9 مورد از غذاهای رژیمی مفید با مرغ!

9 مورد از غذاهای رژیمی مفید با مرغ!

9 مورد از غذاهای رژیمی مفید با مرغ! این روزها با سبک زندگی ماشینی و کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن به یکی از مشکلات رایج بسیاری از افراد تبدیل شده است. یکی از مهم ترین راه های مبارزه با اضافه وزن به غیر از ورزش، خوردن غذاهای سالم و کم کالری است.

9 مورد از غذاهای رژیمی مفید با مرغ!

9 مورد از غذاهای رژیمی مفید با مرغ!

گوشت مرغ به خصوص سینه آن بهترین منبع پروتئین برای گنجاندن در رژیم غذایی و غذاهای کم کالری است، زیرا چربی کم و پروتئین بالایی دارد. همچنین پروتئین موجود در گوشت مرغ به حفظ تراکم استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند. البته قسمت هایی از مرغ مانند بال و گردن آن چربی بالایی دارد و بهتر است تا حد امکان از آنها در غذاهای خود استفاده نکنید.

مزیت مهم دیگر استفاده از گوشت مرغ در رژیم لاغری این است که می توان آن را با انواع سبزیجات و چاشنی ها ترکیب کرد و غذاها و سالادهای فوق العاده خوشمزه و کم کالری درست کرد.

اگر دوست دارید با انواع غذاها و سالادهای رژیمی با گوشت مرغ آشنا شوید ادامه این مقاله را بخوانید در اینجا تعدادی غذا و پیش غذای خوشمزه با مرغ را برای شما گردآوری کرده ایم که همگی در ایران کوک موجود است.

بیشتر بخوانید: 10 جایگزین کم کالری برای نان، سیب زمینی و پاستا

1. سالاد سزار رژیمی، سالاد محبوب ایتالیایی

سالاد سزار یکی از معروف ترین سالادهای ایتالیایی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. این سالاد خوشمزه با سینه مرغ، کاهو، سیر و پنیر پارمزان درست می شود که مغذی و برای سلامتی عالی است. در این سالاد رژیمی سینه مرغ را به روش گریل می پزند تا کالری کمی داشته باشد.

همچنین در تهیه سس سالاد به جای سس مایونز از ماست استفاده می شود. البته در این سالاد فوق العاده می توان به جای سس از سرکه بالزامیک استفاده کرد.

9 مورد از غذاهای رژیمی مفید با مرغ!

2. سالاد مرغ کاری، سالاد کم کالری با طعم هندی

سالاد مرغ کاری یک سالاد خوشمزه و رژیمی با مرغ است و به راحتی تهیه می شود. در این سالاد از پودر کاری استفاده شده که طعم آن را به غذاهای هندی نزدیک می کند. ساقه کرفس، پیازچه، انگور و بادام از دیگر مواد اولیه سالاد مرغ کاری هستند که این سالاد را به منبعی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی تبدیل می کنند.

برای تهیه سس این سالاد به جای سس مایونز از ماست یونانی استفاده می شود که کالری کمی دارد. سالاد مرغ کاری یک غذای کامل و سالم است و می توانید آن را به عنوان غذای اصلی میل کنید.

9 مورد از غذاهای رژیمی مفید با مرغ!

3. برنج گل کلم با مرغ، سالم و کم کربوهیدرات

برنج گل کلم با مرغ یک غذای عالی برای گنجاندن در رژیم های غذایی کاهش وزن است زیرا سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. این غذا تنها با چند ماده اولیه یعنی گل کلم، روغن زیتون و فیله مرغ درست می شود و طرز تهیه آن بسیار آسان است.

یکی از ویژگی های مثبت این غذا جایگزینی برنج با برنج گل کلم است که کربوهیدرات آن را بسیار کم می کند. همچنین گل کلم یکی از سبزیجات کم کالری و پرفیبر است و به کاهش وزن کمک می کند.

برنج گل کلم با مرغ، سالم و کم کربوهیدرات

4. مرغ رژیمی فلفلی، غذای کم کالری برای دوستداران طعم تند

بسیاری از مردم فکر می کنند که غذاهای رژیمی و کم کالری طعم خوبی ندارند. اما برخلاف تصور این افراد، با استفاده صحیح از انواع ادویه ها و سبزیجات معطر می توان غذاهای رژیمی متنوع و خوشمزه ای تهیه کرد.

مرغ رژیمی فلفلی یکی از غذاهای رژیمی خوشمزه است که از ترکیب مرغ با مقداری ادویه و لیموترش درست می شود. این غذا طعم مطبوعی دارد و به راحتی طبخ می شود. می توانید این غذای کم کالری را همراه با سالاد به عنوان یک شام سبک میل کنید.

مرغ رژیمی فلفلی، غذای کم کالری برای دوستداران طعم تند

5. ناگت مرغ و سبزیجات، یک فست فود سالم

ناگت یکی از فست فودهای خوشمزه و پرطرفدار است که پایه اصلی آن مرغ است. ناگت های آماده که در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها به فروش می رسند معمولا حاوی مواد نگهدارنده و کالری بالایی هستند.

البته اگر از طرفداران ناگت هستید، می توانید ناگت های خوشمزه و کم کالری را در خانه درست کنید و به رژیم غذایی خود تنوع دهید. ناگت مرغ و سبزیجات ترکیبی از ناگت های خانگی کم کالری با سبزیجات است.

ناگت مرغ و سبزیجات، یک فست فود سالم

6. سوپ مرغ رژیمی و رشته، سوپ ساده و آسان

انواع سوپ ها به دلیل داشتن سبزیجات متنوع و کالری کم بهترین انتخاب برای گنجاندن در رژیم لاغری هستند. گاهی اوقات می توانید سراغ سوپ های بین المللی بروید و با خوردن آنها به رژیم غذایی خود تنوع دهید.

سوپ مرغ و رشته رژیمی یکی از سوپ های مقوی و خوشمزه آسیایی است که می توانید در برنامه غذایی خود قرار دهید. برای تهیه این سوپ از سینه مرغ، هویج، پیاز، سیب زمینی، جعفری، سیر و رشته فرنگی استفاده می شود و به راحتی تهیه می شود.

سوپ مرغ رژیمی و رشته، سوپ ساده و آسان

7. سالاد مرغ کم کربوهیدرات کتو، پر از مواد مغذی

سالاد مرغ کم کربوهیدرات کتو یک سالاد کم کربوهیدرات فوق العاده خوشمزه است که انتخاب عالی برای گنجاندن در رژیم کتو است.

برای تهیه این سالاد از سینه مرغ، پیاز، کرفس و تخمه آفتابگردان استفاده می شود که همگی کالری نسبتا کمی دارند. البته برای کاهش کالری سالاد خود می توانید مرغ را بجوشانید و به جای سس مایونز از ماست یونانی برای تهیه سس سالاد استفاده کنید.

بعد از درست کردن این سالاد آن را در برگ کاهو بپیچید و نوش جان کنید. استفاده از سبزیجات، سینه مرغ و مغز تخمه آفتابگردان این سالاد را به یک وعده غذایی کامل و سرشار از مواد مغذی تبدیل کرده است.

سالاد مرغ کم کربوهیدرات کتو، پر از مواد مغذی

8. سالاد مرغ و کاهو چینی، سالاد با سس مخصوص

سالاد مرغ و کاهو یکی از سالادهای خوشمزه و متفاوت آسیای شرقی است که کالری کمی دارد. برای تهیه این سالاد مرغ کبابی، کاهو و هویج را خرد کرده و با هم مخلوط می کنند.

سپس این مواد را با سس مخصوصی که ترکیبی از زنجبیل، سس سویا، آبلیمو، سرکه، عسل، روغن زیتون، فلفل و نمک است، می پوشانند. استفاده از مرغ و سبزیجات باعث می شود این سالاد سرشار از پروتئین و فیبر باشد.

سالاد مرغ و کاهو چینی، سالاد با سس مخصوص

9. سوپ رژیمی مرغ و سبزیجات، بمب ویتامینی

سوپ مرغ و سبزیجات رژیمی یک سوپ ساده و راحت با کالری کم است که می توانید با خیال راحت آن را در رژیم لاغری خود قرار دهید.

این سوپ با مقداری جو، هویج، کرفس، قارچ، جعفری و سینه مرغ تهیه می شود و استفاده از انواع سبزیجات سالم آن را به یک بمب ویتامینی تبدیل کرده است. با خوردن سبزیجات مفید این سوپ ساعت ها احساس سیری می کنید و چربی های مضر بدنتان نیز آب می شود.

سوپ رژیمی مرغ و سبزیجات، بمب ویتامینی

سخن پایانی:

امیدواریم این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد شما همچنین میتوانید با کلیک برروی با این راه میتوانید هفته ای یک کیلو کاهش وزن داشته باشید! این مقاله را هم بخوانید و نظرات و یا پیشنهادات خودتان را برای ما در پایین همین پست به اشتراک بگذارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *