نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی : اگر پس از اتمام برنامه شستشو، لکه ها و رسوبات غذا روی ظروف باقی بماند ممکن است ایراد از ماشین ظرفشویی نباشد. آیا می دانید فیلتری در ماشین ظرفشویی وجود دارد که باید مرتباً تمیز شود؟

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

حتی اگر ظروف خود را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی بشویید باز هم ذرات غذا و چربی روی سطح آنها وجود دارد که باید پاک شوند. عملکرد فیلتر این است که تمام ذرات را به دام می اندازد و از رسوب مجدد آنها روی ظروف جلوگیری می کند اما اگر فیلتر مسدود شود، نمی تواند کار خود را انجام دهد.

فیلتر برخی از ماشین های ظرفشویی قدیمی مانند سطل زباله است و خودش را خالی می کند صدای ماشین های قدیمی به همین دلیل است. مدل های جدید دارای یک فیلتر داخلی هستند که نیاز به تمیز کردن دستی دارند.

هر دو نوع فیلتر در کف داخلی ماشین ظرفشویی زیر بازوی اسپری چرخان قرار دارند با بررسی دفترچه راهنما یا مراجعه به وب سایت سازنده می توانید نوع فیلتر خود را تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: دلایل کثیفی ظروف در ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

زمان تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

برای تمیز کردن فیلترهای قدیمی ماهی یکبار از سرکه سفید و جوش شیرین یا از تمیزکننده ماشین ظرفشویی استفاده کنید. فیلترهای جدید نیز باید حداقل یک بار در ماه تمیز شوند. اگر احساس کردید ظروف بعد از شستن لکه دارند و ذرات غذا و رسوب باقی می ماند و یا بوی نامطبوع دستگاه می دهد، باید فیلتر را مرتب تمیز کنید.

تمیز کردن فیلتر فقط چند دقیقه طول می کشد و نیازی به تجهیزات خاصی ندارد. صرف زمان برای تمیز کردن آن ارزش زمان و انرژی لازم برای شستن دوباره ظروف را دارد.

تجهیزات و ابزارها:

کاسه بزرگ
پارچه یا اسفنج
مسواک قدیمی
برس نایلونی با موی نرم

زمان تمیزکردن فیلتر ماشین ظرفشویی

مواد مورد نیاز:

مایع ظرفشویی حاوی مواد چربی زدا
سرکه سفید (اختیاری)
جوش شیرین

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

بیشتر بخوانید: این لوازم را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید

1- فیلتر ماشین ظرفشویی را پیدا کنید.

از آنجایی که فیلتر در کف داخلی ماشین ظرفشویی قرار دارد قفسه پایینی را برای دسترسی آسان بیرون بکشید. اکثر فیلترهای دستی (جدید) با چرخاندن باز و بسته می شوند و دارای چراغ نشانگر هستند.

برخی از فیلترها یک سیلندر هستند برخی دیگر فیلتر دیگری در زیر سیلندر دارند. معمولا فیلترهای زیرین (مسطح/صاف/یکنواخت) در جای خود قفل نمی شوند و با استفاده از سوراخ وسط فیلتر به راحتی جدا می شوند و به هیچ ابزاری نیاز نخواهید داشت.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

2- فیلتر را درآورید

فیلتر استوانه ای را در جهت فلش بچرخانید تا قفل آن باز شود اغلب با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت قفل آن باز می شود.

پس از باز کردن قفل، آن را به آرامی به سمت بالا بکشید تا از ته ماشین ظرفشویی خارج شود اگر فیلتر دومی وجود دارد آن را نیز بردارید.

3- یک محلول تمیزکننده تهیه کنید.

یک کاسه بزرگ را با آب داغ و چند قطره مایع ظرفشویی یا صابون پر کنید برای تمیز کردن بهتر فیلتر، از شوینده های خوب حاوی مواد چربی زدا استفاده کنید.

یک محلول تمیزکننده تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک ماشین ظرفشویی بدبو را تمیز کنیم؟

4- فیلتر را خیس کرده و برس بزنید

فیلتر(ها) را در محلول تمیز کننده قرار دهید و بگذارید چند دقیقه خیس بخورد تا رسوبات آن از بین برود. اگر تکه‌هایی از برچسب‌های کاغذی به فیلتر چسبیده باشند بسیار مفید است. با استفاده از یک اسفنج، یک مسواک قدیمی، یا یک برس نایلونی با موهای نرم، رسوبات و زباله های چسبیده به فیلتر را از بین ببرید.

5- خوب بشویید

دلایل بوی بد ماشین ظرفشویی: در این مقاله به تمامی دلایلی که می تواند باعث ایجاد بوی زننده شود و راهکارهایی برای از بین بردن آن می پردازیم.

خوب بشویید

بیشتر بخوانید: ماشین ظرفشویی چقدر عمر می کنند؟

6- محل فیلتر را تمیز کنید.

یک اسفنج یا پارچه را در محلول آب گرم و صابون آغشته کنید و دهانه فیلتر را پاک کنید تا ذرات غذا یا چربی گیر کرده در آن پاک شود.

7- فیلتر(ها) را در جای خود قرار دهید

فیلتر (ها) را در آب داغ بشویید. مراحلی را که برای درآوردن فیلتر (ها) استفاده کرده اید معکوس کنید. ابتدا فیلتر زیرین(صاف/تخت) را بگذارید سپس فیلتر استوانه‌ای تمیز شده را گذاشته و بچرخانید.

مطمئن شوید که آن را در جای خود محکم قفل کرده اید. اگر فیلتر‌ها آسیب دیده یا خراب شده‌اند آنها را تعویض کنید.

فیلتر(ها) را در جای خود قرار دهید

مواد غذایی اضافی را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی از روی ظروف پاک کنید.

ماهی یکبار ماشین ظرفشویی را خالی روشن کنید این کار از تجمع چربی در داخل و فیلتر جلوگیری می کند. دو فنجان سرکه سفید را در ظرفی بدون درب بریزید و آن را در قفسه بالایی قرار دهید.

در نهایت یک چرخه شستشو با آب گرم معمولی/عادی را اجرا کنید. تقویم خود را به عنوان یادآوری برای تمیز کردن فیلتر هر ماه علامت گذاری کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *