چگونه صندلی چرمی ماشین را تمیز کنیم؟

چگونه صندلی چرمی ماشین را تمیز کنیم؟

چگونه صندلی چرمی ماشین را تمیز کنیم؟ : اگر روکش های صندلی ماشین شما چرمی است باید بدانید که تمیز کردن آن با ما بقی صندلی ها متفاوت است . این مطلب برای شماست تا نکات مهم را بدانید.

نحوه تمیز کردن صندلی های چرمی

صندلی های خود را جاروبرقی بکشید

چرم سطح بسیار خوبی را ارائه می دهد که اجازه نمی دهد مایعات به سرعت به داخل کوسن ها جذب شوند؛ با این حال، گرد و غبار و کثیفی را می توان به دانه های چرم مالیده و باعث ساییدگی و آسیب به سطح شود.

چگونه صندلی چرمی ماشین را تمیز کنیم؟

قبل از اینکه پاک کننده چرم را بیرون بیاورید، یک جاروبرقی دستی بردارید، از برس گرد و غبار روی جاروبرقی معمولی خود استفاده کنید زیرا موهای نرم آن چرم را خراش نمی دهد یا خراش نمی دهد.

کف بر روی پاک کننده چرم

مهم است که محصولات تمیز کننده خود را در یک مکان کوچک و مخفی آزمایش کنید. هرگز نمی دانید مواد چگونه به یکدیگر واکنش نشان می دهند.”

پاک کننده را روی یک نقطه نامحسوس تست کنید.

آن را طبق دستورالعمل سازنده در حالی که محلول را در حد متعادل استفاده می کنید، روی صندلی های خودرو بمالید.

چگونه صندلی چرمی ماشین را تمیز کنیم؟

یک جایگزین پاک کننده چرم را امتحان کنید

اگر پاک کننده چرم ندارید، جایگزینی خانگی از سرکه سفید و آب را امتحان کنید. او همچنین یک حلال مبتنی بر مرکبات یا صابون مرطوب کننده با مقداری آب گرم را پیشنهاد می کند. مرطوب کننده از خشک شدن چرم جلوگیری می کند.

چگونه صندلی چرمی ماشین را تمیز کنیم؟

با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید

پاک کننده ها را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب و نه خیس پاک کنید. آب زیاد می تواند چرم را لکه دار کند.
هر گونه رطوبت اضافی را با یک پارچه میکروفیبر دوم خشک کنید.

چگونه صندلی چرمی ماشین را تمیز کنیم؟

چرم را حالت دهی کنید

از یک نرم کننده چرمی برای محافظت از صندلی های چرمی ماشین خود در برابر لکه ها و آسیب های بعدی استفاده کنید. وارلا می‌گوید یک نرم‌کننده چرمی که در فروشگاه خریداری می‌شود معجزه می‌کند.

چگونه صندلی چرمی ماشین را تمیز کنیم؟

نرم کننده را با یک پارچه میکروفیبر تمیز کنید.

بگذارید 10 دقیقه بماند.
از یک حوله میکروفایبر تمیز و متفاوت برای لکه کردن سطح و حذف هرگونه محصول اضافی استفاده کنید.

چگونه صندلی چرمی ماشین را تمیز کنیم؟

اجازه دهید در هوا خشک شود

قبل از رفتن به یک سفر جاده ای طولانی، صندلی های ماشین خود را تمیز نکنید. به گفته وارلا، “شما باید اجازه دهید ماشین شما حداقل یک ساعت در هوا خشک شود، اما سه تا چهار ساعت ایده آل خواهد بود.”

سایر روش های تمیز کردن

صابون کاستیل: صابون کاستیل یک محلول پاک کننده ایمن و طبیعی برای چرم است. صابون کاستیل ملایم است و pH آن بین 8 تا 9 شبیه جوش شیرین است. از مخلوط 1 قاشق غذاخوری صابون خالص کاستیل (به شکل مایع) با 1 فنجان آب گرم استفاده کنید. یک پارچه تمیز را مرطوب کرده و به آرامی روی چرم بمالید. اضافی را پاک کنید و اجازه دهید در هوا خشک شود.
سرکه و آب: می توانید مبلمان چرمی خود را با استفاده از یک محلول تمیزکننده ساده از یک قسمت سرکه به یک قسمت آب تمیز کنید. برای استفاده از محلول از یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید. چرم را با حرکات دایره ای مالش دهید تا کثیفی از روی الیاف طبیعی پاک شود.
صابون زین: صابون زین مخلوطی از صابون، روغن و موم است که معمولاً برای تمیز کردن و حالت دادن به زین اسب و محصولات چرمی استفاده می شود. به شکل جامد، خمیری و اسپری موجود است. آن را با یک پارچه نرم با حرکات دایره ای بمالید تا زمانی که مالش داده شود. صابون اضافی را بردارید. اجازه دهید حداقل 3 ساعت خشک شود.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: آموزش کامل نظافت کفپوش خودرو

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *