چگونه اجاق گاز صفحه ای را تمیز کنیم؟

چگونه اجاق گاز صفحه ای را تمیز کنیم؟

چگونه اجاق گاز صفحه ای را تمیز کنیم؟ : تمیز کردن اجاق گاز صفحه ای می تواند بسیار چالش برانگیز باشد اگر نکات و ترفندهایش را ندانید. در این مطلب نکات مهمی را خواهید آموخت.

نحوه تمیز کردن اجاق گاز با جوش شیرین و سرکه

اجازه دهید تا اجاق گاز کاملا خنک شود

اگرچه انتقال حرارت بلافاصله متوقف می شود، اما می تواند گرمای باقیمانده از قابلمه ها و تابه ها وجود داشته باشد. تا زمانی که اجاق گاز خنک نشده تمیز نکنید.

یک محلول تمیز کننده ایجاد کنید

1 فنجان آب داغ، 1 فنجان سرکه سفید مقطر و 1/2 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی حاوی مواد چربی برش را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. تکان دهید تا خوب مخلوط شوند.

می توانید آب لیموی بطری شده یا صاف شده را جایگزین سرکه سفید مقطر کنید.

اجاق گاز را اسپری کنید و صبر کنید

سطح اجاق گاز خنک را به مقدار زیاد با مخلوط سرکه اسپری کنید. اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه روی اجاق گاز بماند. با یک اسفنج مرطوب غیر ساینده که در دایره های کوچک کار می کنید، چربی و کثیفی را پاک کنید.

چگونه اجاق گاز صفحه ای را تمیز کنیم؟

اسفنج را اغلب با آب معمولی بشویید و صفحه را با یک پارچه میکروفیبر بدون پرز خشک کنید تا براق شود.

با غذای گیر کرده مقابله کنید

روی اجاق گاز را با محلول سرکه اسپری کنید. غذای سوخته یا چسبیده را با یک لایه آزاد جوش شیرین بپاشید. بگذارید حداقل 15 دقیقه بماند تا غذا نرم شود.

از یک سوهان پلاستیکی برای شل کردن غذا استفاده کنید. آشفتگی را با یک اسفنج مرطوب غیر ساینده پاک کنید و صفحه آشپزخانه را با یک حوله میکروفیبر خشک کنید.

برای تمیز کردن اجاق از چه چیزهایی نباید استفاده کرد

تقریباً مهم‌تر از چیزی که برای تمیز کردن اجاق القایی استفاده شود، این است که از چه چیزی استفاده نکنید. این محصولات خشن تر هستند و می توانند باعث ایجاد خراش هایی شوند که قابل برداشتن نیستند و ممکن است برای همیشه به صفحه آشپزخانه آسیب بزنند.

سیم ظرفشویی
اسفنج‌ها و برس‌های ساینده مخصوصاً آنهایی که دارای موهای فلزی هستند
پودرهای تمیز کننده خشن
سفید کننده کلر
آمونیاک
زنگ زدا

چگونه اجاق گاز صفحه ای را تمیز کنیم؟

نکاتی برای تمیز نگه داشتن اجاق شما برای مدت طولانی تری

بعد از هر بار استفاده، اجاق گاز را تمیز کنید.
اگر در یک منطقه آب سخت زندگی می کنید، از سرکه سفید مقطر ساده استفاده کنید تا لکه های سفید یا لکه های آب سخت را از روی اجاق گاز پاک کنید. یک پارچه میکروفیبر را با سرکه مرطوب کنید. پارچه را روی لکه ها قرار دهید و بگذارید پنج دقیقه بماند و سپس لکه ها را بمالید. پارچه را خوب بشویید تا سرکه گرفته شود و سطح اجاق گاز را پاک کنید. با یک پارچه میکروفیبر تمیز خشک کنید.
هنگام دست زدن به ظروف آشپزی مراقب باشید تا از خراشیدگی جلوگیری کنید. سعی کنید قابلمه ها و ماهیتابه ها را روی اجاق گاز نکشید. آنها را بلند کرده و به جای آن قرار دهید.
برای جلوگیری از سوختن مواد غذایی، قبل از قرار دادن آنها روی اجاق گاز، مطمئن شوید که کف قابلمه ها و ماهیتابه ها کاملاً تمیز هستند.
هنگام تمیز کردن اجاق گاز القایی هرگز از پاک کننده ها یا ابزارهای ساینده یا خشن استفاده نکنید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: چگونه سرشعله های اجاق گاز را تمیز کنیم؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *