چگونه لباس های تابستانه را جمع کنیم؟

چگونه لباس های تابستانه را جمع کنیم؟

چگونه لباس های تابستانه را جمع کنیم؟ : اگر مشغول اسباب کشی هستید این مطلب می تواند برای شما بسیار مفید باشد. بیاموزید چگونه لباس های تابستانه را جمع کنید.

مرتب کردن لباس های تابستانی

با دسته بندی لباس های تابستانی به دسته ها و قرار دادن آنها در انبوه شروع کنید. توده‌های شما را می‌توان به «نگه‌داری»، «اصلاح»، «اهدا» و «پرتاب کردن» تقسیم کرد. گاهی اوقات تشخیص اینکه چه چیزی در کدام انبوه قرار می گیرد دشوار است. صادق باشید – اگر در فصل گذشته لباس یا اکسسوری را نپوشیدید، چرا تابستان آینده آن را می پوشید؟ از خود بپرسید که آیا حاضرید زمان و هزینه خود را صرف تعمیر یک کالای تابستانی کنید که پاره شده یا غیر قابل پوشیدن است.

لباس تابستانی را تمیز کنید

برای لباس‌هایی که می‌خواهید تا سال آینده نگه دارید، هر قطعه را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمیز و فاقد لکه‌های معمول تابستانی مانند علف یا گرده گل است. تمام لباس ها باید قبل از نگهداری شسته یا خشک شوند. ممکن است لکه های کوچکی وجود داشته باشد که قابل رویت نباشند اما پس از یک زمستان در انبار پاک کردن آنها دشوار باشد. لکه‌ها همچنین ممکن است حشرات را جذب کنند که می‌توانند لباس‌های شما را بخورند و خراب کنند.1 در اینجا روش‌های صحیح تمیز کردن و رسیدگی به پارچه‌های معمولی هوای گرم آورده شده است.

چگونه لباس های تابستانه را جمع کنیم؟

پنبه

پنبه نرم، نازک و قابل تنفس است، به این معنی که گرما به راحتی از بدن شما خارج می شود تا خنک تر بمانید. پنبه به راحتی چروک می شود، در حالی که مخلوط پنبه-پلی استر بسیار کمتر چین و چروک می شود. پنبه همچنین در زیر بغل و یقه به لکه های عرق حساس است، به خصوص در رنگ های روشن. در اینجا نکاتی برای تمیز کردن و نگهداری لباس های تابستانی نخی وجود دارد:

برای جلوگیری از انقباض از آب سرد استفاده کنید.

برای لباس‌های سفید، همیشه برچسب را بخوانید تا ببینید آیا می‌توانید سفیدکننده کلر برای سفید کردن آن اضافه کنید یا برای روشن‌تر شدن باید به سفیدکننده اکسیژن بچسبید.
از حرارت کم استفاده کنید و لباس های نخی را با حرارت زیاد در خشک کن خشک نکنید تا چروکیده نشوند.
برای کاهش چین و چروک، لباس های نخی را آویزان کنید.

کتان

کتان که یک پارچه طبیعی است نیز قابل تنفس است و برای هوای گرم مناسب است. سبک وزن، شل بافته شده و مستعد چروک شدن جدی است. ممکن است ظاهر کتانی چروکیده را ترجیح دهید یا نه. اگر ظاهر صاف و بدون چروک را ترجیح می دهید، ممکن است بخواهید قبل از نگهداری آن برای سال، آن را خشک کنید. چند نکته در مورد نظافت و نگهداری لباس کتان:

لباس های کتانی در طول چرخه شستشو آب زیادی جذب می کنند. کتانی ها را جداگانه خشک کنید تا لباس های دیگر را مرطوب نکنند.
اگر می‌خواهید کتانی‌تان را قبل از ذخیره‌سازی اتو کنید، آن را به بیرون برگردانید و از حالت بخار استفاده کنید.
لباس‌های کتان را در یک ظرف پلاستیکی که از حشرات و رطوبت جلوگیری می‌کند نگهداری کنید و در جای خشک و خنک قرار دهید.

لباس حمام

آیا تا به حال لباس شنا را از انبار خارج کرده اید و متوجه شده اید که رنگ آن کمرنگ شده و کش یا پارچه آن خراب شده است؟ این به این دلیل است که آب کلردار، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، عرق و لوسیون های برنزه می تواند مواد مصنوعی را کدر، شکننده و خشک کند. کت و شلوارهای خود را با این نکات بشویید و نگهداری کنید تا بتوانید در فصل دیگری از آنها استفاده کنید:

چگونه لباس های تابستانه را جمع کنیم؟

مایوهای زنانه و بچه گانه را با دست با مواد شوینده ملایم ظرفشویی (نه شوینده لباسشویی) بشویید تا از هم زدن بیش از حد در شستشو جلوگیری کنید.
لباس‌های حمام را صاف بگذارید تا خشک شوند تا بدشکل نباشند. قرار دادن آنها در خشک کن باعث خشک شدن الیاف می شود.
مایوهای مردانه از مواد مختلف ساخته شده توسط انسان ساخته شده اند که با خیال راحت در ماشین لباسشویی قابل شستشو هستند. با این حال، کمربندهای الاستیک ممکن است در طول زمان شکننده شوند و منجر به گیرکردن یا پارگی شوند.
اگر می خواهید از ماشین لباسشویی استفاده کنید، لباس ها را در یک کیسه توری قرار دهید تا از بند ها و پارچه های مشبک محافظت کنید و از شوینده ملایم و بدون سفید کننده استفاده کنید.
قبل از اینکه لباس‌های شنا را در یک سطل پلاستیکی یا کشو قرار دهید، مطمئن شوید که خشک شده باشند. هر اثری از رطوبت می تواند باعث ایجاد کپک و کپک شود.

فروشگاه لباس تابستانی

اکنون که لباس های تابستانی را تمیز و نگهداری کرده اید، قدم بعدی این است که آنها را به درستی نگهداری کنید. شما به لوازم مناسب مانند چوب لباسی، کیسه های نگهداری و ظروف نگهداری نیاز دارید.

بهترین چوب لباسی

چوب لباسی های محکمی را انتخاب کنید که زنگ نزند یا رنگ پارچه را تغییر ندهد. (این بدان معنی است که از آویزهای سیمی نازک ارائه شده توسط پاک کننده ها خودداری کنید.) در اینجا نکاتی برای استفاده از بهترین چوب لباسی برای لباس های مختلف، صرف نظر از لباس های فصلی که ذخیره می کنید، آورده شده است:

برای حمایت از شانه ها، اقلام ساختار یافته مانند ژاکت را به چوب لباسی های شکل آویزان کنید.
دامن ها و شلوارها را از بند کمر روی آویزهای دامن آویزان کنید تا چین و چروک نشود.
پارچه های ابریشمی را روی چوب لباسی های بالشتکی یا دسته دار آویزان کنید تا از لیز خوردن آنها در حین نگهداری جلوگیری کنید.
کیسه های انباری آویزان
کیسه های آویز پارچه ای گزینه بهتری نسبت به کیسه های پلاستیکی هستند زیرا هوا می تواند برای جلوگیری از تجمع رطوبت و آسیب به گردش در آید. اگر وسایلی را در کیسه های پارچه ای آویزان می کنید، ابتدا آنها را به سرعت از ماشین لباسشویی عبور دهید تا گرد و غبار و هاگ های کپک از بین برود.

یا از یک ملحفه یا روبالشی 100 درصد پنبه ای برای پوشاندن لباس های تابستانی آویزان استفاده کنید. فقط کافی است یک دهانه کوچک را برش دهید تا آویزها از آن سر بخورند. این کار از نشستن گرد و غبار روی لباس‌های شما جلوگیری می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در هنگام نگهداری نفس بکشند.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: آموزش جمع آوری کفش ها برای اسباب کشی

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *