مگر اینکه فضای ذخیره‌سازی کت بسیار بزرگی داشته باشید.

چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها

اهدا کنید

کت‌ها، چکمه‌ها، روسری‌ها، دستکش‌ها و کلاه‌هایی را که دیگر مناسب نیستند یا پوشیده می‌شوند، مرتب کنید. آنها را بشویید یا خشک کنید و به یک موسسه خیریه محلی اهدا کنید. مطمئن شوید که آنها را ظرف یک هفته به موسسه خیریه ببرید تا دوباره در کمد قرار نگیرند.

چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها

دور انداختن

چترهای شکسته و چکمه ها یا کفش های بد پوشیده را دور بیندازید. بازیافت کالاهای کاغذی و هر چیزی که شرکت مدیریت پسماند محلی شما می تواند جای دهد.

چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها

فقط موارد مناسب را نگه دارید

اقلام مناسب برای کمد کت، البته، کت و کت، لوازم جانبی لباس های بیرونی، چتر، چکمه، و لوازم سگ گردانی هستند.

در صورت امکان، فقط اقلام فصلی مناسب را ذخیره کنید. کت ها را بر اساس طول مرتب کنید تا بیشترین فضای دیوار را برای قفسه ها یا سطل های ذخیره سازی فراهم کنید.

از قانون 80/20 پیروی کنید. فضای ذخیره سازی نباید بیش از 80 درصد پر باشد. 20 درصد باقیمانده برای کت های مهمان و اتاق تنفس است تا کت ها بیش از حد چروک نشوند. یک جعبه کمک مالی را در دسترس داشته باشید و با ورود اقلام جدید، می توان یک مورد قدیمی تر را برای اهدا در جعبه قرار داد.

چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها

ایده ها و نکات سازماندهی کمد کت

از آویزهای راست استفاده کنید

روی چند چوب لباسی محکم برای کت های سنگین سرمایه گذاری کنید. این کار از افتادن آنها روی زمین جلوگیری می کند. رخت آویز چوبی چوبی برای وسایل پشمی انتخابی عالی است.

چند عدد رخت آویز برای دامن قرار دهید. گیره ها برای نگه داشتن دستکش یا روسری عالی هستند.

چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها

از فضای درب استفاده کنید

فضای داخلی درب کمد مکان مناسبی برای آویزان کردن وسایل سبک وزن است.

برای نگهداری وسایل کوچک یک کیسه عمودی برای نگهداری کفش اضافه کنید. حتی می توانید هر جیب را برچسب بزنید تا به بچه ها کمک کنید دستکش و کلاه خود را پیدا کنند.
قلاب هایی برای کلاه، کیف، کوله پشتی و افسار سگ نصب کنید.
سبدهای سیمی باریک یا نگهدارنده فایل های آویزان را برای پست یا اقلام کوچک اضافه کنید.
حوله یا میله های پرده را با حلقه های گیره پرده دوش برای کلاه و روسری نصب کنید.

چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها

ایده های خلاقانه برای طبقه کمد

هنگامی که طول کت خود را دانستید، فضای کف را ارزیابی کنید. ممکن است بتوانید قفسه بندی را در تمام عرض کمد نصب کنید یا یک مجموعه سفارشی کوتاه تر از قفسه ها را اضافه کنید.

از قفسه ها برای نگهداری کفش و چکمه استفاده کنید، این قفسه را می توان به عنوان قفسه باز گذاشت یا سبدهایی اضافه کرد تا شلوغی را پنهان کند.

چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها

قفسه بالایی را سازماندهی کنید

تقریباً تمام کمدهای کت حداقل یک قفسه بالایی دارند. این مکان مناسب برای سبدها یا وان های پلاستیکی است – فراموش نکنید که برچسب ها را برای ذخیره سازی اضافی اضافه کنید.

در کمد به بالا نگاه کن ممکن است فضایی برای اضافه کردن یک قفسه کمد کت دیگر در بالای قفسه ای که قبلاً در جای خود است وجود داشته باشد. مطمئن شوید که فضایی برای دسترسی به آن وجود دارد که راهی عالی برای افزودن مقداری فضای ذخیره‌سازی اضافی برای اقلام فصلی است.

چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها

فضای دیوار را فراموش نکنید

اگر کت های زیادی ندارید، ممکن است متوجه شوید که کمد فقط با یک قسمت آویزان کوچک و بقیه فضای دیوار به قفسه ها بهتر عمل می کند. نصب قفسه سیمی ساده و بسیار کاربردی است.

حتی ممکن است متوجه شوید که بین در و کت ها فضایی برای چند قلاب برای نگه داشتن چتر یا بند سگ وجود دارد.

چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها

ذخیره سازی داخلی را نصب کنید

راه حل های ذخیره سازی دائمی را می توان برای به حداکثر رساندن فضا در یک کمد کوچک استفاده کرد. نصب یک سیستم ذخیره سازی داخلی که قفسه های بالایی و میله لباس را ارائه می دهد را در نظر بگیرید. کت ها و ژاکت ها را می توان روی میله آویزان کرد، در حالی که لوازم جانبی پر استفاده شما را می توان در قفسه های بالایی ذخیره کرد تا برای استفاده روزانه به راحتی قابل مشاهده باشند.

سیستمی را انتخاب کنید که شامل قفسه ها و کشوهایی در زیر میله لباس باشد. در اینجا می توانید کلاه، دستکش و روسری را در کشوها نگهداری کنید و کفش های اضافی را در قفسه ها مرتب کنید.

از کیف های پوشاک استفاده کنید

دومین نکته از چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها کیف های لباس است. زمانی که کت‌های شما به فصل نمی‌رسند، با قرار دادن آن‌ها در کیسه‌های لباس که قابلیت آب‌بندی با خلاء را دارند، فضای بیشتری در کمد کت خود ایجاد می‌کنید. این وسایل را در ماه‌های گرم سال که از آنها استفاده نمی‌کنید، در گوشه‌های پشت کمد قرار دهید.

کیسه های پوشاک استاندارد بدون آب بندی خلاء نیز یک راه عالی برای محافظت از کت های ظریف یا با ارزش در برابر آسیب در طول سال هستند (مخصوصاً وقتی صحبت از خز یا خز مصنوعی باشد).

دو برابر شدن فضا

یک ایده سازماندهی ساده و مقرون به صرفه برای کمدهای کت کوچک اضافه کردن یک میله لباس دوم در زیر میله بالایی است. این برای به حداکثر رساندن فضای آویزان برای کت ها، ژاکت های سبک، ژاکت ها و موارد دیگر عالی عمل می کند.

اگر نیاز به حفظ فضای روی زمین دارید، می توانید میله لباس فعلی خود را در کمد بالاتر ببرید. این به شما امکان می دهد دو سطح کت را با فضای ذخیره سازی اضافی زیر آنها آویزان کنید.

سبدها را از میله های لباس آویزان کنید

اگر کت های کافی برای پرکردن کل کمد ندارید، می توانید از سبدهای آویزان روی میله لباس خود بهره مند شوید. از قلاب های دوش ساده متصل به دسته سبد برای گزینه ای آسان و قابل جابجایی استفاده کنید.

در اینجا می توانید لوازم جانبی کوچک یا حتی چیزهای متفرقه مانند ابزار، چراغ قوه و سایر اقلام روزانه را ذخیره کنید. افزودن یک سبد مخصوص پست می‌تواند اوراق مهم را مرتب نگه دارد بدون اینکه فضاهای زندگی خانه شما را به هم ریخته باشد.

Clear Bins را برای موارد کم استفاده خود انتخاب کنید

برخی از اقلام موجود در کمد کت شما همیشه بیشتر از موارد دیگر مورد استفاده روزانه قرار می گیرند. به جای اینکه وسایلی که کمتر از آنها استفاده می کنید را برای دسترسی آسان دور نگه دارید، به سادگی آنها را در سطل های شفاف روی زمین یا قفسه ها نگهداری کنید.

سطل‌های ذخیره‌سازی پاک، دیدن همه چیز در داخل بدون بیرون آوردن وسایل را بسیار آسان می‌کند. چند سطل کوچک در قفسه بالایی که بر اساس نوع سازماندهی شده اند انتخاب کنید، یا از یک سطل بزرگ در پایین کمد خود استفاده کنید تا اقلامی را که اغلب به آنها نیاز ندارید با هم درگیر کنید.

صرفه جویی در فضا در کمدهای عمیق

همه کمدهای کت با هم برابر نیستند و معمولا این فضا چیدمان نامناسبی دارد. اگر کمد کت شما کوچک و عمیق است، میل لباس را از جلو به عقب به جای این که از پهلو به پهلو حرکت دهید فکر کنید. این کار در کمدهای عمیق با فضای کافی برای راه رفتن در یک طرف بهترین کار است.

اگر کمد شما به اندازه کافی گشاد نیست که لباس ها را از جلو به عقب در خود جای دهد، می توانید میله لباس را به پشت اتاق ببرید و آن را در جهت فعلی خود از این طرف به سمت دیگر بگذارید. برای نگهداری لوازم جانبی و سایر اقلام کوچک، تکه های کوچک آویزان را به یک دیوار کناری قبل از میله لباس اضافه کنید.

لوازم جانبی فصلی را در پشت نگهداری کنید

روسری‌های بزرگ و کلاه‌های خارج از فصل نیازی به این ندارند که در تمام طول سال از ویژگی‌های اصلی کمد کت شما استفاده کنند. در حالی که ممکن است از قبل قلاب هایی در پشت در یا دیوارهای جانبی داشته باشید، می توانید قلاب هایی را روی دیوار پشت کمد خود نیز نصب کنید.

در اینجا می‌توانید لباس‌های فصلی مانند روسری و کلاه را در هوای گرم نگهداری کنید. در زمستان، این فضا می‌تواند لباس‌های شنا و کلاه‌های تابستانی مورد علاقه‌تان را برای ذخیره‌سازی در تمام طول سال نگه دارد.

سازماندهی بر اساس منطقه

با تنوع زیاد اقلام داخل کمد کت خود، همیشه نمی توانید هر کوبی یا سبد را بر حسب نوع سازماندهی کنید. با این حال، هنوز هم می توانید کل کمد را با مناطق تنظیم کنید.

کت ها و ژاکت های سنگین را در یک طرف میله لباس خود نگه دارید، سپس طرف دیگر را برای پلیورها و ژاکت های سبک تر یا پارچه های فلانل نگه دارید. با قرار دادن کفش ها در کنار هم و همچنین اختصاص مکان های خاص برای لوازم جانبی و اقلام متفرقه، مناطق دیگر را از هم جدا کنید.

کوبی ها را زیر کت های خود اضافه کنید

کمد کت شما ممکن است فضای زیادی برای آویزان کردن لباس داشته باشد – به خصوص اگر کت های زیادی ندارید. به جای تمرکز روی لباس های بیرونی، به زمین نگاه کنید. در اینجا، می‌توانید برای دسترسی آسان، کوبی‌ها (چه داخلی یا خریداری شده در فروشگاه) را به اقلام جداگانه اضافه کنید.

اگر به فضای ذخیره‌سازی کفش نیاز دارید، کوبی‌هایی با محفظه‌های کوچک انتخاب کنید، یا انواع کوچک و بزرگ را انتخاب کنید تا جا برای سبدها و لوازم جانبی کوچک‌تر باز شود.

لوازم جانبی هر یک از اعضای خانواده را جدا کنید

به خصوص در خانه هایی که چند فرزند دارند، جلوگیری از مخلوط شدن لوازم جانبی و وسایل کوچکتر ممکن است دشوار باشد. خوشبختانه، یک راه آسان برای نگهداری آنها در کمد کتتان وجود دارد.

سبدهای ذخیره سازی آویزان پشت در را با یک سبد برای هر یک از اعضای خانواده اضافه کنید. سبدهای نگهداری حمام یا سبدهای مجله را برای گزینه ای باریک انتخاب کنید که فضای زیادی برای لباس در داخل کمد باقی می گذارد.
دستکش ها را از گیره های لباس آویزان کنید
دستکش ها اغلب در معرض آب و هوای زمستانی قرار می گیرند، و در واقع، زمانی که به داخل برمی گردیم و آنها را بیرون می آوریم، همیشه کاملاً خشک نیستند. به جای اینکه دستکش های پرکاربرد خود را در داخل کشو یا کشو قرار دهید، می توانید آنها را بدون اشغال فضای زیادی جدا کنید.

میله های نازک یا سیم بند رخت عمودی را در کمد کت خود، چه در گوشه داخلی یا پشت در، اضافه کنید. در اینجا، می‌توانید گیره‌های لباس را اضافه کنید تا جفت دستکش‌ها را به هم بچسبانید، در حالی که اجازه دهید در هوا خشک شوند. امتیاز: این همچنین تضمین می کند که دو دستکش از یک جفت همیشه در کنار هم بمانند تا در صبح های سرد به راحتی به راحتی بچسبند.

میله لباس خود را بردارید

آخرین نکته از چند نکته برای تمیز کردن کمد لباس ها مربوط به میل لباس هاست. اگر تعداد زیادی کت دارید، ممکن است بدون میله لباس به آنها دسترسی پیدا کنید. میله را با قلاب های چند لایه ای که هر طرف و پشت کمد خود را پوشانده اند جایگزین کنید تا به سرعت آنها را آویزان کنید و آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.

مجبور نیستید با چوب لباسی ها یا کت های هل دهنده به جلو و عقب دست و پنجه نرم کنید تا آنها را داخل آن قرار دهید – بعلاوه، اگر قلابی باقی مانده است، می توان آنها را در گوشه های جلویی برای روسری و لوازم جانبی نصب کرد.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: علت کپک زدن کمد دیواری و راه حلی برای کپک نزدن

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *