چگونه رسوب اتو را در خانه از بین ببریم؟

چگونه رسوب اتو را در خانه از بین ببریم؟

چگونه رسوب اتو را در خانه از بین ببریم؟ برای اینکه لوازم خانگی عمر طولانی تری داشته باشند، باید زمان کافی برای تمیز کردن آنها صرف شود. رسوب گیری اتو می تواند از آسیب به لباس و در نهایت آسیب به اتو جلوگیری کند. در این مقاله یاد می گیرید که چگونه رسوب بردارید و اتو را تمیز کنید.

اتو کردن لباس ها نقش مهمی در ظاهر ما دارد به همین دلیل اتو یکی از مهم ترین وسایل برقی خانه است. این دستگاه الکتریکی و کاربردی ممکن است به دلیل سختی آب داخل مخزن خود رسوب بگیرد.

چگونه رسوب اتو را در خانه از بین ببریم؟

وقتی متوجه رسوبات انباشته شده، چسباندن اتو به پارچه یا ایجاد لکه بر روی لباس توسط اتو می شویم، به دنبال روش صحیح تمیز کردن اتو می گردیم تا لکه های سیاهی روی لباس باقی نماند. در این مقاله به بررسی نحوه رسوب اتو می پردازیم تا بهترین روش برای تمیز کردن اتو را انتخاب کنیم.

تمیز کردن اتو اغلب یکی از کارهایی است که فراموش می شود، اما باید دانست که وجود کثیفی و رسوبات در اتو می تواند اتو کردن لباس ها را بسیار سخت کند.

وجود این رسوبات طبیعی است و دلیل آن رسوبات معدنی در آب است که با تجمع مواد معدنی و آهک در منافذ اتو بخار در نهایت این رسوبات منجر به مسدود شدن سوراخ های اتو می شود.

چگونه رسوب اتو را در خانه از بین ببریم؟

گرمای ایجاد شده توسط اتو به دلیل بسته شدن منافذ باعث فشار می شود و به دلیل بسته بودن سوراخ های اتو، بخار نمی تواند از منافذ عبور کند و آب از اتو به بیرون می پرد و اتو کردن لباس های چروک را با مشکل مواجه می کند. چرخش

قبل از یادگیری نحوه تمیز کردن اتو، اولین نکته این است که پس از هر بار استفاده از اتو، آب باقی مانده در مخزن را خالی کنید. شما می توانید به راحتی و در چهار مرحله ساده اتو را از انواع رسوبات و ذرات انباشته شده در آن تمیز کنید.

ابزار مورد نیاز برای رسوب زدایی اتو مقداری سرکه سفید و آب مقطر می باشد. در مرحله اول اتو را از برق بکشید و مطمئن شوید که دستگاه به خوبی خنک شده است. حالا باید مقداری سرکه سفید را با آب مقطر مخلوط کنید و این مخلوط را داخل مخزن اتو بریزید.

در مرحله دوم برای رسوب زدایی باید اتو را روشن کرده و درجه حرارت را روی دمای متوسط قرار دهید. 5 دقیقه صبر کنید و اجازه دهید اتو گرم شود و رسوبات مخزن با آب داغ و سرکه نرم شده و از دیواره های مخزن جدا شود.

بیشتر بخوانید: روش های موثر جرم گیری اتو بخار

چگونه رسوب اتو را در خانه از بین ببریم؟

استفاده از سرکه و آب مقطر برای رسوب زدایی مخزن اتو

در مرحله سوم به یک حوله کهنه نیاز دارید حوله را پهن کرده و اتو را روی بالاترین میزان بخار قرار دهید. اتو را روی حوله قرار دهید دکمه بخار را فشار دهید و 20 ثانیه صبر کنید. با این کار رسوبات از اتو خارج می شود لازم است چندین بار دیگر این روش انجام شود تا ته نشینی اتو به خوبی انجام شود.

در مرحله آخر اتو را خاموش کنید، مخزن اتو باید خالی شود و دوباره پر از آب شود کمی صبر کنید تا آب گرم شود و دوباره از حوله قدیمی استفاده کنید و دکمه بخار را بزنید تا اثری از سرکه در مخزن باقی نماند. مخزن را خالی کنید و چند بار دیگر آن را با آب تازه پر کنید این کار کمک می کند تا مخزن اتو به خوبی تمیز شود و سرکه و رسوب در دستگاه باقی نماند.

چگونه رسوب اتو را در خانه از بین ببریم؟

تمیز کردن کف اتو

كثيف بودن كف اتو يكي از مشكلاتي است كه باعث آسيب رساندن به لباس ها و ايجاد آثار بر روي آنها مي شود. این کثیفی ها در کف اتو ممکن است در نهایت به دستگاه آسیب برساند.

برای شروع مطمئن شوید که اتو خاموش و سرد است تا آسیب نبینید. از گوش پاک کن استفاده کنید و تکه های سفید باقی مانده در کانال پایین اتو را تمیز کنید این کار باعث می شود در مرحله بعد محلول به خوبی روی سطح اتو نفوذ کند.

رسوب گیری منافذ اتو

مقدار کمی جوش شیرین را با نصف فنجان سرکه مخلوط کنید از یک پارچه نرم با حرکات دورانی استفاده کنید تا محلول را به کف اتو بزنید. در صورت وجود آلودگی های انباشته شده باید فشار بیشتری وارد کرد در این روش باقیمانده رسوبات از کف اتو جدا می شود.

برای اتمام کار از یک پارچه سفید تمیز و مرطوب شده با آب استفاده کنید و کف اتو را پاک کنید. به تمیز کردن کف اتو ادامه دهید تا کاملا تمیز شود و هیچ لکه ای باقی نماند.

باید توجه داشته باشید برای پاک کردن کثیفی از اتو از سیم ظرفشویی یا پاک کننده های ساینده استفاده نکنید زیرا این روش ها باعث خراشیدگی و زنگ زدگی اتو می شود.

چگونه رسوب اتو را در خانه از بین ببریم؟

از بین بردن رد پارچه از روی اتو

چسبیدن تکه های لباس به کف اتو و سوختن آنها، اتوکشی را به یک کار طاقت فرسا تبدیل می کند و ممکن است لباس به خوبی اتو نشود و چروک بماند.

در ادامه با روش های مختلف برای حل این نوع مشکلات آشنا می شوید و باید در تمام این مراحل مراقب باشید چرا که اتو داغ می تواند به شما آسیب برساند.

برای از بین بردن آثار پارچه و لباس باید اتو را روشن کرده و دمای آن را در کمترین حد ممکن قرار دهید. با گرم شدن اتو، پارچه سوخته و چسبیده نرم می شود.

اتو را خاموش کنید تا خنک شود سپس پارچه چسبیده به اتو را با استفاده از کاردک چوبی یا سیلیکونی به آرامی از ته جدا کنید. جدا خواهد شد

بیشتر بخوانید: معنی علامت ها در مورد شستن و خشک کردن و اتوی لباس ها

سوختگی کف اتو

اگر کف اتو سوخته است باید خیلی سریع آن را خارج کنید زیرا وجود این سوختگی ها به محض داغ شدن باعث آسیب دیدن لباس شما می شود.

روش های جرم گیری زیره اتو سوخته

برای تمیز کردن کف اتو از سیم ظرفشویی استفاده نکنید. استفاده از سیم ظرفشویی و مواد شوینده قوی برای رسوب اتو ، کف آهنی را پر از خط و خش می کند.

در این مرحله با استفاده از گوش پاک کن محلول را روی شیارهای زیره اتو بزنید تا به خوبی تمیز شود. در نهایت کف اتو را با یک پارچه تمیز مرطوب تمیز کنید. این کار را دو بار انجام دهید تا مواد شوینده کاملا پاک شود.

سوختگی کف اتو

جدا کردن پلاستیک از کف اتو

در بیشتر موارد وقتی پلاستیک به کف اتو می چسبد با حرارت نرم شده و از ته اتو جدا می شود. در صورت باقی ماندن پلاستیک کف اتو، لازم است اتو را به خوبی و با کمک پارچه کتان یا هر نوع پارچه درشت گرم کنید. دیگری را محکم روی اتو بکشید تا تکه های پلاستیکی از کف آن جدا شود.

جرم گیری اتو با لیمو

خواص اسیدی آهک می تواند نقش موثری در پاکسازی کف اتو داشته باشد و منجر به از بین رفتن زنگ زدگی در این قسمت از اتو شود.

جرم گیری اتو با این روش بسیار آسان است، فقط کافی است یک لیمو را از وسط نصف کنید و تا ته اتو بکشید. با استفاده از گوش پاک کن آغشته به لیمو، منافذ را به خوبی تمیز کنید.

جرم گیری اتو با لیمو

جرم گیری کف اتو با سرکه

می توانید به جای استفاده از مواد شوینده از سرکه استفاده کنید وسایل مورد نیاز برای رسوب زدایی اتو با سرکه یک حوله پارچه ای و یک دستمال کاغذی و مقداری سرکه سفید است.

یک حوله پارچه ای پهن کنید و یک دستمال کاغذی روی آن بگذارید و مقداری سرکه روی دستمال اسپری کنید. اتوی خنک و خاموش را به مدت نیم ساعت روی دستمال کاغذی آغشته به سرکه قرار دهید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با نحوه اتو کردن لباس های حریر

استفاده از جوش شیرین برای رسوب 

بعد از اینکه لکه های سوختگی با سرکه نرم شد، کمی جوش شیرین روی دستمال کاغذی خود بریزید و دوباره کف اتو را روی آن قرار دهید.

بعد از گذشت زمان لازم می توانید کف اتو را با یک پارچه تمیز پاک کنید. برای از بین بردن آثار جوش شیرین و سرکه، کف اتو را با یک حوله تمیز پاک کنید.

اگر به دنبال راه سریع تری برای رسوب زدایی اتو خود هستید، می توانید سوختگی را با استفاده از پاک کننده اجاق از بین ببرید.

برای استفاده از این روش باید در محیطی باشید که تهویه خوبی داشته باشد و از دستکش استفاده کنید. پاک کننده را کف اتو بزنید، سه دقیقه طول می کشد تا این ماده به خوبی در خاک نفوذ کند، پس از آن می توانید کف اتو را با آب بشویید و با حوله پاک کنید.

جرم گیری کف اتو با سرکه

از خمیر دندان استفاده کنید

خمیر دندان می تواند به یک ماده تمیز کننده برای اتو  شما تبدیل شود، زیرا خمیر دندان یک ساینده ملایم است. با استفاده از مسواک، خمیر دندان را به آرامی روی کف اتو بزنید تا کثیفی از بین برود و رسوب کامل شود. برای اتمام کار، کف اتو را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

جنس کف اتو

برای تمیز کردن و رسوب زدایی اتو لازم است جنس کف آن را به خوبی بشناسید تا به دستگاه شما آسیبی وارد نشود. زیره های آهنی معمولاً از سرامیک، تیتانیوم و فولاد ساخته می شوند.

ویژگی کف استیل استفاده از کروم و فولاد ضد زنگ در ساختار آن است که گرما را به خوبی منتقل می کند.

کف های سرامیکی نیز ضد لک می باشند و می توانند به خوبی گرما را انتقال دهند، کف سرامیکی در برابر خوردگی بسیار مقاوم می باشد. کف های استیل در اتو های معمولی و بدون بخار مورد استفاده قرار می گیرند و طرفداران زیادی ندارند.

جنس کف اتو

محافظ کف اتو

استفاده از محافظ کفی اتو می تواند بسیار کاربردی باشد و از آسیب دیدن لباس جلوگیری کرده و از سوختن کفی اتو جلوگیری کند.

هنگام استفاده از این محافظ ها، لباس های حساس به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت مستقیم اتو آسیب نمی بینند و نمی سوزند. افزایش عمر اتو بخار با چند تکنیک ساده اما کلیدی مانند استفاده از این محافظ ها امکان پذیر است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *