چند درمان خانگی گیاهی برای التهاب روده

چند درمان خانگی گیاهی برای التهاب روده

چند درمان خانگی گیاهی برای التهاب روده : در این مقاله قصد داریم اطلاعات خوبی در مورد درمان گیاهی التهاب روده به شما بدهیم پس با ما همراه باشید تا در خانه و به راحتی از شر این مشکل خلاص شوید.

برای اینکه بتوانید التهاب روده خود را درمان کنید باید از روش های خانگی کمک بگیرید. معمولا این روش ها بسیار ساده تر و کم هزینه تر بوده و کارایی بالایی دارند. در ادامه شما را با درمان گیاهی التهاب روده آشنا می کنیم و گیاهان مفید در این زمینه را به شما معرفی می کنیم.

چند درمان خانگی گیاهی برای التهاب روده

چند درمان خانگی گیاهی برای التهاب روده

التهاب روده یکی از سخت ترین بیماری هاست و روده شما به هر غذایی که وارد آن می شود واکنش نشان می دهد پس بهتر است اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه ها داشته باشید تا در صورت ابتلا به این بیماری بتوانید آن را درمان کنید. آن را سریع درمان کنید و می توانید راحت تر زندگی کنید.

چای نعنا

استفاده از چای نعناع یک راه عالی و موثر برای بهبود درد شکم ناشی از سندرم روده تحریک پذیر است. این دمنوش را می توانید با نعناع تازه یا نعناع خشک تهیه کنید.

بنابراین مقداری برگ نعناع شسته شده را در آب جوشیده سرد شده بریزید و روی حرارت غیر مستقیم کتری یا توری دم کنید. می توانید روزی دو تا سه بار و هر بار یک فنجان از این دمنوش استفاده کنید و توجه داشته باشید که مصرف زیاد نعناع باعث بی اشتهایی، حالت تهوع و گرفتگی عضلات می شود. در فرد است.

چند درمان خانگی گیاهی برای التهاب روده

دمنوش رازیانه

برای درمان التهاب روده استفاده از دمنوش رازیانه یک روش گیاهی بسیار مفید است زیرا رازیانه با شل شدن عضلات روده به بهبود یبوست کمک می کند، بنابراین دو قاشق غذاخوری رازیانه را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی نعلبکی بگذارید. بگذارید ده دقیقه بماند تا دم بکشد سپس بنوشید.

بیشتر بخوانید: 7 خاصیت فوق العاده زنجبیل برای سلامتی بدن

عسل

یکی از راه های گیاهی برای درمان این مشکل استفاده از عسل است. عسل خواص زیادی برای بدن دارد و یکی از آنها این است که التهاب روده شما را کاهش می دهد و همچنین با تقویت فلور روده از تولید بسیاری از سلول های جدید حمایت می کند. راه های زیادی برای استفاده از عسل وجود دارد.

در ابتدایی ترین روش، می توانید یک قاشق چای خوری عسل را صبح ناشتا بخورید. دومین راه مناسب برای استفاده از عسل این است که آن را با مقداری آب ولرم مخلوط کرده و بنوشید.

همچنین می توانید آن را با دارچین ترکیب کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد. یکی دیگر از ترکیباتی که در این بین می توانید استفاده کنید ترکیب ماست و عسل است و علاوه بر درمان التهاب روده، به درمان سوء هاضمه نیز کمک می کند.

آخرین و مناسب ترین روشی که می توانید استفاده کنید این است که عسل را با سرکه سیب ترکیب کرده و از آن استفاده کنید.

این ماده به تنهایی و در مدت زمان بسیار کوتاهی می تواند مشکلات روده ای را برطرف کند و در نهایت بهتر است قبل از غذا مصرف شود.

بیشتر بخوانید: 13 خاصیت جادویی دارچین برای سلامتی شما

چند درمان خانگی گیاهی برای التهاب روده

چای بابونه

یکی از گیاهان دیگری که در این زمینه به شما کمک می کند و با خاصیت ضد آنتی اکسیدانی که دارد می تواند التهابات داخلی بدن را کاهش دهد بابونه می باشد.

برای استفاده از بابونه باید آن را به صورت دمنوش تهیه کرده و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه میل نمایید. استفاده روزانه از این دمنوش هیچ مشکلی ندارد و بسیار خوب است.

بیشتر بخوانید: آیا میدانید حذف شکر چه مزایایی دارد؟

چای سبز

برای درمان التهاب روده می توانید از چای سبز استفاده کنید. این روش برای شما بسیار خوب خواهد بود و می تواند مشکلاتی که برای شما ایجاد می شود را در کم ترین زمان ممکن از بین ببرد. چای سبز به دلیل داشتن پلی فنون می تواند التهابات روده ای را به شدت کاهش دهد.

گیاه انیسون

انیسون یکی از گیاهانی است که در درمان مشکلات گوارشی بسیار موثر است و می تواند آن ها را به حداقل برساند و به راحتی می توانید از دمنوش این گیاه برای درمان گیاهی این مشکل استفاده کنید و نتیجه بسیار خوبی بگیرید.

گیاه انیسون

آلوئه ورا

از دیگر روش های گیاهی درمان التهاب روده می توان به آلوئه ورا اشاره کرد. این گیاه همچنین ضد التهاب است و با نوشیدن آب آن در 5 روز می توانید هر مشکل گوارشی را بهبود بخشید و زندگی بهتر و بهتری داشته باشید. البته قبل از استفاده از این روش بهتر است از عدم حساسیت به این گیاه مطمئن شوید در غیر این صورت دچار مشکلات آلرژیک خواهید شد.

روغن شاهدانه

این روغن برای شما بسیار مفید است و می توانید با مصرف روزانه یک قاشق چای خوری از این روغن، التهاب بدن خود را کاهش داده و سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. این روغن یکی از گیاهانی است که امگا دارد و برای بدن بسیار مهم است.

روغن شاهدانه

آب علف گندم

نوشیدن آب علف گندم برای درمان گیاهی التهاب روده نیز استفاده می شود و تأثیر بسیار خوبی در روند بهبودی دارد. در واقع می توانید از این گیاه و آب آن به عنوان یک مسکن طبیعی استفاده کنید.

روزانه 4 قاشق غذاخوری از این آب را بنوشید تا بدن خود را در برابر التهاب روده تقویت کرده و تا حدودی آن را درمان کنید.

بیشتر بخوانید: 13 ماده غذایی که مغز شما را تقویت میکند!

زردچوبه

زردچوبه یکی از پرطرفدارترین ادویه ها در بین ایرانیان است و تقریبا در همه غذاها از آن استفاده می شود. این ادویه خواص درمانی نیز دارد و برای درمان گیاهی التهاب روده بسیار مفید است.

کورکومین موجود در این ادویه برای التهابات بسیار مفید می باشد و مانند آب روی آتش عمل می کند و به سرعت میزان التهابات درون بدن را کاهش می دهد.

کندر برای التهاب روده

با استفاده از کندر می توان التهاب روده را به راحتی درمان کرد. برای این کار کافی است این ماده را در مقداری آب جوش حل کرده و روزانه از آن برای بهبودی استفاده کنید.

زردچوبه

زنجبیل

یکی از داروهای چینی زنجبیل است و قدمتی 2500 ساله دارد پس بهتر است مصرف این ماده را برای درمان التهاب روده فراموش نکنید. استفاده مداوم از این گیاه اثرات زیادی دارد و می تواند در عرض 12 هفته تمام علائم التهاب را برطرف کند و مشکلی نخواهید داشت.

توصیه های مهم

افرادی که التهاب روده دارند باید در تغذیه خود دقت بیشتری داشته باشند در غیر این صورت ممکن است مشکلات زیادی داشته باشند و در نهایت بیماری آنها شدیدتر شود. یک سری نکاتی که این افراد باید رعایت کنند را به اختصار مرور می کنیم.

✅محدود کردن نوشیدن چای
✅عدم استفاده از میوه ها و ترشیجات با معده خالی
✅اجتناب از خوردن غذا در حین عصبانیت
✅اجتناب از استعمال دخانیات با معده خالی
✅درمان گیاهی التهاب روده

نکاتی که باید در مورد تهیه چای بدانید

1. حتما چای مورد نظر را به گونه ای تهیه کنید که دم بکشد زیرا جوشاندن چای خاصیت آن را از بین می برد.

2. استفاده از برخی دمنوش های گیاهی برای زنان باردار مضر است بنابراین حتما باید با پزشک مشورت کنند.

3. برای تهیه چای چند داروی گیاهی را با هم ترکیب نکنید و جداگانه دم کنید.

4. افرادی که از داروهای شیمیایی خاصی استفاده می کنند در مورد مصرف داروهای گیاهی و عدم تداخل آنها با داروهای شیمیایی با پزشک مشورت کنند.

سخن پایانی:

در این مقاله با درمان های التهاب روده آشنا شدید و در ادامه می توانید درمان های خانگی اثنی عشر و درمان خانگی معده درد را مشاهده کنید و اطلاعات خود را در مورد درمان بیماری های گوارشی افزایش دهید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *