چگونه دودکش را به درستی تمیز کنم؟

چگونه دودکش را به درستی تمیز کنم؟

چگونه دودکش را به درستی تمیز کنم؟ : آیا تابحال به این فکر کرده اید که باید دودکش ها را هم تمیز کنید؟ در این مطلب نحوه تمیز کردن دودکش ها را خواهید دید.

چگونه دودکش خود را تمیز کنیم؟

شومینه را ببندید

دمپر شومینه را کاملا باز کنید.

چگونه دودکش را به درستی تمیز کنم؟

یک بخش از ورق پلاستیکی به ابعاد حدود 6 فوت طول و 4 فوت عرض را برش دهید و آن را با نوار چسب یا نوار چسب بر روی کف جلوی شومینه بچسبانید.

یک تکه دیگر از ورق پلاستیک را طوری ببرید که حداقل 12 اینچ بلندتر و پهن تر از دهانه شومینه باشد. آن را روی شومینه بچسبانید تا در برابر زباله ها ببندید.

بالا رفتن از پشت بام

نردبان الحاقی را در مقابل خانه قرار دهید تا بتوانید به پشت بام دسترسی پیدا کنید. ابزار تمیز کردن دودکش را به بالای پشت بام ببرید. همچنین باید مته شارژی و ماسک گرد و غبار همراه داشته باشید.

چگونه دودکش را به درستی تمیز کنم؟

درپوش دودکش را بردارید

برای دسترسی به دودکش، درپوش های دودکش را با باز کردن پیچ های روی درپوش ها با مته شارژی خود بردارید. کلاهک ها را به خوبی دور از خود قرار دهید تا از روی آن ها لگد نزنید یا به طور تصادفی آنها را از پشت بام پرتاب نکنید.

چگونه دودکش را به درستی تمیز کنم؟

برس تمیز کننده دودکش را آماده کنید

برس دودکش را به اولین میله اکستنشن وصل کنید. میله های اضافی را در نزدیکی خود نگه دارید زیرا باید آنها را به میله اول اضافه کنید.

چگونه دودکش را به درستی تمیز کنم؟

دودکش را تمیز کنید

در این زمان تنها یک میله را روی برس نگه دارید، دودکش را با شروع از بالا و به آرامی به سمت پایین حرکت دهید. اسکراب کنید تا به انتهای میله اول برسید.

میله بعدی خود را بردارید و آن را به پشت میله اول پیچ کنید. شستشو را به سمت پایین ادامه دهید، میله های بیشتری اضافه کنید، تا زمانی که نتوانید جلوتر بروید.

در نهایت، به قفسه دود خواهید رسید، که معمولاً یک نقطه توقف برای اکثر عملیات دودکش‌شوی خودتان است.

چگونه دودکش را به درستی تمیز کنم؟

همانطور که برس را در می آورید، اسکراب کنید

برس را با یک حرکت بردارید. در عوض، از این فرصت استفاده کنید و در حالی که مجموعه میله را به سمت بالا می کشید، به آرامی بالا و پایین بکشید. وقتی به نقطه اتصال رسیدید، یک میله را بردارید و کنار بگذارید.

چگونه دودکش را به درستی تمیز کنم؟

بازرسی با چراغ قوه

قبل از تعویض درپوش دودکش، با چراغ قوه به داخل دودکش نگاه کنید تا ببینید آیا نقاطی وجود دارد که از دست داده اید. مسواک زدن را تکرار کنید تا جایی که چراغ قوه چیز زیادی باقی نماند.

چگونه دودکش را به درستی تمیز کنم؟

پایان عملیات سقف

قسمت پشت بام این پروژه تقریباً تمام شده است. درپوش های دودکش را تعویض کنید.

ابزارهایتان را جمع کنید و به دستیارتان بدهید. از پشت بام خارج شوید و نردبان را بردارید.

طبقه پایین را تمیز کنید

در شومینه، حدود 10 دقیقه صبر کنید تا گرد و غبار و زباله ها بنشینند.

پلاستیکی را که دهانه جعبه آتش‌نشانی را می‌پوشاند، به دقت جدا کنید و آن را به سمت بالا بکشید تا گرد و غباری که به داخل آن چسبیده است را بپوشانید. پلاستیک را دور بریزید.

قسمت های قابل مشاهده ای را که می توانید با برس تمیزکننده دودکش کوچکتر به آنها دسترسی پیدا کنید، تمیز کنید. تمام زباله ها را با جاروبرقی مغازه بمکید.

همه ابزارها را بردارید، سپس پلاستیک کف را بشویید تا تمام زباله های افتاده را در برگیرد. پلاستیک را دور بریزید.

چگونه دودکش را به درستی تمیز کنم؟

کرئوزوت را به درستی از بین ببرید

بسته به مقررات محلی در منطقه شما، ممکن است بتوانید رسوبات کرئوزوت شنی (مرحله اول) را در یک کیسه زباله از طریق روش جمع آوری زباله معمولی خود دفع کنید. اما همیشه با شهرداری محلی یا مرکز دفع زباله خود مشورت کنید تا ببینید آیا دستورالعمل یا دستورالعمل خاصی برای دفع کرئوزوتی که از دودکش تمیز کرده اید وجود دارد یا خیر.

چگونه دودکش را به درستی تمیز کنم؟

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: چگونه پنل های خورشیدی را تمیز کنیم؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *