10 مدل فعالیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

10 مدل فعالیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

10 مدل فعالیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان : به نظر می‌رسد هر بزرگ‌سالی که درباره نحوه آموزش املا در اوایل کودکی با آنها صحبت می‌کنم تکنیک‌های بسیار مشابه و بسیار تکراری یادگیری با کپی کردن را به یاد می‌آورند. با تأمل در دوران کودکی‌ام که این کار برای من کارساز نبود در طول دوران حرفه‌ای‌ام به‌عنوان معلم ابتدایی، با تکیه بر تحقیقات در مورد نارساخوانی به آموزش املای متفاوتی سوق داده‌ام.

10 مدل فعالیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

درست مانند آموزش همه آوازها، آموزش املا نیز متکی بر ارتباطی است که در مغز کودکان بین نمودار (حروف روی صفحه) و واج (صدایی که هنگام خواندن آنها با صدای بلند تولید می کنیم) ایجاد می شود. خبر عالی این است که راه های جذاب بسیاری برای تقویت این ارتباط وجود دارد تنوع بخشیدن به فعالیت‌ها و استراتژی‌های املایی نه تنها مغز فرزندانمان را تحریک می‌کند بلکه مسیرهای عصبی حیاتی برای حفظ را نیز تقویت می‌کند.

با استفاده از منابع دیگر به غیر از مداد و کاغذ، فشار را از یادگیری املا دور می کنیم مخاطرات کمتر است. اشتباهات املایی برای همیشه ثبت نمی شوند و ما فقط می توانیم دوباره امتحان کنیم! اشتباهات کمتر دلسرد کننده می شوند و چالش یادگیری املا کمتر ترسناک می شود.

10 مدل فعالیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

املای کلماتی که از قوانین آوایی پیروی می کنند

ما شروع به آموزش کودکانمان می کنیم که چگونه با کلماتی که از قوانین آوایی پیروی می کنند املا کنند. آموزش خواندن و هجی به کودکان با استفاده از کلمات مبتنی بر آواز، یک رویکرد ساختاریافته و سیستماتیک است که مهارت‌های سوادآموزی اساسی را ایجاد می‌کند.

فعالیت های آوازی به کودکان کمک می کند تا رابطه بین حروف و صداها را درک کنند این امر سازگاری و پیش بینی پذیری را ارائه می دهد و یادگیری و اعمال الگوهای املایی را برای طیف گسترده ای از کلمات برای کودکان آسان تر می کند.

10 مدل فعالیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

فعالیت املا 1: بخش بندی و ترکیب کارت

از کارت های حروف صدا و پژواک برای ساختن کلمه ای برای فرزندتان استفاده کنید کلمه را با خواندن صدای تک حرفی برای هر کدام تقسیم کنید. در حین انجام این کار با دست یا با مگث به کارت ضربه بزنید: “a, t”
سپس کلمه ترکیبی “at” را بخوانید
حروف را برای یک فعالیت املایی بنویسید
کارت‌های حروف بزرگ و کارت‌های حروف کوچک را دانلود کنید.

می‌توانید از یک دستگاه ضبط صدا برای ضبط صدای فرزندتان در حالی که او صدا می‌دهد و کلمه را ترکیب می‌کند استفاده کنید. برای گوش دادن آن را دوباره پخش کنید، در حالی که آنها به طور همزمان روی ترتیب صحیح حروف روی کارت های حروف جلوی خود ضربه می زنند.

10 مدل فعالیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

فعالیت املا 2: استفاده از کاغذ یادداشت برچسب دار

یک قاب به تناسب تعداد حروف در کلمه انتخاب شده بکشید.
نامه های مورد نیاز در پست خود را در اختیار فرزند خود قرار دهید.
کلمه را با صدای بلند بخوانید و از فرزندتان بخواهید حروف را به ترتیب درست بچسباند.
سپس کودک شما می تواند صداهای حرف را با صدای بلند بگوید و کلمات را با هم ترکیب کند.

10 مدل فعالیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

در مورد املای کلماتی که از قوانین آوایی پیروی نمی کنند چطور؟

در زیر کلمات “معمولا استثنایی” را در چند مثال خواهید یافت. منظور ما از «استثنای رایج»، کلماتی است که از قوانین آوایی پیروی نمی کنند. با این حال، استراتژی‌های موجود در این لیست را می‌توان برای یادگیری همه املاها، از آوازهای اولیه برای کودکان پیش دبستانی، تا Big Kids و فراتر از آن، به کار برد!

فعالیت املا 3: تصاویر کلمه

این تکنیک با پیوند دادن تصاویر به حروف کار می کند و کودک شما را تشویق می کند تا به شکل حروف توجه کند. این باعث افزایش محرک بصری می شود و کلمه را به یاد ماندنی تر می کند.

فقط کلمه را روی کاغذ بنویسید و کاغذ را در یک جیب Dry Wipe قرار دهید . سپس فرزندتان را تشویق کنید که اطراف اشکال حروف را نقاشی کند.

10 مدل فعالیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

فعالیت املا 4: حروف خمیر بازی

خمیر بازی را شکل دهید تا حروف را شکل دهد و به کودکان کمک کنید تا املا را یاد بگیرند
خمیر بازی را به صورت نوارهای بلند بغلتانید و به شکل حروف در آورید تا کلمات شکل بگیرند. فرزندتان را تشویق کنید که بگوید هر حرف را در حالی که آن را با خمیر بازی قالب می‌زند، قرار دهید. این رویکرد حسی و عملی، حفظ کلمات را افزایش می دهد.

10 مدل فعالیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

فعالیت املا 5: ساخت حروف با وسایل تزیینی

بار دیگر این استراتژی به نظر یک کار سرگرم کننده و خلاقانه است اما اثربخشی آن در گسترش بصری نهفته است.

ساخت حروف با وسایل تزیینی

فعالیت املایی 6: مهر زدن حرف خمیر بازی

فرزندتان را تشویق کنید تا برای درست کردن پنکیک از تمبرهای الفبا استفاده کند. اگر هیچ تمبری در دست ندارید می توانید همیشه از آهنرباهای الفبا یا مهره های الفبا استفاده کنید!

مهر زدن حرف خمیر بازی

فعالیت املا 7: مراحل املا

حروف را روی یادداشت‌های چسبناک بنویسید و آنها را به‌عنوان «سنگ‌های پله‌ای» روی زمین بچسبانید یا به ترتیب از پله‌ها بالا بروید. از فرزندتان بخواهید صدای حروف یا حروف را صدا بزند، در حالی که روی هر حرف قدم می‌زند، می‌پرد یا می‌پرد و کل کلمه ترکیبی را در پرش نهایی می‌خواند.

مراحل املا

فعالیت املا 8: حروف مغناطیسی

یک کلمه جدید روی یک تخته مغناطیسی یا درب یخچال بنویسید و از کودک خود دعوت کنید تا حروف مغناطیسی مشابه را پیدا کند و آنها را روی تخته یا درب یخچال بچسباند تا کلمه را املا کند.

حروف مغناطیسی

فعالیت املا 9: برچسب زدن کلمه

از یک روبان به عنوان خط شستشو استفاده کنید و حروف یادداشت های چسبناک را در هنگام املای کلمات توسط کودکان بچسبانید فعالیت را با چسباندن یک تکه روبان به دیوار به عنوان «برچسب زدن» و نوشتن حروف روی یادداشت های چسبناک آماده کنید. کلمه ای را صدا بزنید و از فرزندتان بخواهید تمام حروف کلمه را پیدا کند. برای املای کلمه، یادداشت های چسبناک را به ترتیب صحیح بچسبانید.

برچسب زدن کلمه

فعالیت املای 10: کلمات را نخ کنید

کلمات را نخ کنید

امیدواریم شما و فرزندانتان از امتحان برخی از این فعالیت‌های خلاقانه املا لذت ببرید. هنگامی که کودک شما با برخی از آنها بیشتر آشنا شد، می توانید این فعالیت های املا را در یک قفسه آموزشی تنظیم کنید و از کودک خود دعوت کنید تا در انتخاب فعالیت مورد علاقه خود مستقل تر باشد.

برای اینکه بیشترین سود را از این استراتژی ها ببرید آنها را به چالش بکشید تا املای هر کلمه را به روش های مختلف تمرین کنند! در نظرات زیر به ما اطلاع دهید که فرزندتان چگونه با این فعالیت های املایی پیش می رود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *