6 نکته مهم که باعث شود احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید!

6 نکته مهم که باعث شود احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید!

6 نکته مهم که باعث شود احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید! بدن ما رگ های قابل توجهی است که به ما قدرت می دهد تا دنیای اطراف خود را به طور کامل تجربه کنیم. آن‌ها دارای قابلیت‌های باورنکردنی هستند که به ما اجازه می‌دهند تا شاهکارهای خارق‌العاده‌ای مانند دویدن و آوردن زندگی جدیدی به جهان انجام دهیم.

6 نکته مهم که باعث شود احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید!

با این حال با وجود این توانایی های منحصر به فرد بسیار معمول است که در دام مقایسه خود با دیگران و احساس ناامنی در مورد ظاهر خود بیفتیم.

خواه فشار اجتماعی، نفوذ رسانه‌ها یا ناامنی‌های شخصی باشد تصویر منفی از بدن می‌تواند بر سلامت روانی کلی فرد تأثیر بگذارد. می تواند به احساس اضطراب، افسردگی و کاهش عزت نفس کمک کند.

مطالعات همچنین نشان داده اند که تصویر منفی بدن یک عامل خطر برای ایجاد اختلالات پرخوری و سایر نگرانی های مربوط به سلامت روان است.

بیشتر بخوانید: 8 راهکار موثر برای بی خوابی | چطور خوب بخوابیم؟

خوشبختانه روش های موثری برای رهایی از این الگوی تکراری وجود دارد. با در قبول کردن بدن خود پذیرش عیوب آن، و پرورش عشق به خود میتوانید زندگی بهتری داشته باشید!

هدف این راهنما این است که نکات و استراتژی‌های ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد که هدفشان تقویت قدردانی عمیق از بدنی است که در آن زندگی می‌کنید.

صرف نظر از شکل، فرم شما، با هر شانسی، به شما قدرت می دهد تا تصویر بدنی مثبتی ایجاد کنید و سلامت کلی خود را افزایش دهید.

6 نکته مهم که باعث شود احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید!

1. روی نکات مثبت خود تمرکز کنید

وقتی روی چیزهایی که دوست ندارید تمرکز می کنید احساس مثبت و قدردانی سخت است. روی ویژگی هایی که دوست دارید تمرکز کنید. در آینه نگاه کنید و از ویژگی های مورد علاقه خود قدردانی کنید این می تواند لبخند عالی، چشمان، موهای براق یا قد چشمگیر شما باشد.

می توانید دوباره با خودتان و طبیعت ارتباط برقرار کنید و انرژی مثبت بیشتری را از طریق زمین کردن جذب کنید. همچنین به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند، که به ویژه اگر اخیراً در بدن خود استرس داشته اید مفید است.

اگر هنوز از نگاه کردن در آینه ناراحت هستید می توانید از این تکنیک ها به عنوان جایگزینی برای تمرکز بر ویژگی های مثبت بدن و وجود کلی خود استفاده کنید.

6 نکته مهم که باعث شود احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید!

2. مراقبت از خود را تمرین کنید

مراقبت از بدن می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری نسبت به آن داشته باشید. بنابراین مطمئن شوید که به اندازه کافی بخوابید، غذاهای سالم بخورید و به طور منظم ورزش کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که هر روز زمانی را برای خود اختصاص دهید و کاری انجام دهید که احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید چه پیاده روی یا حمام کردن. وقتی به این روش ها از بدن خود مراقبت کنید احساس بهتری خواهید داشت.

مراقبت از خود را تمرین کنید

بیشتر بخوانید: 8 روش برای احساس جوانی

3. اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید

اغلب اوقات افکار و تصورات منفی شما از بدنتان اغلب به دلیل افراد منفی اطراف شماست. شاید به اصطلاح شما انتقادات تهاجمی در مورد بدن شما داشته باشند، و شما ممکن است متوجه نشده باشید که چگونه به آرامی بر عزت نفس شما تأثیر می گذارد.

تا آنجا که ممکن است به کسی اجازه ندهید که در درک شما از خودتان تأثیر بگذارد. بنابراین در مورد افرادی که اطراف خود را با آنها احاطه کرده اید حساس باشید. اطراف خود را با افراد مثبتی احاطه کنید که در بهبود تصویر بدن و سلامت کلی شما بسیار مفید هستند.

به احتمال زیاد با آنها تقویت مثبتی در مورد بدن و ظاهر خود دریافت خواهید کرد. افراد مثبت اندیش نیز زمانی که نسبت به بدن خود احساس ناراحتی می کنید می توانند از شما حمایت کنند. آنها می توانند تشویق، نصیحت و گوش شنوا ارائه دهند که می تواند در بهبود تصویر بدن شما بسیار مفید باشد.

اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید

4. لباس هایی بپوشید که احساس خوبی به شما بدهد

پوشیدن لباس هایی که به شما احساس راحتی و اعتماد به نفس می دهد می تواند به شما کمک کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید.

لزوماً مجبور نیستید آخرین ترند مد را دنبال کنید. در عوض لباس هایی را انتخاب کنید که فرم بدن شما را جذاب می کند و بهترین ویژگی های شما را برجسته می کند.

همچنین ممکن است لباس هایی را ترجیح دهید که به بهترین وجه استایل شما را توصیف می کند تا به شما کمک کند احساس اصالت بیشتری داشته باشید وقتی نسبت به لباس و ظاهر خود احساس خوبی دارید احتمالاً تصویر بدنی مثبتی خواهید داشت.

لباس هایی بپوشید که احساس خوبی به شما بدهد

5. شکرگزاری را تمرین کنید

وقتی قدردانی را تمرین می‌کنید تمرکز خود را به جنبه‌های مثبت زندگی‌تان، از جمله بدنتان، معطوف می‌کنید به جای تمرکز بر روی عیوب یا نواقص درک شده خود، روی چیزهایی تمرکز می کنید که برای آن سپاسگزار هستید، که می تواند به بهبود تصویر بدن شما کمک کند.

بنابراین برای تمام کارهایی که بدنتان به شما اجازه می دهد سپاسگزار باشید. بدن شما را قادر می سازد راه بروید، بدوید، برقصید و موارد دیگر.

برای قدردانی از بدن خود برای تمام کارهایی که برای شما انجام می دهد، وقت بگذارید. به یاد داشته باشید احساس خوب نسبت به بدن شما چیزی بیش از ظاهر فیزیکی است.

این در مورد لذت بردن از تمام کارهایی است که بدن برای شما انجام می دهد و مراقبت از آن به گونه ای است که به شما احساس خوبی می دهد.

لباس هایی بپوشید که احساس خوبی به شما بدهد

6. از مقایسه بپرهیزید

بدترین دشمنی که تا به حال خواهید داشت خودتان هستید. یکی از راه های تبدیل شدن به بدترین دشمن خود، مقایسه خود با دیگران است.

مقایسه راهی مطمئن برای احساس بدی نسبت به بدنتان است. به احتمال زیاد هنگام مقایسه خود با دیگران درگیر خودگویی منفی می شوید و از خود انتقاد می کنید این می تواند به عزت نفس و تصویر بدن شما آسیب برساند.

از مقایسه بپرهیزید

سخن پایانی:

یاد گرفتن دوست داشتن بدن یک فرآیند است و بد نیست روزهای بدی داشته باشید. با خودتان مهربان باشید، مراقبت از خود را تمرین کنید و در صورت نیاز از افراد مثبت حمایت کنید.

با گذشت زمان، صبر و این نکات، می توانید یاد بگیرید که نسبت به بدن خود احساس بهتری داشته باشید و زندگی مطمئن تر و رضایت بخشی داشته باشید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *