چسب سرامیک چیست؟ مزیت چسب سرامیک

چسب سرامیک چیست؟ مزیت چسب سرامیک

چسب سرامیک چیست؟ مزیت چسب سرامیک : مصالح های مختلفی برای اجرای یک پروژه ساختمانی داخلی و خارجی استفاده می شود. یکی از پرطرفدارترین آنها سرامیک و کاشی است که در گذشته با استفاده از ملات بر روی سطوح مختلف دیوار یا کف نصب می شد و حالا برای این کار از چسب سرامیک و کاشی استفاده می شود. در این مقاله می خواهیم نگاهی به کاربرد چسب سرامیک و مزایای آن بیاندازیم.

چسب سرامیک و همچنین چسب کاشی یکی از پرکاربردترین چسب ها در ساختمان است که از چسب سیمان و سایر مواد تشکیل شده است. امروزه از این چسب به جای ملات در پشت سرامیک ها هنگام قرار دادن و چسباندن روی سطوح مختلف استفاده می شود.

چسب سرامیک قدرت چسبندگی بالایی دارد و همچنین ضد آب است به همین دلیل سرامیک ها و کاشی ها با استفاده از آن چسبانده می شوند.

جدای از این کارکرد ساده آن این است که سرامیک و کاشی را به راحتی و در مدت زمان کوتاهی به سطوح مختلف متصل می کند. در این مقاله به استفاده از چسب سرامیک و مزایای آن می پردازیم.

بله ضد آب بودن یکی از ویژگی های چسب سرامیک است که برای اتصال سنگ های گرانیتی در نمای ساختمان استفاده می شود زیرا چسباندن این سنگ ها در نمای ساختمان با استفاده از ملات سیمان غیر ممکن و یا حداقل خطرناک و بی کیفیت است.

این چسب ها در دو دسته خمیری و پودری موجود هستند اگرچه در اصل هر دو یکسان هستند چسب های خمیری، چسب های پودری هستند که با آب مخلوط می شوند.

چسب سرامیک چیست؟ مزیت چسب سرامیک

استفاده از چسب سرامیک و مزایای این چسب

این چسب ها انواع مختلفی دارند که ویژگی های متفاوتی دارند و تفاوت آنها در کم و بیش داشتن این ویژگی ها است.

مقاوم بودن در برابر حرارت

اگر در مکان هایی مانند نانوایی ها، رستوران ها، آشپزخانه ها و غیره که سرامیک ها یا کاشی ها در نزدیکی حرارت یا آتش زیاد قرار می گیرند، قطعا چسب های دیگر گزینه های مناسبی نیستند و ما چسب های سرامیکی محکم را توصیه می کنیم. و در برابر گرما و حرارت مقاوم هستند.

چسب سرامیک چیست؟ مزیت چسب سرامیک

ضد آب بودن

یکی از انواع چسب ها و چسب های سرامیکی، چسب سرامیک ضد آب است که با توجه به نام آن در برابر آب و رطوبت بادوام است. در مکان هایی مانند استخر، آشپزخانه، حمام و نمای ساختمان هایی که رطوبت بالاست می توانید از سرامیک های ضد آب استفاده کنید.

چسب سرامیک اپوکسی (مقاوم و قدرتمند در برابر زلزله)

این چسب ها برای چسباندن کاشی های سرامیکی و عمودی ساختمان ها و نصب انواع مصالح از جمله سنگ مرمر، موزاییک، تخته سنگ، گرانیت، چینی، کاشی های سنگی سنگین و شکننده مناسب هستند. پس هنگام انتخاب چسب مورد نظر حتما با ویژگی ها و ویژگی های سرامیک آشنا شوید.

چسب سرامیک چیست؟ مزیت چسب سرامیک

چسب سرامیک چه مزایایی دارد؟

تسریع روند کار
مستحکم و چسبنده بودن زیاد
مقاوم بودن زیاد در مقابل زلزله و باد
سبک بودن
ضد آب و ضد رطوبت بودن
مقاومت در مقابل تغییرات جوی

چسب سرامیک که چسب کاشی نیز هست و به چسب سرامیک و کاشی معروف است، در واقع نوعی سیمان غیر پلیمری است که بسیار چسبنده بوده و ویژگی سازگاری با زیرساخت های مختلف را دارد.

شاید جالب باشد بدانید که با استفاده از این چسب ها علاوه بر اینکه می توانید سرامیک ها و کاشی ها را روی سطوح مختلف صاف بچسبانید، می توانید آن ها را روی کاشی های موجود نیز بچسبانید.

در حین استفاده از سرامیک امکان آسیب دیدگی و خراش وجود دارد پس برای اطلاع از رفع خراش های سرامیکی به لینک مربوطه مراجعه کنید. و اگر نظافت سرامیک و درزهای آن دغدغه شما خانم گرامی است می توانید به لینک آموزش تمیز کردن درز سرامیک و کاشی مراجعه کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *