چگونه آووکادو رسیده از نرسیده را تشخیص دهیم؟

چگونه آووکادو رسیده از نرسیده را تشخیص دهیم؟

چگونه آووکادو رسیده از نرسیده را تشخیص دهیم؟ جالب است بدانید آووکادو میوه ای است که پس از جدا شدن از شاخه و به مرور زمان در شرایط آب و هوایی مناسب شروع به رسیدن می کند. در ادامه روش تشخیص آووکادوی رسیده از نرسیده را ارائه خواهیم داد. 

چگونه آووکادو رسیده از نرسیده را تشخیص دهیم؟

اگر می خواهید آووکادو بخرید یا قبلاً آنها را خریداری کرده اید و مطمئن نیستید که آیا آنها خوراکی هستند یا نه، نگران نباشید. این چند ترفند ساده را امتحان کنید.

ساده ترین راه برای تشخیص رسیده بودن آووکادو این است که ساقه آن را بردارید. اگر ساقه به راحتی جدا شود، آووکادو رسیده است، حتی اگر بتوانید ساقه را بدون چاقو ببرید.

برای اینکه بفهمید آووکادو خیلی رسیده است، می توانید آن را در کف دست بگذارید و فشار دهید، اگر مانند خمیر است ترش است.

چگونه آووکادو رسیده از نرسیده را تشخیص دهیم؟

ظاهر آووکادو را بررسی کنید تا رسیده بودن آن را تشخیص دهید

نوع مورد علاقه خود را بشناسید زیرا هیچ دو آووکادو شبیه هم نیستند. بسته به انواع مختلف آن تفاوت های جزئی در اندازه، رنگ و شکل دارند. ظاهر آووکادو بستگی زیادی به تنوع انتخابی شما دارد. اگر نوع آووکادو ذکر نشده است، می توانید از فروشنده سوال کنید. همچنین لازم به ذکر است که سفتی آووکادو به هر شکلی که باشد وجود دارد.

پوست خیلی نرم و فرورفته

برای اینکه بفهمید آووکادو آماده خوردن است یا نه کافی است آن را به آرامی با کف دست فشار دهید از انگشتان خود استفاده نکنید زیرا ممکن است به گوشت میوه آسیب برساند. آووکادوهای خیلی سفت هنوز رسیده و آووکادوهای کمی نرم احتمالا رسیده و آماده مصرف هستند.

اگر با فشردن میوه، فرورفتگی کوچکی روی آن ایجاد شود به این معنی است که برای بریدن رسیده است و بهتر است آن را له کنید و بخورید.

اما اگر با فشار دادن، فرورفتگی زیادی روی میوه ایجاد شود و خیلی نرم باشد، به این معنی است که آووکادو خیلی رسیده و احتمالاً خراب شده است. علاوه بر این، اگر قبل از فشار دادن میوه، فرورفتگی هایی روی آن مشاهده کردید، احتمالاً برای خوردن مناسب نیست.

چگونه آووکادو رسیده از نرسیده را تشخیص دهیم؟

زمان برداشت آووکادو را در نظر بگیرید

انواع مختلف آن معمولا در فصول مختلف برداشت می شود. آووکادو بیکن معمولاً از اواخر پاییز تا بهار در دسترس است و به عنوان انواع زمستانی شناخته می شود.

آووکادو فوئرت نیز از پاییز تا اواخر بهار برداشت می شود. آووکادو گوئن اغلب در پاییز و زمستان برداشت می شود. هاس و لمب هاس در تمام طول سال موجود است. پینکرتون از اوایل زمستان تا بهار در دسترس است.ریدها در تمام طول تابستان و اوایل پاییز در دسترس هستند. و زوتانو بین ماه سپتامبر و اوایل زمستان می رسد.

اندازه آووکادو رسیده

آووکادوی رسیده بیکن بیضی شکل هستند و اندازه ای بین 170 تا 340 گرم دارند.
آووکادوی فونته وقتی میرسند 142 تا 397 گرم می باشند.
گوئن ها :170 تا 425 گرم وزن دارند ؛ هاس بین 142 تا 340 گرم با فرمی بیضی شکل می باشد. لمب هاس ها بزرگ هستند و گلابی شکل و متقارن می باشند .
وزن آن ها بین 333 تا 532 گرم است.
آووکادوهای پینکرتون بلند و گلابی شکل هستند و وزنی بین 227 تا 510 گرم دارند.
آووکادو های رید از متوسط تا کوچک هستند و وزن شان 227 تا 510 گرم است.
آن ها دایره ای ترین شکل موجود می باشند؛ همچنین آووکادوهای زوتا هم از بزرگ تا متوسط می باشند و معمولا وزنی حدود 170 تا 397 گرم می باشند.

اندازه آووکادو رسیده

بررسی رنگ آووکادوی رسیده و نرسیده

رنگ پوست اکثر آووکادوها تیره است. آووکادوهای بیکن و فوئرت دارای پوست سبز و نازکی هستند. آووکادوهای گووان در زمان رسیدن پوستی سبز، خشن و منعطف دارند آووکادوی هاس و لمب هاس متمایزترین رنگ ها را دارند. این در واقع یک آووکادوی رسیده هاس و لمب هاس است که به رنگ بنفش تیره است.

مانند هاس، پینکرتون ها نیز در زمان رسیدن تیره تر هستند. یک پینکرتون رسیده معمولاً به رنگ سبز تیره است. آووکادوی نی رنگ سبز خود را حتی در زمان رسیدن نیز حفظ می کند. آنها معمولاً دارای پوست ضخیم و طرح های شنی هستند. آووکادو زوتانو دارای پوست نازک با رنگ های زرد و سبز است.

مانند هاس ها، پینکرتون ها هم وقتی میرسند رنگ تیره تری پیدا میکنند یک پینکرتون رسیده معمولا سبز پر رنگ دارد. یک آووکادوی رید رنگ سبز خود را حتی وقتی که برسد حفظ میکند؛ آن ها معمولا پوستی ضخیم و نقش و نگار ریگی دارد. آووکادوهای زوتانو پوستی نازک با رنگ های زرد و سبز می باشند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره درصد قند میوه ها که باید بدانید + نکات

بررسی رنگ آووکادوی رسیده و نرسیده

زیر ساقه یک آووکادوی رسیده

آووکادو به عنوان یک گیاه نیمه گرمسیری، عاشق خورشید است. آووکادو بومی آمریکای مرکزی، مکزیک و هند غربی است و در محیط های گرم و مرطوب رشد کرده است.

آووکادو را کنار گوش خود قرار دهید و چند بار آن را تکان دهید تا ببینید صدای تق تق می دهد یا خیر. اگر صدایی شنیدید باید بدانید آووکادویی که می خواهید ترش است.

بافت رشته ای و تیره

تشخیص آووکادوی رسیده و خراب پس از خرید بسیار آسان است، فقط آن را برش دهید و به رنگ و بافت گوشت داخل آن دقت کنید. اگر گوشت آووکادو سبز روشن است، می توانید آن را بخورید، در حالی که آووکادوی فاسد معمولاً دارای لکه های قهوه ای یا تیره روی گوشت است.

اگرچه گاهی اوقات این لکه های قهوه ای در اثر برخورد میوه و نه به دلیل پوسیدگی آن ایجاد می شود و به راحتی می توان آنها را از بین برد. یکی دیگر از نشانه های خرابی آووکادو، رگه های تیره داخل گوشت است، اگرچه برخی از آووکادوها، به ویژه آنهایی که از درختان جوان برداشت می شوند، ممکن است به طور طبیعی رگه های تیره ای روی گوشت خود داشته باشند که نشانه خرابی میوه نیست.

بنابراین اگر ظاهر میوه خوب باشد و طعم بدی نداشته باشد احتمالاً خوراکی است. لازم به ذکر است که بافت آووکادوی پوسیده رشته می شود، اما اگر علائم خرابی دیگری وجود نداشته باشد، لزوماً خراب نیست و ممکن است به دلیل شرایط رشد این بافت ایجاد شده باشد.

بافت رشته ای و تیره

روش تشخیص از طریق عطر و بو

آووکادوهای رسیده دارای عطر ملایم شیرین و طعم کمی آجیلی هستند، در حالی که آووکادوی خرابی دارای طعم و بوی غیر طبیعی است طعم یا بوی ترش آووکادو به دلیل خرابی باکتری های داخل آن است و باید دور ریخته شود.

طعم یا بوی شیمیایی ممکن است نشان دهد که میوه بد شده است و زمانی اتفاق می افتد که اکسیژن یا میکروب ها به میوه آسیب رسانده یا چربی های غیراشباع میوه را تجزیه کرده باشند. میوه های خراب می توانند باعث ایجاد ترکیبات سمی بالقوه در میوه شوند و نباید مصرف شوند. به طور کلی، طعم آووکادوهای فاسد ممکن است متفاوت باشد اما معمولاً قابل تشخیص هستند.

بیشتر بخوانید: چگونه میوه و سبزیجات تازه را تشخیص بدیم؟

در مورد آووکادو

کپک روی آووکادو معمولا سفید یا خاکستری است و کرکی به نظر می رسد. از استنشاق آن خودداری کنید زیرا هاگ های کپک می توانند از طریق بینی وارد بدن شوند و در صورت حساسیت به آن باعث تنگی نفس شوند.

از خرید آووکادوهایی که کپک زده اند خودداری کنید زیرا کپک می تواند در گوشت نفوذ کرده و باعث خراب شدن میوه شود. اگر بعد از بریدن میوه داخل آن کپک دیدید، کل میوه را دور بیندازید. اگرچه ممکن است کپک فقط در یک قسمت از میوه باشد، اما به راحتی می تواند به سایر قسمت های نرم گسترش یابد.

در مورد آووکادو

برای شناسایی آووکادوی رسیده، ساقه را بیرون بکشید

اگر ساقه به راحتی بیرون بیاید، آووکادو رسیده است. اگر آووکادو هنوز چاق است، ممکن است نتوانید ساقه آن را بدون چاقو ببرید. برای برداشتن ساقه آووکادو از چاقو استفاده نکنید زیرا اگر آووکادو آماده خوردن باشد ساقه آن باید به راحتی و بدون استفاده از چاقو جدا شود.

آیا مصرف آووکادو بیش از حد رسیده بی خطر است؟

مضر بودن خوردن آووکادوی خراب بستگی به نوع خرابی و میزان میوه دارد. اگر گوشت میوه تازه قهوه ای می شود، می توانید از بخشی از میوه استفاده کنید. با این حال، قسمت های تغییر رنگ داده را نخورید زیرا طعم خوبی ندارند.

همچنین به هیچ وجه سعی نکنید قطعات خراب ، ترش مزه یا کپک زده بخورید زیرا ممکن است باعث بیماری شوند. به خاطر داشته باشید که به محض بریدن آووکادو، گوشت آن به دلیل قرار گرفتن در معرض اکسیژن شروع به قهوه ای شدن می کند.

این فرآیند به اندازه قهوه ای شدن یک سیب پس از برش طبیعی است می توانید لایه قهوه ای آن را بردارید و بقیه میوه را بخورید.

برای جلوگیری از قهوه ای شدن گوشت آووکادو مقداری آبلیمو روی آن بریزید و در ظرف دربسته ای در یخچال نگهداری کنید. آووکادو بسیار نرم اما سالم برای خوردن است و می توان از آن در اسموتی ها، سس های سالاد و محصولات پخته استفاده کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *