نحوه رفع خراش ها برروی سرامیک | از بین بردن لک سرامیک

نحوه رفع خراش ها برروی سرامیک | از بین بردن لک سرامیک

نحوه رفع خراش ها برروی سرامیک | از بین بردن لک سرامیک : آیا می دانید چگونه خراش های سرامیکی را برطرف کنید؟ آیا می دانید برای مقابله با این آسیب چه باید کرد؟ باید گفت یکی از مشکلاتی که هر خانواده را کمی آزار می دهد، لک های مشاهده شده روی سرامیک است که باید در بهبود این مشکلات با حساسیت برخورد کرد. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

نگران سرامیک های اخیراً خراشیده شده در خانه خود نباشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که راه حل را به ما بسپارید.

نحوه رفع خراش ها برروی سرامیک

تمامی پوشش های کف و دیوار که در آشپزخانه یا سرویس های بهداشتی با سرامیک پوشانده شده اند، منظم و چشم نواز هستند. هر چه سرامیک ها براق تر، تمیزتر و بدون خط و خش باشند زیباتر هستند. اما اگر کوچکترین خراش روی سرامیک مشاهده شود دیگر زیبا و صیقلی نخواهد بود زیرا خط و خش روی سرامیک باعث زشتی کف یا دیوارها می شود.

بهتر است بدانید هنگام انتخاب کفپوش یا دیوارپوش سرامیکی باید از شرایط مراقبت و نگهداری آن آگاه باشید. جالب است که جنس و کیفیت سرامیک در دوام و مقاومت در برابر خط و خش تاثیر بسزایی دارد. با تمام این اوصاف گاهی به دلایل مختلف امکان ایجاد خط و خش روی سرامیک وجود دارد.

هدف ما در این مقاله آشنایی شما با نحوه از بین بردن خط و خش روی سرامیک است.

سرامیک به عنوان یکی از رایج ترین انواع کفپوش ها شناخته می شود که به روش های ساده از جمله شستشو با محلول های شوینده رقیق شده و آب تمیز می شود.

نحوه رفع خراش ها برروی سرامیک | از بین بردن لک سرامیک

چگونه لکه های سرامیک را پاک کنیم؟

نحوه از بین بردن خراش روی سرامیک با جوش شیرین:

با کمک مقداری خمیر جوش شیرین می توان برخی از خراش های سطحی سرامیک را از بین برد.

برای بهترین نتیجه، مقداری جوش شیرین را با آب گرم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. توجه داشته باشید که خمیر نباید خیلی شل و مایع باشد. خمیر به دست آمده را روی سطح و لایه های سرامیکی بمالید و پس از چند دقیقه با دستمال نرم پاک کنید.

نحوه از بین بردن خراش روی سرامیک با خمیر دندان:

مقداری خمیر دندان مایع را با کمک یک دستمال نرم روی سطح مورد نظر بمالید تا خراش ها کاملا تمیز شوند. سپس با کمک دستمال، خمیر استفاده شده را از روی بافت های سرامیکی تمیز کنید تا اثری دیده نشود.

نحوه از بین بردن خراش روی سرامیک با کمک اسپری های همه کاره:

آیا با استفاده از اسپری های همه کاره آشنا هستید؟ جالب است بدانید که از این اسپری های همه کاره که با نام WD-40 در بازار موجود است برای رفع تمامی خراش ها و ترک های سرامیک استفاده می شود. در ابتدا از این اسپری برای از بین بردن زنگ زدگی در صنایع خودروسازی و ساختمانی استفاده می شد اما اکنون کاربردهای ایده آل تری دارد.

مقداری از این مایع را روی یک حوله کاغذی یا پارچه نرم اسپری کنید و با حرکات دایره ای روی خراش سرامیکی بمالید. این اسپری تمامی خراش ها را بدون آسیب به پولیش های سرامیکی از بین می برد.

چگونه لکه های سرامیک را پاک کنیم؟

لکه های قهوه و چای:

بهترین راه برای از بین بردن لکه های قهوه و چای از سرامیک استفاده از یک پارچه نرم با مقداری هیدروژن پر اکسید است.

لکه چربی:

حال اگر لکه چرب باشد می توان بدون نگرانی با کمک آب گازدار آن را از روی سرامیک پاک کرد.

لکه ماژیک یا جوهر:

اگر به فکر پاک کردن لکه ماژیک از روی سرامیک هستید، دقت بیشتری خرج دهید تا بهترین نتیجه را داشته باشید. هیدروژن پر اکسید را روی دستمال بمالید و به آرامی روی لکه فشار دهید. پس از محو شدن لکه با کمک یک پارچه تمیز دیگر آغشته به هیدروژن پر اکسید تمام لکه ها را از روی سطوح سرامیکی پاک کنید. اگر هیدروژن پر اکسید در دسترس ندارید می توانید از محلول سفید کننده رقیق شده استفاده کنید.

لکه ماژیک یا جوهر:

لکه خون:

به طور کلی اگر لکه خون تازه باشد می توان آن را به راحتی با آب پاک کرد اما اگر باز هم این لکه با آب پاک نشد، یک جفت دستکش تهیه کنید و سفید کننده را با آب گرم به نسبت 10 به 1 مخلوط کنید پیشنهاد می شود این محلول را در بطری ریخته و به آرامی روی لکه خون اسپری کنید. حالا سطح سرامیک را با پارچه بمالید و اگر لکه از بین نرفت این حرکت را چندین بار تکرار کنید.

لکه قیر، آدامس، موم:

برای شروع چند تکه قالب یخ را به روی لکه سرامیک قرار دهید و سپس با کمک از یک چوب بستنی قیر، موم یا آدامس را از روی سطح بردارید.

سپس مقدار بسیار محدودی از مایع رقیق کننده را روی لکه بریزید و پس از چند دقیقه آن را با آب بشویید تا لکه کاملا از بین برود.

توصیه می شود در استفاده از مایع تینر دقت کنید تا این محلول روی دوغاب و محل اتصال سرامیک ها نریزد.

لکه قیر، آدامس، موم:

سخن پایانی:

در پایان مقاله رفع خط و خش از سرامیک، توصیه می شود برای اطلاعات بیشتر مقالات چگونه کاشی ترک خورده را تعمیر کنیم را مطالعه کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *